SsangYong Kyron: auto on suurem kui hind
- -
Vähem kui 400 000 krooni maksva SsangYong Kyroni puhul ei saa öelda, et noh, selle raha eest on autot küll. Autot on palju rohkem, kui hinnasilt oodata lubaks.
Mercedese päritolu kaheliitrine diiselmootor on ökonoomne ja vaikne, varustus korralik ning auto ise praktiline. Kritiseerida saab sõiduomadusi ebatasasel asfaltteel ning sõitjateruumi kostuvat tuulemüra maanteetempol.
Kummalised seosed
Tõsidžiibilikult raamile paigaldatud kerega, kuid linnamaasturlikult saleda disainiga Kyroni 388 100kroonise hinna sisse kuuluvad kliimaseade, ABS, juhi- ja kaassõitja turvapadi, istmesoojendused, roolilt juhitav helisüsteem jpm. Lisana pakutakse stabiilsuskontrolli.
Kui mugavusvarustuse osas pole põhjust nurinaks, siis turvavarustus võiks autol olla veel veidi parem, seda eelkõige turvapatjade arvu silmas pidades – peale kahe standardvarustuses oleva neid rohkem ei saagi, isegi lisaraha eest mitte. Rahvusvahelises tutvustuses mainitakse ka turvakardinaid, kuid Eestis pakutavast varustusnimekirjast neid ei leia.
Korraliku koostekvaliteediga sõitjateruumis ootab juhti ees efektse kujustusega armatuurlaud, mille nupud on suured ja selged nagu maastikuautole kohane.
Rappuvas autos tillukestele klahvikestele pihta saada oleks ülimalt keeruline. Siiski võiksid nupud olla paremini grupeeritud: praegu on mägipidur ühes plokis peeglisoojendustega, nelikveo lüliti istmesoojendustega ja stabiilsuskontrolli väljalülimisnupp hoopis koos tagumise udutulega.
Tagaistmel on ruumi piisavalt. Tähelepanuväärselt lihtsaks on muudetud tagaistmete allaklappimine. Tuleb teha vaid üks liigutus, nimelt keerata seljatugi alla – istmepadi liigub spetsiaalse süsteemi abil ise edasi, et tekiks sile põrand. Suurele pakiruumile lisab praktilisust põranda all paiknev täiendav vaheseintega laegas. Haagise suurim lubatud mass on 2,3 tonni.
Sitke ja rahulik
Kui mootor on käivitatud, hakkab kohe kiusliku häälega plõnnima turvavööalarm. Muidugi tuleb turvavöö peale panna, kuid häiret võiks ju lüüa alles siis, kui juhil pole rihm kinnitatud sõites, mitte kohapeal seistes.
Mootor töötab vaikselt ja vibratsioonivabalt. Keskmine kütusekulu on automaatkäigukastiga ühendatuna 8,4 liitrit sajale kilomeetrile, manuaalkäigukasti puhul veelgi vähem – 7,7 liitrit.
Kiirendusvõimet 0–100 km/h tehaseandmetes ei esitata, kuid mõõtmine kahe inimesega pardal annab tulemuseks 14,5 sekundit. Kaheliitrise 141 hobujõudu ja 310 njuutonmeetrit ei tee ligi kahetonnise tühimassiga Kyronist mingit raketti: plahvatuslikku jõudu napib, kuid sitkust on täiesti piisavalt. Viiekäiguline automaatkäigukast pakub ka nn käsitsi vahetamise võimalust. Vahetused automaatrežiimis käivad sujuvalt ja on hästi ajastatud.
Maastikul nagu parketil
Asfaldisõidul on Kyron üsna rabe, selline nn vanakooli raamil maastikuauto. Teravamad asfaldiebatasasused on suisa läbi rooli tunda. Maanteetempol häirib ka esipiilarite juurest kostev tuulevihin.
Esiratastel topeltõõtsharkidega ning taga mitmikhoobvedrustusega Kyron on kindla juhitavusega. Katsetel läheb see ootuspäraselt libisema esiratastega, ESP sekkub kiiresti ja doseerib pidurdust täpselt. Juhti abistav elektroonika rakendub varakult, halva situatsiooni tekkimise eos, kuid ei tee seda liiga jõuliselt.
Pidurid on Kyronil efektiivsed, näitab katseseeria tulemus, kuid auto käitumine äkkpidurdusel on natuke närviline – tagaosa muutub ebastabiilseks.
Kui asfaldil on mõistlik sõita ainult tagaveoga, siis raskemateks oludeks saab pöördlüliti abil valida kas kiire nelikveo või maastikukäigu. Ja maastikul on Kyron tõepoolest kodus: vedrustus töötab laitmatult, kiirust saab täpselt doseerida. 20sentimeetrise kliirensiga Kyronil nõuab siiski tähelepanu küllalt pikk tagumine ülend – sellega on kerge maad rapsata.
Nõlvadest laskumist hõlbustab lisavarutuses olev mägipidur, mis jätab juhi hooleks vaid roolikeeramise – pidurdamise eest hoolitseb elektroonika.
SsangYong ise näeb Kyroni peamiste konkurentidena Kia Sorentot, Hyundai Santa Fe’d ja Nissan X-Traili, omades hinnaeelist kõigi ees, välja arvatud kaheliitrise ottomootoriga X-Trail. Odavamad on näiteks Hyundai Tucson ja Kia Sportage, kuid Kyron kuulub juba järgmisse suurusklassi.
Hea hinnaga praktiline maastikuauto. Kui mõned pisipuudused likvideerida, võiks kuuluda klassi tippu.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind388 100 kr |
MootorR-4, diisel 1998 cm3 |
Võimsus104 kW (141 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment310 Nm 1800–2750 p/min |
Käigukast5käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus166 km/h |
Kiirendusteadmata |
Kütusekulu8,4 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad2 |