Heas sportlikus vormis Laguna
mootor, vedrustus, rikkalik põhivarustus kasvama kippuv kütusekulu, kesine imidž
Renault Laguna sportlikuks tippmudeliks on 204 hj turbomootoriga GT. Sportlikkusega ei ole siiski üle pingutatud, autoga on hõlpus kulgeda ka argiliikluses.
Laguna GT kaheliitrine turbomootor arendati Megane RS-i 225 hj jõuallikast, kuid on viimasega võrreldes pisut deforsseeritud. Suurim võimsus 204 hj saadakse pööretel 5000 p/min, jõuallikaga on ühendatud kuuekäiguline manuaalkast. Laguna GT sportlikumat olekut täiendavad veel 10 mm madalamaks seatud vedrustus ning Michelini spetsiaalrehvid Pilot Exalto 2 17tollistel kergmetallvelgedel.
Sõites tõuseb esile Laguna GT igati trimmis olemus. Mootor vastab erksalt gaasile ning kerib pöördeid jõuliselt, lastes kuuldavale sportlikku, ent kultiveeritud häält.
Kiirendustel surutakse selg hoogsalt seljatoesse ning jaks naljalt ei lõpe. Tugevat tõmmet jätkub isegi kuuenda käiguga meie maanteekiirustel sõites, nii et nobedaks möödasõiduks polegi tingimata vaja käiku alla vahetada.
Mitte liiga sportlik
Vedrustus ellimineerib edukalt kaldumised kurvides ning hoiab autot kindlalt sõidujoonel. Käigud lülituvad täpselt ja rool on piisavalt konkreetne, et käänulisel teel sõidust mõnu tunda. Siiski võib öelda, et mõnele sportlikuma imidžiga margile omasest vahetust rooli- ja teetunnetusest jääb Laguna GT-l puudu.
Samas võibki Laguna puhul täheühendi GT (Grand Touring) tagant otsida pigem heas sportlikus vormis härrasmeest kui maksimaalse sooritusvõimeni timmitud atleeti. Mis tähendab seda, et saab ka pingevabamalt ja mugavamalt elul hea maitsta lasta. Argielus pole mootor sugugi kapriisne, seedides sujuvalt ka madalamaid pöördeid ning jõnksutavat linnaliiklust, tugeva moega vedrustus aga neelab rohkeid teekonarusi üllatavalt hästi.
Kogu see kooslus maksab olenevalt kerevariandist pisut alla või pisut üle 400 000 krooni, mis teeb Laguna GT 200 hj keskklassi autode seas hinnalt üsna konkurentsivõimeliseks. Puudu jääb imidžist, ent hinna, kiirusomaduste, mugavuse ja varustuse heas tasakaalus kombinatsiooni otsijaile võiks Laguna GT olla sobivaks alternatiiviks.
Laguna kipub uuemate konkurentide varju jääma, ent GT-mudel hoiab lippu kõrgel, pakkudes konkurentsivõimelise hinnaga nii häid kiirusomadusi kui ka mugavust.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind404 900 kr |
MootorR-4, otto, turbo 1998 cm3 |
Võimsus150 kW (204 hj) 5000 p/min |
Pöördemoment300 Nm 3000 p/min |
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus232 km/h |
Kiirendus7,4 s |
Kütusekulu8,6 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |