Vähem kütust, rohkem muskleid

jõuline, kuid ökonoomne mootor vibratsioon tühikäigul

Diiselmootor avardab Suzuki Grand Vitara maastikusõiduvõimalusi ning tähendab teesõidul korralikku möödasõidukiirendust ja väikest kütusekulu.

Medali teine külg on aga ottomootoriga sõsaraga võrreldes 70 000 krooni kallim hind. 130 hobujõudu arendava 1,9liitrise diiselmootoriga Grand Vitara maksab 379 900 krooni.

Ehkki turbodiiselmootoril on bensiini põletavaga võrreldes kümme hobujõudu vähem (130), on pöördemoment oluliselt suurem – 300 njuutonmeetrit 2000 pöördel minutis. Praktikas tähendab see maastikul sõites võimalust täpselt ja jõuliselt tegutseda mootorit ülearu pöördesse ajamata. Nii on kergem vältida rataste tühipöörlemist, mis võib lõppeda kinnijäämisega.

20sentimeetrise kliirensiga Grand ­Vitaral on ka maastikukäik – auto saab metsikutes oludes hakkama paremini, kui linnadžiibi­li­kust välimusest ootaks. Mõistagi pole aeglustit kasutades tarvis maastikusõidul sidurit piinata. Rattad saab gaasi doseerimise ja käikude valikuga hoida edukalt pidamise piiril, liikudes tasapisi või siis spurtides jõuliselt, kui on tarvis ületada mõni libe nõlv.

Säästlik mootor

Spurtideks jätkub diiselmootoril võhma ka klassikalisemas tähenduses: möödasõidud maanteel kulgevad Grand Vitaraga vaevatult. Tehnilistes andmetes märgitud kiirendusajale 0–100 km/h 13,2 sekundit ei maksa liiga palju tähelepanu pöörata: mootor on jõulisem, kui see näitaja oodata lubaks.

Pöörete tõustes mõistliku sõidutempo tasemele kaovad tühikäigul häirivad mootori küllalt tugev vibratsioon ja kare hääl. Maan-teel on diiselmootoriga Grand Vitara kütusekulu 6,7, linnas 9,4 liitrit sajale kilomeetrile.

Erinevalt eelkäijast on Grand Vitara kõigil ratastel sõltumatu vedrustus. Loobutud on ka eraldi raamist, see on n-ö ehitatud kere sisse. Keskdiferentsiaaliga nelikveosüsteem jagab tavalisel teesõidul veojõudu esi- ja tagarataste vahel suhtes 47:53.

Suzuki Grand Vitara mudeliuuendusest ning ottomootoriga versioonist kirjutasime põhjalikumalt möödunud aasta 14. septembri Autolehes.

Diiselmootor on jõuline ja säästlik, kuid paraku kallis.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind379 900 kr
MootorR-4, diisel 1870 cm3
Võimsus95 kW (130 hj) 3750 p/min
Pöördemoment300 Nm 2000 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus170 km/h
Kiirendus13,2 s
Kütusekulu7,7 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.