Peugeot 207: armas, aga enesekindel

- -

Peugeot 207 on vähemalt sama armsa välimusega kui väiksem sõsar 206, kuid hoopis viimistletumate sõiduomaduste ja hiiglasuurte valikuvõimalustega.

Peugeot’ Eesti esinduse 207 hinnakirjas on 53 erinevat versiooni: varustuse, mootorite, käigukastide ja keretüüpide kombinatsiooni. Ka kaubik on olemas. Hinnad algavad 170 000 krooni kandist ja kihutavad peaaegu 300 000ni välja.

207 ei vaheta välja 1998. aastast toodetavat 206-t. See supermini, mida on valmistatud rohkem kui viis miljonit eksemplari, jääb mudeligammasse alles. Peugeot’ väikeste autode valik on muljetavaldav: ülitilluke 107, lükandustega 1007, elav klassik 206, uus 207 ja samuti alla keskauto piiri jääv 307.

207 varustus ületab klassi tavalist. Tipptasemel on olemas isegi kurvilaternad (esituled pööravad koos ratastega), kliimaseade on kahe töötsooniga, kindalaegas jahutatav jne. Kõigil versioonidel on ABS baasnimekirjas. Samamoodi aga on kõigil (v.a odavaim Entrance-tase, kus seda üldse ei pakuta) vaid lisana saadaval nn talvepakett – Eesti oludes vajalikud tulepesurid koos istmesoojendustega lisavad hinnale 5500 krooni.

Lihtne kasutada

Klaaskatus nagu testiautol kuulub tippvarustuses mudeli põhinimekirja, enamikul lisab taevavaade põhihinnale 8000 krooni. Tegu on aga tõepoolest klaaskatuse, mitte ahta luugiga. Avarust lisab see mõnusalt, samas kui ere päike häirib, on võimalik see seestpoolt spetsiaalse kardinaga kinni katta.

Šikid, valge tausta ja kroomäärisega näidikud sobivad hästi tumedates toonides sõitjateruumi ja on tänu selgele eristumisele ka hästi loetavad. Ehkki juhi käeulatuses on funktsioone palju (reisiarvuti, kahetsooniline kliimaseade, kiirusehoidik jne), on 207 kasutamine samas lihtne ja loogiline. Ei mingit nupumerd, lülitid on hästi grupeeritud ja selgete sümbolitega.

Ruumi on piisavalt nii esi- kui ka tagaistmel. Lisasentimeetritest (võrreldes 206-ga on 207 20 sentimeetrit pikem) võidavadki kõige enam reisijad. Pakiruumi maht on keskpärane 270 liitrit, seda on vaid 25 liitrit enam kui 206-l. Mõistagi saab suuremate esemete veoks istmed alla klappida.

Kuus mootoritMootoreid on valida kuue hulgast, kolm diislit ja kolm ottomootorit, võimsus jääb vahemikku 68–110 hobujõudu.

Valiku tipp on seejuures testiautolgi olnud 1,6liitrine ja 110 hobujõudu arendav diiselmootor. Baseerub see tagasihoidlikumal 1,6liitrisel (90 hobujõudu), kuid on täiendatud muutuva geomeetriaga turboga, mis tähendab omakorda oluliselt suuremat pöördemomenti (vastavalt 215 ja 240 Nm) ja loomulikult paremat dünaamikat.

Nagu “sakslane”

Mootor on vaikse ja ühtlase käiguga, säästlik (tehaseandmetel 4,8 liitrit keskmisel sajale kilomeetrile) ning varustatud kübemefiltriga. Kõige säästlikumad on siiski nõrgemad diislid. Ehkki võimsuse vahe on neil 22 hobujõudu, on kütusekulu numbrid täpipealt samad (keskmiselt 4,5 liitrit sajale kilomeetrile). Küll on aga nõrgema mootoriga versioon samal varustusasemel võimsamast 10 000 krooni võrra odavam ja ka kindlustusmakse (see sõltub ju ka võimsusest) on odavam.

Sõiduomadustelt on Peugeot 207 suur kordaminek: auto on mugav, aga samas hästi juhitav. Sõnapaar “prantslaslik mugavus” (kui selle all mõista suisa hõljumist) siiski päriselt ei sobi, pigem võiks rahvakeeli öelda saksa mugavus.

Viimane tähendab, et auto on konkreetse ja vahetu käitumisega, kuid samas piisavalt pehme, et pakkuda mõnusat küüti ka ebatasastel teedel ja olla kindel kruusal. Sõitjateruum on vaikne, ühtlasel maanteetempol kaob ka linnasõidul pisut sisse kostnud diislimüra.

Sama saab öelda roolitunnetuse kohta, see on korralik, n-ö Volkswageni tase. Ehkki süsteem on elektrilise võimendiga, mis kunstliku tagasisidega võib kehval juhul juhile luua arvutimängu tunde, on Peugeot 207 tollest patust prii. Rool on loogiline ja auto käitumine igati arusaadav.

207 konkurente ei ole võimalik siinkohal üles loetleda, neid on sedavõrd palju. Kindel on see, et nad kõik peavad 207-ga tõsiselt arvestama.

Mugav, aga hästi juhitav auto. Palju versioone: saab valida nii lihtsa nn poekäru kui ka “noore” luksusauto ning hulga võimalusi nende kahe vahelt.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind296 900 kr
MootorR-4, diisel 1560 cm3
Võimsus80 kW (110 hj) 4000 p/min
Pöördemoment240 Nm 1750 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus193 km/h
Kiirendus10,1 s
Kütusekulu4,8 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.