Transit teeb tööst lõbu
varustus, juhi tingimused, lai versioonide valik lühikese telgede vahe puhul võib kaassõitjal kitsas olla
Uue Ford Transiti roolis tunneb juht end kui sõiduautos: kabiin on vaikne, mugav ja käepärane.
Peale välimuse ja sisemuse uuendati mootorivalikut, mis koosneb nüüd kuuest diisel- ja ühest ottomootorist. Transiti suurest hulgast keretüüpide ja pikkuste kombinatsioonidest on madala katuse ja keskmise telgede vahega versioon täiesti uus. Seda valmistatakse nii bussi kui kaubikuna – sobiv neile, kes peavad liiklema kõrgusepiiranguga (nt parkimismajad) paikades.
Transiti kabiin on kui liikuv kontor: panipaiku leidub kõigele, armatuurlaua ülaosas ka suuremõõdulistele dokumentidele. Neid katva plaadi saab vajadusel ümber pöörata, nii et moodustub väike kirjutuslaud. Praktilised on suuremõõdulised laekad selle kõrval, nii juhi kui ka kaassõitja ees. Joogipudeli hoidjad pole mõeldud espressotassidele, vaid kaheliitrisele pudelile.
Sõltuvalt varustusest on uuel Transitil n-ö tavalise hands-free ja Bluetooth-ühenduse võimalus. Pakutakse kiirusehoidikut, valida antakse kolme audiosüsteemi vahel. Käigukang on kolitud põrandalt armatuurlauale, mis peale kasutusmugavuse hoiab ka ruumi kokku: kabiin on n-ö läbikäidav. Rool on väikese läbimõõduga nagu sõiduautol ning kiire ülekandega (kiirem kui eelkäijal).
Rammu jätkub
Prooviauto oli tagaveoline, pika telgede vahega (3750mm, auto pikkus 5680 mm) ja keskmise kõrgusega katusega (2389 - 2394 mm). Kuigi kandamiks oli 550 kilogrammi ning mootoriks 115hobujõuline turbodiisel, kippus roolis meelest minema, et tegu on rohkem kui 1,6tonnise kandevõimega veoautoga.
Kaheosalised peeglid tagavad hea väljavaate taha-külgedele. Sõitjateruum on vaikne ning rool parasjagu kerge, kuid mitte liiga tundlik. Isteasend on mugav ning käiguvahetus täpne ja vaevatu. Lühikese telgede vahega versiooni puhul võib kaassõitja siiski kurta ruumikitsikust – kuna tema istme seljataga pole vaheseinas õnarust nagu juhil ja istme reguleerimis-ulatus väiksem.
115hobujõuline, 320njuutonmeetrise pöördemomendiga 2,4liitrine mootor tuleb peaaegu kõige suurema Transiti versiooniga vaevata toime. Kuna auto on raske, ei saa muidugi sõita nagu sõiduautoga – käike tuleb tihti vahetada.
Vedrustuses tehti eelmise mudeliga võrreldes vähe muudatusi. Tulemust saab iseloomustada kui mugavat ja stabiilset tervikut. Pidurisüsteem on uus: ees on ventileeritavad kettad, taga n-ö tavalised. ABS ja elektrooniline pidurdusjõujaotur kuuluvad standardvarustusse, stabiilsuskontroll (ESP) lisade nimekirja.
Palju võimalusi
Mootorid (vt tabel) jäävad võimsusvahemikku 85–145 hobujõudu. Käigukasti võimalusi on kaks, veoskeeme samuti kaks. Oluline on hooldevälba pikenemine: enamikul diiselmootoritel on see 25 000 kilomeetrit või üks aasta, 2,4liitrisel 140hobujõulisel 50 000 kilomeetrit või kaks aastat.
Transiti erinevaid versioone ei ole võimalik siinkohal üles lugeda. Neid on lihtsalt sedavõrd palju.
Uus Transit jõuab Eestis müügile juulis. Hinnad selguvad mai lõpus, pressikonverentsil lubati, et need tulevad konkurentsivõimelised.
Tõsine töövahend, kus on juhil on sama mugav kui sõiduautos.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindteadmata |
MootorR-4, diisel 2402 cm3 |
Võimsus85 kW (115 hj) 3500 p/min |
Pöördemoment310 Nm 1750 p/min |
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirusteadmata |
Kiirendusteadmata |
Kütusekulu8,3 - 8,5 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |