Lexus IS paitab kõrvu

juhitavus, vaikne sõitjateruum, varustus tagaistmel vähe ruumi, väike pakiruum

Lexus IS-i loojad on võitluses müraga läinud nii kaugele, et isegi päikesesirmid on ülesande lahendamisse kaasatud. Mark Levinsoni 14 kõlariga helisüsteem saab anda endast parima.

Erilise konstruktsiooniga sirmid on üks detail paljudest, mis vähendavad sõitjateni jõudvat müra. Kõigi meetmete loetelu läheb pikaks: see algab madalast õhutakistustegurist (0,27) ja ulatub spetsiaalset heliisoleerivat kihti sisaldava esiklaasini. Kui lisada veel autohelitehnika tipptase, istuvad Lexus IS 250 sõitjad kui liikuvas kontserdisaalis.

Nimetatud Mark Levinson kuulub siiski lisavarustusse. See on ühes komplektis Bluetooth’i käed-vabad-süsteemi, tagurduskaamera, DVD-mängija ja navigatsioonisüsteemiga ja lisab hinnale 84 813 krooni. Põhivarustuses on pisut tagasihoidlikum helisüsteem.

Jõuline, kuid viisakas

Nagu uute mudelite puhul enamasti ikka, on ka uus IS eelkäijast suurem: pikkust on lisaks 175 mm ja laiust 75 mm. Rööbegi on laiem ning see koos lühikeste ülendite, eenduvate rattakoobaste ja küllalt madala kliirensiga annab IS-ile jõulise, kuid mitte mingil juhul robustse välimuse.

Sama jõuliselt elegantsed on ka sõiduomadused. 2,5liitrise V-6 208 hobujõudu pole metsikud traavlid, gaasivajutus ei tähenda võimsusplahvatust. Kiirendus on jõuline (0–100 km/h automaatkäigukasti puhul 8,4 sekundiga), kuid meeldivalt ühtlane.

Möödasõidud sujuvad loomulikult vaevata, kuuekäigulise automaatkäigukasti töö on sujuv ja kiire. Siiski üks pisiasi: kui kasutada nn manuaalrežiimi ja vahetada käike roolil asuvate labade abil, võiks käigukasti reaktsioon eriti allavahetamisel olla kiirem.

Lexusele tüüpiliselt tagaveolise IS-iga pole probleem ka väga libedal teel sõita. Elektroonilised abid korrigeerivad tõhusalt juhi liiga kärsitud gaasivajutused kiirendamisel ega lase autol sattuda külglibisemisesse. Olgu lisatud, et ükski abisüsteem, ei Lexuse ega ühegi teise margi oma, pole loomulikult imerohi, mis kõik halvad olukorrad lahendab ja juhile nagu rahvastepalli kaptenile kolm elu annab.

IS-i juhile on siiski loodud kõik võimalused kehvasse olukorda mitte sattuda: auto käitumine on konkreetne ning juhile autost ja teest head informatsiooni pakkuv. Jäigapoolne vedrustus töötab täpselt, muutes Lexus IS-i käitumise loogiliseks ja ettearvatavaks.

Kui avarii peaks siiski juhtuma, on abiks kümme turvapatja. Tähelepanu väärib juhi kõrvalistuja kaheosaline turvapadi. See kaitseb küll efektiivselt pead ja nägu, kuid löögienergia on tavalise ühe kambriga padjaga võrreldes paremini hajutatud.

Lexusega kruusateel? Saab hakkama, kuid jäik vedrustus ja madal kliirens ei tule aukudes ukerdades kindlasti kasuks.

Korralik varustus

Lexus IS-i mootor käivitub nupuvajutusest. Et juhil on võti taskus, saab auto aru seda välja võtmata.

Ehkki lisavarustusse kuuluva multimeediakeskusega varustatud juhikohal on nuppe-lüliteid palju, hõlbustab orienteerumist nende õnnestunud grupeerimine nii teemade kaupa kui ka tähtsuse järjekorras. Sagedamini vajatavad funktsioonid on kõige käepärasemates kohtades. Põhjamaades populaarsed istmesoojenduse lülitid paiknevad kesktunnelil, käiguvalitsa ees, samas kui harva vajatav veojõukontrolli lüliti on armatuurlaua alaservas.

Kui esiistmetel sõitjatel on ruumi piisavalt, siis tagaistmel olud nii lahedad ei ole. Jalaruumi napib ja ehkki kohti oleks nagu kolmele, on seal ruumi siiski kahele.

Pakiruumi plussiks on sisu paremat organiseerimist võimaldavad laekakesed, miinuseks küllalt kaaluka osa mahust nõudvad suured rattakoopad. Tulemuseks tagasihoidlikud 378 liitrit.

Lexus IS-i hinnad algavad 466 000 kroonist. Juba baas­ver­sioo­nilgi on kõik vajalik ja enamgi olemas: turvapatju kümme, stabiilsuskontroll, istmesoojendused jne.

Hea juhitavuse ja korraliku varustusega auto, mille praktilisi väärtusi suurendaksid avaramad olud tagaistmel ja suurem pakiruum.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind588 500 kr
MootorV-6, otto 2500 cm3
Võimsus153 kW (208 hj) 6400 p/min
Pöördemoment252 Nm 4800 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus225 km/h
Kiirendus8,4 s
Kütusekulu9,1 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.