407 Coupe: mitte ainult iluasi

mugavuse ja sportlikkuse kompromiss pearuum tagaistmel

Peugeot 407 Coupe sõiduomadused klapivad hästi auto sarmika disainiga. Elegantne kupee on sportlike, kuid luksuslikult viimistletud sõiduomadustega.

Kolmeliitrine V-6 võib olla nii armsalt nurruv kiisu kui möirgav lõvi. Esimest muidugi rahulikul sõidul, pikk maantee­ots on tänu vaiksele sõitja­te­ruumile lausa lõõgastav.

Metsikum pool avaldub 212 kapotialust hobust tagajalgadele sundides. Siiski pole Coupe sportauto ja perutavate traavlite ohjamisest rääkida ei saa: 0–100 km/h saavutatakse automaatkäigukasti puhul 9,1 sekundiga.

Mootorivõimalustest ongi kõnealune V-6-ottomootor väledaim. Ökonoomseim on muidugi diisel: samuti V-6, 2,7liitrise töömahuga ja 205 hobujõuga ning keskmise kuluga 8,5 liitrit sajale kilomeetrile. Sama silindriasetusega ottomootor kulutab 10,2 ning 2,2liitrine bensiini-R-4 8,7 liitrit keskmiselt sajale kilomeetrile.

Vedrustus on selgelt jäigem kui tava-407-l, kuid kindlasti mitte ebamugav: kupee käitub konkreetselt, kuid on samas mõnus auto. Sõsarate, sedaani ja universaaliga võrreldes on esivedrud 10 ja tagavedrud 23 mm lühemad, rööbe on laiem, V-6-mootoritega varustatute stabilisaatorvarvad on samuti jämedamad.

Amortisaatorid on muudetava jäikusega, elektrooniliselt juhitav süsteem suudab teha muudatusi seades iga 2,5 millisekundi järel. Süsteemi tööd juht ei märkagi: mitte et sellest poleks kasu, vaid et auto käitumine on loogiline ja ettearvatav.

Jäik või pehme

Armatuurlaual asuva nupu abil on võimalik muuta amortisaatorite jäikust ja valida sportprogramm.

Kuuekäigulisel automaatkäigukastil on ka n-ö käsitsi valimise võimalus ning sportprogramm, mis ajastab käiguvahetused sportlikule sõidustiilile kohaselt. Käigukast töötab sujuvalt ja kiiresti, tavapärast automaatrežiimi võib ka kiire möödasõiduvajaduse puhul täielikult usaldada.

Kupee eesmised ja tagumised ülendid on veel pikemad kui 407 sedaanil ja universaalil, mõlemad üle meetri. Visuaalselt mõjuvad need efektselt ja annavad kerele voolava joone. Küllap on neil oma roll ka teiste keretüüpide puhul silma torganud ebaproportsionaalselt pika esiosa maskeerimisel, kuid samas nõuavad need ekstratähelepanu kehvematel teedel sõitmisel.

Palju nuppe

Võrreldes 407 teise keretüüpidega, paiknevad kupee esiistmed kahe sentimeetri võrra madalamal. Tegemist pole päris korvistmetega, kuid siiski head külgtuge pakkuvatega.

Isteasend on sportlikult madal ja iste piisavalt jäik, et luua juhile eeldused kiirel sõidul heaks autotunnetuseks. Ei pea keskenduma istmel püsimisele ja teelt tulevad “signaalid” ei sumbu samuti istmepatja.

Kui kroomääristega näidikud on hästi loetavad, siis kõiksuguseid lüliteid koondav keskkonsool nii ülevaatlik pole. Vajutatavaid-keeratavaid klahve ja nupukesi me üle ei lugenud, kuid poolsada on neid seal kindlasti.

Tagaistmel napib pearuumi ka keskmist kasvu sõitjatele, kuid see pole kupee puhul mingi üllatus. Katusejoon ju langeb ja mida uljamalt, seda efektsem. Ehkki kupee on olemuselt uhkeldamisauto, saab 407 puhul rääkida ka praktilisusest – 400liitrine pakiruum on suuteline mahutama rohkem kui spordikoti.

Peugeot 407 Coupe hinnad algavad 419 900 kroonist. Konkurente aga on sellele pakkuda vähestel markidel, näiteks Mercedes-Benz CLK hinnad algavad 595 900 kroonist.

Elegantse välimuse ja lihvitud sõiduomadustega kupee, mis on rivaalidest odavam.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind499 900 kr
MootorV-6, otto 2946 cm3
Võimsus155 kW (212 hj) 6000 p/min
Pöördemoment290 Nm 3750 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus235 km/h
Kiirendus9,1 s
Kütusekulu10,2 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.