Praktiline sportlane: Octavia RS

juhitavus, dünaamika, praktilisus veeremüra, nähtavus tagurdamisel

Mis on peaaegu sama väle kui Volkswagen Golf GTI, kuid oluliselt suurem, rohkem kui poolteist korda suurema pakiruumiga ja vaid 10 000 krooni kallim? Vastus: Škoda Octavia RS.

Octavia RS-i südameks on seesama 200hobujõuline otsepritsega turbomootor, mis viib edasi ka GTI-d. Kui Golfi kiirendab see sajani 7,2 sekundiga, siis ligikaudu 60 kg raskema Octavia RS-i aeg on vaid sekundikümnendiku võrra pikem.

Octavia RS-iga võib täna teha edukalt sporti ja võtta kurvidest viimast, homme aga vedada kummutit ning ülehomme sõita pikemale reisile, muretsemata, kas tarvilik kraam ikka mahub autosse.

Probleemideta möödasõidud

Sama universaalne nagu auto isegi, on ka selle 200hobujõuline mootor. TFSI-ga võib kütusesäästlikult lonkida allapoole 2000 pöörde piiri või spurtida traavlikarja vääriliselt. TFSI on iseloomult pigem nagu suure töömahuga vabalthingav kui tüüpiline turbomootor.

Kiirendus on ühtlane ja mootor jõuline, viimast ka madalatel pööretel. Turboviivitus peaaegu puudub: parempoolsele pedaalile vajutades toimub ärkamine hetkega. Muide, maksimaalne pöördemoment 280 njuutonmeetrit on saadaval vahemikus 1800–5000 pööret minutis. Päriselus tähendavad need numbrid, et Octavia RS-i mootor on kiirenduseks valmis sisuliselt kogu aeg.

Tõepoolest, üks asi on emotsionaalsed 7,3 sekundit nullist sajani, teine aga iga päev vajatav möödasõidukiirendus. Möödasõidud sujuvad, nagu momendinumbritest eeldada võis, probleemideta. Eriti nobedaks minekuks võib maanteel kuuendalt käigult viiendale vahetada, kuid enamasti pole sellekski vajadust.

Maanteesõidus ilmnevaks miinuseks on veeremüra küllalt tugev kostumine sõitjateruumi. Mootori hääl on seevastu kõlaga, mille vastu ei tohiks küll ühelgi sportlikest autodest lugu pidaval inimesel midagi olla. Octavia RS-i jõuallikas musitseerib kiirel sõidul innustavalt, samas kui ristmikul rohelist tuld oodates võib end tabada mõttelt, kas mootor ikka töötab – see käib nii vaikselt ja vibratsioonivabalt.

Jäik ja konkreetne

Sport-Octavia kere muudeti tavamudelist jäigemaks, sportlik vedrustus (tavavalikust erinevad nii vedrud kui amortisaatorid) muudab kliirensi 12 millimeetrit madalamaks. Põhivarustuses on 17tollised valuveljed, pakutakse ka 18tolliseid.

Talvistes oludes on sportliku auto juhitavusele iseloomu metsikumat poolt silmas pidades raske hinnangut anda. Lumel ja jääl libisevad teadupärast kõik autod, talverehvid vähendavad konkreetsust. Küsimusele, kas raskem ja suurem Octavia RS on sama terav kui GTI, ei oskagi seepärast konkreetselt vastata. Ilmselt siiski mitte, kuid kindlasti ei ole sportlikem seeria-Škoda tuim ega uimane.

Talvise sõiduproovi tulemusena saab kiita Octavia RS-i ettearvatavat ja loogilist käitumist ning head sõidutunnetust. Juhitavus on kindlasti hobujõudude vääriline. Kui juhil tekib sporditegemissoov, saab stabiilsuskontrolli ESP täielikult välja lülitada.

Igapäevases toimetamises tuleb muidugi arvestada, et sportlik auto pole auklike teede jaoks parim, RS-gi loeb augud üle. Manööverdamisel tuleb arvestada tagasihoidliku väljavaatega auto taha.

Maitsekalt sportlik

Välimus Škoda Octavia RS-i tulist iseloomu ülearu ei rõhuta. Vihjeid annavad tagaspoiler ja Zenithi 17tollised valuveljed, tavapärasest erinevad ka eesmine ja tagumine kaitseraud. Ventileeritavaid pidurikettaid haaravad rohelised pidurisadulad.

Esiistmed on sportlikule autole sobivalt hea külgtoega, kuid nagu auto olemuses tervikuna, pole siingi spordihärja higi ja verd liiast. Istmed on mõõdukalt pehmed ja reisija istme alt võib leida käepärase panipaiga.

Tagaistmel on ruumi piisavalt, 560liitrist pakiruumi saab istme klappimisega veelgi paisutada.

Luukpärakerega RS-i hinnaks on 339 900 krooni. Põhivarustuse nimekiri haarab peaaegu kõik olulise-vajaliku, kuid siiski tasub pilk heita ka lisadele: seal on näiteks istmesoojendused, elektrilise ajamiga tagaaknad ja turvakardinad.

Kaks autot ühes. Hea valik inimesele, kellele meeldivad sportlikud autod, kuid igapäevaelu nõuab praktilist ja mahukat sõiduvahendit.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind339 900 kr
MootorR-4, otto1984 cm3
Võimsus147 kW (200 hj) 5100–6000 p/min
Pöördemoment280 Nm 1800–5000 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus240 km/h
Kiirendus7,3 s
Kütusekulu7,8 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.