Kõigesööja Suzuki SX4

- -

Tundub, justkui oleks Suzuki SX4 loojatel autot konstrueerides silme ees olnud Eesti teelolud.

Lõbusa välimusega SX4 on tegelikult tõsine ja praktiline auto, mis ei pelga kruusa ega asfalti, on kiiresti ümberseatava sõitjateruumiga ning lõpuks ka mõistliku hinnaga. Esiveoline maksab veidi alla ja nelikveoline mõnevõrra üle 200 000 krooni.

Seejuures pole sõna “lisavarustus” peaaegu põhjust pruukida: näiteks nelikveolisel versioonil tahetakse lisaraha vaid stabiilsuskontrolli eest, kõik muu alates reisiarvutist kuni turvakardinateni ja istmesoojendustest konditsioneerini on hinna sees.

Juhikoha märksõnaks on lihtsus: raadio nupud on loogilises kohas, kütte ja ventilatsiooni omad samuti. Puuduseks on siiski asjaolu, et puudub võimalus reguleerida rooli sügavust.

Sisutusmaterjalid on korralikud, Ungaris toodetava auto koostekvaliteedile pole samuti midagi ette heita. Muidugi ei leia kahesaja tuhande kroonisest autost lambanahkseid põrandamatte ja pähklipuud – räägime ikka klassi kontekstis.

Tagaistmel on kahele ruumi piisavalt, kolmel läheb teadagi kitsaks. Pakiruumi 270 liitrit saab tagaistmete arvelt kasvatada 625ni. Pakiveovõime suurendamises ei ole midagi eriti rasket, kuid päris ühe liigutusega siiski hakkama ei saa: seljatugi alla, padi üles ja selle küljes oleva rihmaga esiistme külge.

Nelikvedu või esivedu

Mootoreid on valikus kaks: 1,5liitrine 99hobujõuline käib esiveolise ja 1,6liitrine 107hobujõuline nelikveolise kapoti alla. Valikusse lisandub ka Fiati päritolu 1,9liitrine diisel, kuid hetkel seda veel ei pakuta. Diiselmootorit hakatakse kombineerima kuuekäigulise manuaalkäigukastiga.

1,6liitrine ottomootor mängib viiekäigulise manuaalkäigukastiga hästi kokku, annab autole piisava dünaamika ja on vähemalt paberite järgi ökonoomne (7,1 liitrit kütust keskmiselt sajale kilomeetrile).

Meie mõõtetsükkel ei vasta küll standardile, kuid tavaliselt saame oma mõõtmiste tulemuseks tehase antud keskmise kulu. SX4 puhul siiski mitte: kulu tuli 1,5 liitri jagu suurem ehk 8,6 liitrit sajale kilomeetrile.

Nelikveo puhul on juhil võimalik valida kolme režiimi vahel: esivedu, automaatne nelikvedu ja lukustatud nelikvedu. Automaatrežiimis sõites on SX4 tavaoludes esiveoline, esirataste libisedes lülitatakse veojõudu elektriliselt juhitava siduri kaudu tagaratastele. Raskemateks oludeks saab nelikveo lukustada, kiiruse tõustes üle 60 km/h läheb süsteem automaatsesse režiimi.

Maastiku- ja teesõiduomaduste kombineerimine nõuab alati kompromisse: pikk vedrustuse käik, mis võimaldab maastikul edukalt turnida, tähendab asfaldil ebakindlust jne. SX4 puhul, võib öelda, on piiri tõmbamine inseneridel õnnestunud Eesti olusid silmas pidades vaat’ et ideaalselt.

Auto käitub maanteekiirustel asfaldil stabiilselt, ei õõtsu ja annab juhile head tagasidet toimuvast. Samas on vedrustus piisavalt pehme, et võimaldada mugavat minekut ka ebatasastel teedel. Väidet kinnitavad juhitavuskatsete tulemused: SX4 ei ole klassi lõikes tipp, kuid on igal juhul kindla juhitavusega, loogiliselt alajuhitav ja hõlpsasti juhile kuuletuv.

Kruusateel on kodus

Elektrilise võimendiga roolisüsteemile võib ette heita mõningast ülevõimendatust kiirustel 70–80 km/h, maanteetempos aga on rool kindel ja linnas manööverdades meeldivalt kerge. Linnaliikluses tuleb kasuks hea vaateväli kõigis suundades.

Kruusateed SX4 lausa armastab: minek on kindel, ka treppis teel ei hakka auto ujuma (kindlasti mõnel absurdsel kiirusel hakkab, räägime ikka mõistlikest) ning jääb ka sellisel kattel vaikseks. Vedrustus töötab kolksatusteta ja kivikrobin rattakoobastes on hästi summutatud.

Tõsisteks maadeavastusteks pole 190millimeetrise kliirensi ja maastikukäiguta SX4 mõeldud, kuid proovisõiduks valitud äravajunud, ka pärast mitmenädalast põuda mudaseid lõike sisaldanud ja kohutavalt lainetava pinnastee kogemuse järgi võib kinnitada, et pärast mõõdukat lumetuisku kodumajani jõudmine või kõige hullema teedelagunemise ajal maakodu külastamine ei tohiks olla probleemiks.

Nelikveolise SX4 konkurentideks võib mõningaste mööndustega lugeda kõiki linnadžiipe. Küllap jõuavad linnadžiibid ekstreemoludes kaugemale, kuid samas saab SX4 hakkama kõigi võimalike reaalsete n-ö maastikuolukordadega, kuhu linnadžiipide peamiselt asfaldil vuravate omanike enamik üleüldse satub. Suzuki SX4 haagise veovõime (1200 kg) jääb muidugi oluliselt kallimatele linna-džiipidele alla.

Auto sobib Eesti teedele väga hästi. Diiselmootoriga varustatuna võiks vast teenida ka maksimumskoori.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind229 900 kr
MootorR-4 otto 1586 cm3
Võimsus79 kW (107 hj) 5600 p/min
Pöördemoment145 Nm 4000 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus170 km/h
Kiirendus11,5 s
Kütusekulu7,1 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.