Saabilik EuroCadillac – BLS

- -

Cadillac on Euroopa turgu püüdnud varemgi vallutada, senini edutult. Nüüd proovitakse uut moodi – Saab 9-3 põhjale ehitatud Cadillac BLSiga.

BLSi ei seo Saab 9-3-ga mitte ainult sama General Motorsi Epsilon-platvorm. Otse Saabi mootoririiulilt on pärit ka Cadillaci jõuallikad ning mis veelgi üllatavam – läbinisti ameerikalikku maiku marki autot toodetakse Rootsis, Saabi tehases. Cadillac peab BLSi peamisteks rivaalideks Mercedes-Benz C-klassi ning BMW 3. seeriat. Sihid on seatud väga kõrgele ja tuleb tunnistada, et insenerid on Saabi tehnika arendamisel teinud väärilist tööd.

BLSi välimus on eksimatult Cadillac, jõuliselt nurgeline, samas väljapeetult härrasmehelik. Vaid väga kogenud silm märkab, et aknajoonest ülespoole sarnaneb auto üks-ühele 9-3-ga. Ülejäänu efektse disainiga on see siiski edukalt suudetud ära peita.

Nahksele juhiistmele libisedes haarab silm esmalt taas midagi Rootsi tootjalt pärinevat – nimelt näib, nagu oleks roolil vaid üks märk teise vastu vahetatud. See ei häiri siiski mingil juhul, vastupidi, BLSi sõitjateruum on nii mugav ja kvaliteetne, et vähegi valjem virisemine kvalifitseeruks pahatahtliku norimisena. Kõik juhtimisseadmed on lihtsa loogikaga (erinevalt mõnest muust kõikvõimalikku luksust täis laetud kallist autost), materjalid auto sihte arvestades nagu peab ning üldmulje vähemalt viis miinus.

Selle pisikese miinuse saab BLS kirja mitte tipptasemel, kuid siiski tubli tagaistme-ruumikuse ning nagu hilisemad testikatsed näitasid, liialt siledate esiistmete eest, mis kurvides kuidagi kinni ei taha hoida. Viimased on muide elektriliselt kaheksas suunas reguleeritavad, kolme istmemäluga ja tippversioonil Sport Luxury standardvarustuses.

Hea mootor, keskpärane juhitavus

Testiauto oli varustatud valiku võimsama – 2,8liitrise V6 turbomootoriga, mille strateegilised näitajad 255 hobujõu ning 365 Nm näol tagavad BLSile nii lustliku mineku kui ka sportliku hääle, jõust ei tule puudu ka täislastis autoga ning tõepoolest mitte üheski situatsioonis. Lisaks kuuluvad valikusse kaks samuti ülelaadimisega kaheliitrist bensiini- (175 ja 210 hj) ning 1,9liitrine diiselmootor (150 hj).

Käigukastidest pakutakse nii viie- kui kuuekäigulisi manuaal- ja automaatkaste, prooviautol oli kuuekäiguline käsitsilülitamise võimalusega automaat, mille üliagaruse tõttu kippus sõit esialgu üsna rahutuks. Nimelt tahab see iga pehmemagi gaasivajutuse peale kohe käiku alla vahetada ning mootoripöördeid kõrgustesse ja reisijaid istmesse suruda. Pärast paarikümmet kilomeetrit harjub jalg siiski pedaaliga koostööd tegema ning soliidselt rahulik kulgemine tuleb välja juba iseenesest.

Vaatamata teistest mudelitest jäigemale vedrustusele ning 18tollistele madala profiiliga rehvidele ületab BLS Tallinna kehvemaidki tänavaid üllatavalt mugavalt ega lase end pikiroobastest väga häirida. Vedrustus klobiseb küll kaeblikult, kuid töötab efektiivselt.

Maanteel on liikumine eriti kindel, kiirust ei tunnegi ning spidomeetri osuti kisub tahtmatult ja korduvalt üle lubatu. Möödasõidud käivad eriti lihtsalt – väike pedaalipuudutus ning Cadillac möödub rekkadest kui muuseas. Ja et ühtlasel sõidul püsivad pöörded madalal, on ka müratase väike ja kütusekulu mõistlik. Samas on kütusepaagi suuruseks vaid 58 liitrit, nii et kui võimsast BLSist täit mõnu tunda, tuleb tanklat külastada iga mõnesaja kilomeetri tagant.

Maksab palju

Testikatsetel annab kiiduväärt sõidumugavus tagasilöögi. Rool jääb kurikate vahel aeglaseks ning auto muutub ootamatult väikeste kiiruste juures tugevalt alajuhitavaks. Slaalomi- ja põikekatse tulemused jäävad kõrgetele lootustele selgelt alla.

Tehas lubab V6 mootoriga auto 0–100 km/h kiirendusenumbriks koguni 6,7 sekundit. Meie nii head aega välja ei suuda sõita, kuid 0,8sekundilise hilinemise võib mingil määral ajada auto värskuse kaela – proovisõidul oli BLSi läbisõiduks napilt üle 1500 kilomeetri.

Cadillac BLSi hinnad algavad nõrgima bensiinimootori ning viiekäigulise manuaalkäigukasti puhul 450 000 kroonist, 17 000 krooni enam maksab ühe enamkäiguga diiselmootor, automaatkast tõstab viimase hinnanumbri 499 000 kroonini.

Just diislist, mis muide on Cadillaci valikus esmakordselt, loodetaksegi suurimat müügiedu. Varustustasemeid on kolm: Business, Elegance ja Sport Luxury. Viimane ei jäta soovimiseks palju ruumi, kuid vähestest lisavõimalustest kulutatakse üsna kindlasti veel 12 000 lisakrooni metallikvärvi ning 6300 krooni alarmsüsteemi peale. Kokku kisub nii tippversiooni hind juba 700 000 krooni kanti.

Järeldus: väikseim Cadillac on kallis. Sama mootoritüübi ja sarnase võimsusega BMW ja Mercedes Benzi hinnad pole sugugi kõrgemad, Saabist rääkimata. Ja kuigi BLS tõestab end igati konkurentsivõimelisena, on raske ette kujutada, et sellise hinnapoliitikaga saadakse vastu aastakümnete vältel eurooplaste lemmikuteks tõusnud eliit-autodele.

Kiire, mugav ja võimekas, kuid liiga kallis ja mitte just tippklassi juhitavusega auto.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind685 000 kr
MootorV-6, turbo 2798 cm3
Võimsus188 kW / 255 hj / 5500 pm
Pöördemoment365 Nm / 2000 pm
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus6,7 s
Kütusekulu10,8 l/100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.