Astra kiirusekummardajatele
kiirus, juhitavus, universaalsus kütusekulu, baasvarustus
200hobujõulise turbomootoriga Opel Astra on küll tulise minekuga, kuid sobilik ka igapäevasõitudeks.
Sportlikkusega pole ülepingutatud: turbo-Astra on kiire, kuid mitte talumatult jäik, kui sõita ebatasastel teedel. Kaheliitrise, 200hobujõulise turbomootori musklid kiirendavad esiveolise Astra 0–100 km/h-ni 8,2 sekundiga. Ehkki selles numbris pole esmapilgul just palju emotsioone, on kiires sõidus turbo-Astraga neid siiski rohkem.
Õigupoolest oleks turbo-Astras nagu kaks autot. Kui pruukida madalaid mootoripöördeid, on ta rahulik ja asjalik, aga kui tahhomeetri osuti rõõmsalt nii 4000 kanti püsti ajada ning Sport-nupp alla vajutada, muutub kiireks ja vihaseks. Võimsuse eest tuleb muidugi bensiinijaamas maksta – linnakulu on turbo-Astral 13,1 liitrit sajale kilomeetrile. Maanteel saab hakkama 7,1 liitriga.
Sportprogrammi valimine tähendab jäigemaid amortisaatoreid, erksamat gaasipedaali ja paremat roolitunnetust – muudetakse roolivõimendi tööparameetreid. Stabiilsuskontrolli (ESP) saab seada ka leebemasse meeleollu (lubab mõningast libisemist) või täielikult välja lülitada.
Ei ole liiga sportlik
Turbo Astrast ei maksa siiski otsida kompromissitut sportautot. Loomulikult on juhitavus hea ja sõitu saab nautida, kuid kere kaldub kurvides üsna palju, isteasend on kõrge ja käigukang – ehkki lülitused on täpsed – liiga madalal ja roolist kaugel. Istmed pakuvad tõhusat külgtuge.
Just sportlikku sõitu silmas pidades võiks armatuurlaual peale spido- ja tahhomeetri ning kütusemõõdiku olla ka jahutusvedeliku termomeeter, õlirõhu info poleks samuti liiast. Igapäevaelus ajavad märgutuled asja ära, aga kui hobujõude täiel määral kasutada, oleks tunne mootori elulisi andmeid teades kindlam.
Praktilisuses on turbo-Astra nagu viieukseline Astra ikka. 380liitrise pakiruumi, klapitavate tagaistmete ning klassi lõikes avara sõitjateruumiga.
200hobujõulise mootori ja viie uksega Astra maksab 336 886 krooni. Tasub siiski tähele panna, et süsteemid IDS Plus ja ESP kuuluvad lisavarustusse. Rohkem kui kummaline on aga see, et isegi automaatselt lülituvate päevatulede eest küsitakse lisaraha – 1173 krooni. Rivaal, viie uksega Volkswagen Golf GTI maksab 361 800 krooni, kuid on oluliselt parema baasvarustusega.
Hea kompromiss praktilisusest ja sportlikkusest. Baasvarustus võiks olla rikkalikum.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind336 886 kr |
MootorR-4, otto1998 cm3 |
Võimsus147 kW (200 hj) 5400 p/min |
Pöördemoment262 Nm 4200 p/min |
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus230 km/h |
Kiirendus8,2 s |
Kütusekulu9,3 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |