Mercedes-Benzi E-klass pingutas muskleid

sõidumugavus, juhitavus, kütusekulu varustus, hind

Uuendatud Mercedes-Benzi E-klass on oma vaikse sõitjateruumi ja hästi kontrollitud musklitega ideaalne kaaslane pikal sõidul.

Välised uuendused võivad esmapilgul isegi märkamatuks jääda. Kui panna vana ja uus E kõrvuti, eristub uus siiski veidi sportlikuma kujustuse poolest: suurem V-kujuline radiaatorivõre, uued kaitserauad ja veel mõni pisiasi. Olulisemad uuendused jäävad silma eest varju: üle käidi mootorivalik, vedrustus, roolisüsteem, samuti lisandus turvavarustust.

Mootorivaliku uuenduste märksõnaks on võimsuskasv. Kõige enam puudutab see mudelit E 500, millele lisandus 82 hobujõudu. Tippversiooni E 63 AMG vabalthingav V-8 arendab 514 hobujõudu ja maksab 1,44 miljonit krooni. Odavaima E-klassi auto, E 200 CDI saab kätte peaaegu miljon krooni odavamalt – hind on ümardatult 540 000 krooni.

Särtsakad diiselhobujõud

Proovitud E 320 CDI puhul kasvatati 224hobujõulise V-6-diiselmootori pöördemomenti 30 njuutonmeetri võrra, nüüd on see tohutu 540 njuutonmeetrit. Kui siia lisada veel tõsiasi, et see on saadaval vahemikus 1600–2400 pööret minutis, ei teki vast kellelgi küsimust auto suutlikkusest. Möödasõitudel sõiduk lausa paiskub edasi. Seitsmekäigulise automaatkäigukastiga varustatuna on kiirendusvõime 0–100 km/h 6,8 sekundit.

Et tegu on diiselmootoriga, saab juht piltlikult öeldes aru vaid tanklat külastades, kui peab paaki torkama rohelise püstoli asemel musta – niivõrd viimistletud käiguomadustega on jõuallikas. Diislile iseloomulik müra sõitjateruumi ei jõua ja ega seda väljaski palju kuulda ole. Tanklat väga tihti külastama ei pea – keskmine kütusekulu on 7,3–7,6 liitrit sajale kilomeetrile.

Sisemuse uuendused puudutavad materjale, värvikombinatsioone, samuti on uus rool ning käigukang. Kõik on omal kohal ning sõitjateruumi kujustus on igati hinnasildi vääriline. Kui E-klass 320 CDI näitel üldse millegi kallal norida laseb, on see varustus. Tolle üle 700 000kroonise hinna puhul tuleb kaugas eraldi avada näiteks pudeli- ja topsihoidja ning esilaternate pesuri ostuks.

Uus E-klass on eelkäijast kiirema rooliga, samas pole insenerid vinti üle keeranud – maanteesõit on endiselt rahulik. Lisaks tavavedrustusele pakutakse valida veel nelja võimaluse vahel – kolm erinevat sportvedrustust ja õhkvedrustus.

Lisavarustusena pakutakse E-klassile uudset sõidutingimustega kohanduvate esilaternate süsteemi. Kiirusel üle 90 km/h pikeneb valgusvihk 120 meetrini, kasutades n-ö külateerežiimi, on valgusvihk laiem. Samuti sisaldab see täiustatud udulaternaid ja kurvitulesid.

Süsteem nimega Adaptive Brake (otsetõlkes kohanduv pidur) käsitleb juhi kiiret jala eemaldamist gaasipedaalilt võimaliku ohuolukorrana ning valmistub hädapidurduseks: piduriklotsid viiakse õrna kokkupuutesse ketastega, suurendatakse rõhku torustikus ning kui juht vajutab piduripedaali, saavad pidurid rakenduda maksimaalse efektiivsusega.

Vilkuvad pidurituled

Vihmas sõites kuivatab sama süsteem pidurikettaid, viies klotse aeg-ajalt väga lühikeseks ajaks kergesse kontakti ketastega. Kuna proovisõit toimus osaliselt vihmas, võib kinnitada Mercedese infot: juht kuivatamist ei märka.

E-klassil on ka süsteem Pre-Safe, mis seab auto valmis avariiks, kui selle juhtarvutisse jõudnud info põhjal on selge, et kokkupõrge on äärmiselt tõenäoline (pingutab turvavööd jne). E-klassi standardvarustusse kuuluva Neck-Pro ülesanne on ära hoida lülisambavigastusi tagant otsasõidu korral. Kui avarii on juhtunud, liiguvad juhi ja kõrvalistuja peatoed millisekundit jooksul ettepoole.

Tagant otsasõidu riski peaksid vähendama vilkuvad pidurituled. Mercedese inseneride uuringu järgi vähendavad need taga sõitva juhi reaktsiooniaega 0,2 sekundi võrra, mis näiteks sajakilomeetrise tunnikiiruse juures tähendab 5,5 meetri võrra lühemat peatumisteekonda.

Vaimustav diiselmootor ja viimistletud sõiduomadused, kuid kallis hind ja paljud elementaarsed asjad saadaval lisavarustusena.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind703 280 kr
MootorV-6, diisel 2987 cm3
Võimsus165 kW (224 hj) 3800 p/min
Pöördemoment540 Nm 1600–2400 p/min
Käigukast7käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus6,8 s
Kütusekulu7,3–7,6 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.