Diiselmõnuleja: Volvo C70 D5

disain, turvalisus, ökonoomsus pisut n-ö laisk juhitavus

Volvo C70 D5 tõestab taas, et kui insenerid on olnud tasemel, pole diiselmootorit kabrioletil mingit põhjust peljata.

Vana kooli meestele kangastub diisliga seoses esmajoones spetsiifiline lõhn ja tahm summutist. Kel kokkupuuteid kaasaegsete diiselmootoritega, on sellest hirmust vabad. Kahtlused võivad pigem tekkida diiselmootoritele iseloomuliku vibratsiooni ja mitte eriti võluva heli sobivuse osas glamuurse kupeekabrioletiga.

Kummakski kõhkluseks pole põhjust: C70 D5 mootor on vaikne ja ühtlase käiguga ning hooldusvaba kübemefilter kuulub baasvarustusse. Häirivast diislimürast ei saa rääkida ka lahtise katusega sõites. Õigupoolest läheb üsna ruttu meelest, et tegemist on mustast püstolist tangitava autoga.

Ka tagaistmel on ruumi

Rootsis Skövdes toodetav D5-mootor konstrueeriti algselt Volvo suuremate mudelite tarvis, väiksema kabrioleti jaoks tehti mõned muudatused. Olulisem on võimsuse ja pöördemomenti mõningane kahandamine (180 hj ja 350 Nm), kuid mootoril on endiselt jaksu piisavalt (0–100 km/h 9,5 sekundit) ning kütusekulu on mõistlik 7,3 liitrit keskmiselt sajale kilomeetrile.

Koostöös Pininfaringa loodud C70 näeb ühtviisi hea välja nii kupeena kui kabrioletina. Muutumine ühest teiseks käib umbes poole minutiga ja juht peab võtma vaevaks vaid sõrme nupul hoida.

Sõidurõõmu jätkub nagu kabrioletile kohane, kusjuures tuulekeerised ei pääse esiistmetel sõitjaid häirima ka maanteetempol ja ilma tagumise tuuletõkketa sõites. Muide, C70 tagaiste on tõepoolest istmena kasutatav, mitte pigem panipaik, nagu tihti seda tüüpi autodel. Sõidutuul aga hakkab taga istujaid muidugi varem kimbutama.

Paljude panipaikade lukustus on ühendatud auto kesklukustusega. Kui parkida auto avatud katusega, tähendab võtmel lukustusnupu vajutamine ka panipaikade sulgemist. Uus on süsteem Private Locking, mis võimaldab kindlalaekast võtme abil sulgeda mõningaid panipaiku eraldi.

Pakiruumi maht on suletud katuse puhul 404 liitrit, kui kõvakatus kokku pakitud, 200 liitrit. Asjade kättesaamist pakiruumist avatud katuse puhul hõlbustab võimalus nupuvajutusega kokkuklapitud katust pakiruumis pisut kergitada.

Turvalisus ennekõike

C70 vedrustus on timmitud pigem pehmeks kui sportlikuks, kuid samas head sõidutunnetust pakkuvaks. Sõit on piisavalt mugav ka ebatasastel teedel, kuid samas on juhil hea tagaside autoga toimuvast.

Mõistagi on varustuses pikk nimekiri elektroonilisi abilisi: loomulikult ABS ja stabiilsuskontroll, samuti IDIS, elektrooniline sekretär, mis ei lase näiteks pingelises liiklussituatsioonis (seda jälgib arvuti arvukate andurite abil) juhti häirima mobiiltelefonikõnesid.

Passiivturvalisuse nimekirjas on unikaalne alt üles avanev ja ukses paiknev turvakardin. Kui tavaliselt paikneb avarii korral sõitjate päid kaitsev turvapadi katuse küljes ja avaneb alla, siis kabrioletil tuli leida teine lahendus.

A-piilarid on konstrueeritud nii, et need taluvad rohkem kui kahekordset auto raskust. Peale selle on täiustatud ka sõitjaid ümberpaiskumise korral kaitsvat süsteemi ROPS (Rollover Protection System), turvakaared on tugevamad ja aktiveeruvad kiiremini.

Volvo C70 jõuab Eestisse novembris või detsembris ning hinnad ei ole veel teada.

Kasutajasõbralik, mugav ja hästi juhitav kupeekabriolett, turvalisusele on mõeldud põhjalikult kõige laiemas skaalas.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindteadmata
MootorR-5, diisel 2400 cm3
Võimsus132 kW (180 hj) 4000 p/min
Pöördemoment350 Nm 1750–3250 p/min
Käigukast5käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus225 km/h
Kiirendus9,5 s
Kütusekulu7,3 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.