Avensis kosmeetiku juurest tagasi

ruumikas, mugav, vastupidav natuke igav, aeglasevõitu automaatkäigukast

Eesti üks enimmüüdud autosid Toyota Avensis sai suve hakul mõned kosmeetilised ja mehaanilised täiustused, et karmi konkurentsiga autoklassis edaspidigi tipus püsida.

Kuigi just mitte maailma kõige erutavam auto, oli Avensisele siianigi raske midagi ette heita. Ruumi on autos rohkelt, materjalide kvaliteet hea, sõita meeldiv ning vastupidavus – ja seega ka pidamiskulud – esmaklassilised.

Mida siis muudeti? Välimuses käidi üle esivõre ja kaitseraud, samuti tagumised tuled ja kaitseraud. Erinevused vanast mudelist on aga minimaalsed ja nende märkamiseks kaht autot kõrvutamata peaks ilmselt olema 2006. aasta maailmameister uute Toyotade tundmises. Kõige lihtsam on kiigata küljepeegleid – kui suunatuled on nende küljes, siis on tegu uue mudeliga.

Sõitjateruumis kohendati pisut keskkonsooli ja näidikuid. Ühtlasi muudeti nuppude paigutust roolil, et näiteks raadio kasutamine oleks mugavam.

Uus diiselmootor

Märksa olulisemad erinevused toimusid välise make-up’i varjus. Vedrustust muudeti põhimõtteliselt nii, et ees on see natukene jäigem ja taga kriipsuvõrra pehmem.

Sõita peaks olema senisest parem ja ühtlasi mugavam. Samas on muutused siiski väiksed, et erinevusi praktikas kogeda, peaks uut ja vana autot samadel teedel proovima.

Paraku polnud proovisõidul Lätti võimalust proovida kaheliitrist turbodiislit, mis on ehk uuenenud Avensise suurim uudis. 126hobujõulise jõuallika lisandumine tugevdab Avensise diislivalikut, mis selle klassi autode puhul on Euroopas ja ka Eestis kasvava tähtsusega. Nüüd on pakkuda kokku kolm diislit võimsustega 126, 150 ja 180 hobujõudu (Avensise lipulaev 180 D-CAT).

Samaks jäi bensiinimootorite valik, mis koosneb neljast jõuallikast: 1,6- (110 hj), 1,8- (129 hj), 2,0- (147 hj) ja 2,4liitrine (163 hj). Proovisõiduautol oli 1,8liitrine jõuallikas kombinatsioonis neljakäigulise automaatkäigukastiga. Selle mootor töötab vaikselt ja käiguvahetused toimuvad peaaegu märkamatult, kuid eriline sprindiäss Avensis siiski pole. Süüdistada tuleb ilmselt kas auto vähest läbisõitu, mis kiirendust pärsib, või aeglast neljakäigulist käigukasti.

Kui tahta automaatkäigukasti, nagu selles autoklassis sageli tavaks, tasub eelistada 2,4liitrist mudelit kombinatsioonis viiekäigulise automaatkäigukastiga. Diisleid pakutakse esialgu ainult manuaalkäigukastiga.

Ostjaile on parimaks uudiseks kindlasti see, et uuenenud Avensise hinnad on natuke isegi langenud, vähemasti bensiinimootorite omad. Neid saab soetada senisest 0,5–2,5 protsenti soodsamalt, diiselmootoriga mudelite hinnad aga tõusid 2–3 protsenti.

Baasmudel maksab 280 100, 1,8liitrine automaatkäigukastiga prooviauto aga 360 000 krooni. Teada on ka uue kaheliitrise diiselmudeli hind: 357 400 krooni. Avensise lipulaeva, 180hobujõulise D-CAT-i eest tuleb edaspidi välja käia 431 500 krooni.

Parem varustus

Paranenud on siiski ka varustus. Kõikidel mudelitel kuuluvad seeriavarustusse elektrooniline stabiilsuskontroll ja kõrgusesse reguleeritav esiiste. Ühtlasi on igal Avensisel üheksa turvapatja, mille hulgas leidub ka juhi põlveturvapadi. Viimast ei paku enamik Avensise konkurente isegi mitte lisatasu eest.

Toyota rõhutab, et Avensise näol on tegu üdini Euroopa autoga. Pärast Camry müügilt võtmist on Avensis Toyota lipulaev Euroopas, see projekteeriti siin ja seda ehitatakse siin. Seega pole Avensise euroopalikkuses kahtlust, kuid parim fakt selle tõestuseks on see, et Avensis on esimene Toyota, mis eksporditi Euroopast firma kodumaale Jaapanisse.

Sobilik nii pere- kui ametiautoks, et linnas ja maantee­l mugavalt ja märkamatult läbida pikki vahemaid.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind360 000 kr
MootorR-4, otto 1794 cm3
Võimsus95 kW (129 hj) 6000 p/min
Pöördemoment170 Nm 4200 p/min
Käigukast4käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus195 km/h
Kiirendus11,6 s
Kütusekulu7,7 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.