Väike Fiesta parandas vormi
juhitavus, ruumikus, varustus müra
Fiesta mudelinimi saab tänavu 30aastaseks. Väike Ford püsib endiselt heas vormis, värske noorenduskuur 2002. aastal esitletud põlvkonnale aitab sellele kaasa.
Uue ilme said Fiesta välimus ning sõitjateruum. Seni pigem asjalik loomus on uute, pisut Honda Jazzi meenutavate esilaternate abil saanud vallatumaid noote, kohendatud on ka esi- ja tagakaitseraudade vormi ning tagalaternate mustrit. Sisemus on samuti rõõmsama moega, eriti seetõttu, et sisustusmaterjalide valik sai mitmekesisem, värvilisem ja kvaliteetsem.
Ümberkujundatud armatuurlaud jätab saledama mulje, uusi mõõteriistu aga, eriti just kütusekulu ja jahutusvee temperatuuri näidikuid ning odomeetrit, on hoopis kergem lugeda. Auto sai ka uue elektrisüsteemi, mis pardakompuutri kõrval lubab pakkuda teisigi, selles autoklassis veel haruldasi funktsioone, näiteks mitmete toimingute hääljuhtimist.
Fiesta juhtorganid on üldiselt hästi paigas (v.a esiistmete soojenduse juhtlülitid) ja kerged käsitseda. Autos leidub klassi kohta piisavalt ruumi nii sõitjate kui ka pakkide veoks. Pakiruumis võiksid siiski olla ka kinnitusaasad ning tagaistmepadi sarnaselt seljatoele kahes osas klapitav. Juhikohal saab pisikeseks miinuseks rooli pikiseade võimaluse puudumine.
Kui aga sõitu juba alustatud, saab nautida Fiesta head juhitavust. See on kahtlemata väikeautode parimaid. Hüdrauliline võimendi pakub vahetut roolitunnetust ning vedrustuski tuleb auto teelhoidmisega kenasti toime. Üksnes tee pikiroopad kipuvad suunakindlust veidi mõjutama.
Fiesta toekas ja konkreetne olek nõuab mõningal määral lõivu sõidumugavuselt. Müratase võiks samuti madalam olla. Mõnedki konkurendid on ses suhtes Fiestast soliidsemad.
Mootori võib Fiestale valida nelja otto- ja ühe diiseljõuallika hulgast. Prooviautol oli 1,4-liitrine 80 hj ottomootor. See liigutab autot igapäevasõiduks piisava väledusega ning kütusetarvegi ei tohiks liiga teha.
Rõõmustav on varustuse ja hinna suhte paranemine. Erinevate mudelivariantide arv küll kahanes (igat mootorit saab kombinatsioonis vaid ühe varustusvariandiga), kuid juba 1,3liitrise mootoriga kolmeukselisel baasmudelil Ambiente (159 900 kr) leiduvad põhivarustuses nii ABS, neli turvapatja, elektrilised esiaknatõstukid, konditsioneer kui ka CD-mängijaga raadio. 1,4liitrise mootoriga kaasneb Trend-varustus, millel on muuhulgas ka esiklaasi soojendus.
Fiesta ei meelita madala hinnaga, kuid kohendatud hinna, omaduste ja varustuse suhtega on ta tubli tegija.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind195 800 kr |
MootorR-4, otto1388 cm3 |
Võimsus59 kW (80 hj) 5700 p/min |
Pöördemoment124 Nm 3500 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus167 km/h |
Kiirendus13,2 s |
Kütusekulu6,2 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |