Ruumikas nišimudel

varieeritavus, sõiduomadused, varustus mõned ergonoomilised pisipuudused

Nissan on valinud Euroopa autoturul konkureerimiseks osaliselt nišimudelitele toetuva taktika. Traditsioonilist väikekesklassi mudelit Almerat hakkavad ilmselt peagi asendama kolm üsna eriilmelist ja raskesti lahterdatavat sõidukit. Üks neist ongi ruumikas Note.

Saanud alguse ideeautona Tone (Pariis 2004), muutis Suurbritannias Sunderlandis ehitatav sõiduk tootmisküpseks saades nime. Väliskuju ja disainilahendusi palju ei kohendatud, seega eristub auto massist üsna selgelt.

Peamiste eritunnustena võib nimetada Micra moodi kühmukestega esilaternaid, Murano-laadset esivõret ning bumerangi kujust inspireeritud tagatulesid.

Välimus sai moodne ja omapärane, kuid nõuab konservatiivsemalt ostjalt ilmselt omajagu harjumist. Ent viimastele kavandab Nissan tulevikus nagunii pisut teistsugust mudelit.

Mõistlikud ruumilahendused

Nõnda siis tegutseb Note üsna erinevate autoklasside piiril. Põhikonkurendiks nimetatakse Opel Merivat, aga ka näiteks Honda Jazzi, Ford Fusionit ja Mitsubishi Colti. Note’i hinnaklassi vaadates (hinnad vahemikus 179 900 – 271 900 kr) tuleb tihe rebimine ilmselt ka uute, tublisti kasvanud superminide ning samuti väikekesklassi autodega.

Omadusi Note’il näikse igatahes jätkuvat. Esmalt muidugi ruumikasutus. Autot ei kasvatatud küll nii kõrgeks kui mahtuniversaalid tavaliselt, kuid ka 1550 mm mõõdust piisab mugavalt kõrge isteasendi ja hea avarusetunde loomiseks.

Telgede vahe venitati 2600 mm pikkuseks, mis ületab näiteks väikekeskklassi kuuluva Golfi vastavat mõõdet. Aga mahtuniversaalilaadse sõiduki puhul pole siin midagi imestada.

Väljavõetavaid tagaistmeid Note’ist ei leia, kuid see-eest on tagaiste 16 cm ulatuses ette-taha liigutatav. Seda küll vaid ühes osas, sest erinevalt seljatugedest pole istmepatja kaheks jaotatud.

Tagaiste mahutab vajadusel lahedasti ka kaks päris pikka reisijat, ilma et need pea- või põlveruumi nappuse üle kurtma hakkaksid. Kitsamaks läheb muidugi kolme tagaistuja korral, samuti võib keskmise sõitja pea riivata tagumist laevalgustit.

Pakiruumi maht küünib olenevalt tagaistme asendist 280–437 liitrini ning kui ka seljatoed alla pöörata, siis tubli 1332 liitrini. Lisavõimalusi ruumiga opereerimiseks pakub nn Flexi-Board.

See koosneb kahest plaadist, mille üks külg on kergesti puhastatav. Plaate saab pakiruumi asetada mitmel moel: pakiruumile topeltpõhja ja tasase laadimiskünnise moodustamiseks või siis pestava põhjapinna saamiseks, kuhu asetada porised esemed. Üsna praktiline Flexi-Board kuulub siiski vaid kallimate mudelite Acenta ja Tekna põhivarustusse.

Asjalik varustus

Ruumi jätkub ka Note’i esiistmetele, mis pakuvad piisavalt head tuge, et pikemaidki vahemaid valutult läbida. Plussiks on suured küljepeeglid ja käepärased juhtseadmed, kuid imestama paneb, miks nii uuel mudelil pole raatsitud rooli ka pikisuunas seatavaks teha. Pikematel juhtidel aitaks see sõiduasendi kindlasti mugavamaks muuta, praegu tuleb leppida kompromissidega.

Panipaiku pakub Note piisavalt, osalt oleneb see ka auto varustustasemest – näiteks topelttaskuid ja klapplaudu esiistmete tagakülgedel ning panipaika kõrvalistme padja all baasmudelitelt Visia Basic ja Visia ei leia.

Nutikas ja mugav kaarditasku kindalaeka kaane küljes on aga kõigil. Pisikese miinusena kipub see mõningatel juhtudel kahandama kõrvalistuja jalaruumi.

Note’i varustus jätab meeldiva mulje. Prooviautol (Acenta varustustase) olid näiteks nn intelligentne võti (uste avamiseks ja auto käivitamiseks pole seda vaja taskust välja võtta), automaatne kliimaseade, kuue CD vahetajaga audiosüsteem, vihmasensor ja kergmetallveljed.

Baasmudeli puhul nii hästi hakkama ei saa, kuid ABS, kaks turvapatja, eesmised elektriaknad, elektrilised küljepeeglid ning kaugjuhitav kesklukustus kuuluvad siingi hinna sisse.

Pisikese norimisena võib märkida muidu rikkaliku põhi- ja lisavarustuse hulgast puuduvat kiirusehoidikut ja ksenoonlaternaid, mida mitmele konkurendile pakutakse.

Lühidalt tehnikast

Note baseerub Nisani ja Renault’ ühisel väikeautode tarbeks loodud platvormil, kuid telgede vahe sai varasemate kasutajatega (Micra, Modus, Clio) võrreldes kõige pikem. Ees pruugitakse abiraamile kinnituvat MacPherson-tüüpi vedrustust ning taga väändetala ja keerdvedrudega lahendust.

Autol on elektriline roolivõimendi, esiratastel ketas- ja taga trummelpidurid.

Varustusse kuuluvad mõistagi pidurite blokeerumisvastane süsteem ABS, elektrooniline pidurdusjõudude jaotur EBD ning piduriassistent. Stabiilsuskontrolli süsteem ESP on saadaval vaid tippmudelile 1,6 Tekna, sedagi vaid manuaalkäigukasti korral.

Note’i mootorikatte alla võib valida 1,4liitrise 88 hj või 1,6liitrise 110 hj ottomootori. Renault’ päritolu 1,5liitrisi 68 ja 86 hj turbodiisleid vähemalt esialgu Eestis ei pakuta. Kõik mudelid on saadaval viiekäigulise manuaalkäigukastiga, neljakäigulise automaatse saab tellida 1,6liitrise mootori juurde.

Kindel juhitavus

Isegi 1,4liitrise mootoriga tuleb Note igapäevaelus hästi toime, seda enam aga prooviautolgi olnud 1,6liitrise jõuallika toel. Mootor on sama mis Micra SR-il, üleni alumiiniumist ja muudetavate klapifaasidega. 110 hj liigutavad Note’i vajadusel päris kepsakalt, samas jätkub mootoril jaksu ka madalatel pööretel. Positiivsele poolele võib ilmselt kanda ka mõõduka kütusekulu, mille keskmine näit 100 km kohta tuli pardakompuutri andmetel 6,7 l kanti, ja seda mitte just kõige kergemates ilmastikutingimustes.

Kütusepaak võiks siiski suurem olla, selle maht 46 l viitab selgelt väikeautole.

Sõiduomadustelt, müratasemelt ja mugavuselt Note’ile suuremaid etteheiteid teha pole põhjust. Väikekeskklassi parimast tasemest jääb ilmselt pisut puudu, kuid ülejäänud konkurentide taustal on Note igati tubli.

Kevadtalvistel teedel käitus auto kindlalt, laskmata end oluliselt häirida lumelobjakast või kõvast tuisutuulest. Tugevamad tuulehood kipuvad autot pisut raputama, kuid siiski liigse dramaatilisuseta.

Roolitunnetus püsib sirgel teel ja linnas liikudes hea, kuid kurvilisemal rajal on tunda elektrilise roolivõimendi teatavat ebamäärasust.

Välimuselt modernne, sisult ruumikas ja omadustelt asjalik. Note’iga tuleb edaspidi tõsiselt arvestada paljudel konkurentidel.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind240 400 kr
MootorR-4, otto1598 cm3
Võimsus81 kW (110 hj) 6000 p/min
Pöördemoment153 Nm 4400 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus183 km/h
Kiirendus10,7 s
Kütusekulu6,7 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.