Hyundai Accent ei müü hinda

- -

Hyundai Accent 200 000kroo-nise alghinnaga ei kõla esimese hooga just maailma parima pakkumisena, kuid tasub siiski heita pilk hinnasildist kaugemale, hinna ja omaduste suhtele.

Kindlasti ei saa Accenti ostuargumendiks olla hind n-ö absoluutväärtusena – kui varustust mitte vaadata, on see kallis. Accenti pakutakse Eestis vaid ühes kereversioonis: sedaan ning 1,6liitrise mootoriga. Olemas on veel ka luukpärakere ning võimalustes 1,4liitrine otto- ja 1,5liitrine diiselmootor. Hinnakirjaski on vaid kaks numbrit – 199 000 ja 205 000 krooni. Viimane erineb esimesest valuvelgede ja eesmiste udulaternate olemasolu poolest.

Varustusest on aga Eesti “ühe-koma-kuuene” lausa pungil: kuus turvapatja, istmesoojendused, konditsioneer, reisiarvuti, valuveljed, soojendusega küljepeeglid jne. Märkimisväärne on ka viieaastane läbisõidupiiranguta garantii. Baasvarustusest on puudu vaid raadio (on raadiovalmidus) ja stabiilsuskontroll ESP.

Kui siia lisada veel suur pakiruum, Eesti teedele sobilik pehme vedrustus ja umbes pooletonnine kandevõime, saab kokku päris praktilise sõiduvahendi inimesele, kes pole kuigi pretensioonikas näiteks sisustusmaterjalide suhtes. Mitte et selles hinna- ja suurusklassis (kusagil supermini ja väikekeskauto piiril) tasuks otsida väärispuitu ja nahka, kuid kõva mummuline plast võib mõnele siiski liiga raju tunduda.

Samas moodustab sõitjateruum kasutatud värvitoonidega maitsekalt elurõõmsa terviku. Juhtimisseadmed on käepäraselt paigutatud ja nende kasutamine lihtne. Väikeseks eripäraks on reisiarvuti nuppude paiknemine armatuurlaual rooli taga, kuid nende kasutamine on mugav – kätt ei pea roolikodarate vahelt läbi pistma, vasaku käega pääseb hõlpsalt ligi.

Topsihoidjaid on Hyundai Accenti kesktunnelil lausa kolm, mis on tähelepanuväärne selle poolest, et üks neist mahutab ka pooleteiseliitrise pudeli. Miinuseks on aga keskkonsooli alaservas paikneva laekakese avamismehhanism – pole kusagilt õieti tõmmata.

Tagaistmel on ruumi kahele piisavalt, kolmel läheb külgsuunas kitsaks. Pakiruumi maht 390 liitrit on korralik, istmeseljatoed saab ka maha keerata ning tekitada nii võimaluse pikemate esemete veoks. Tõsi, siledat põrandat mahakeeratud istmetega ei teki, väike aste jääb sisse.

Maanteel vaikne

1975. aastal debüteerinud (nimeks Pony) ja juba järgmisel aastal peaaegu poole kogu Korea automüügist moodustanud sõiduk on jõudnud käesoleva mudeliga kuuenda põlvkonnani ja väliskujustuselt muutunud silmatorkamatust liikurist autoks, mille välimus ei originaalitse, kuid kindlasti ei sula ka halli massi.

Ennekõike noori perekondi sihtiv uus Accent on eelkäijast suurem kõigis kolmes mõõdus (ja ka telgede vahe on pikem), kuid kõige rohkem on millimeetreid (75) lisandunud kõrgusesse.

1,6liitrise ottomootori 113 hobujõust piisab Accentile täiesti, rammu jätkub möödasõitudeks ja reipaks minekuks linnasõidus. Eestis ainsana pakutav 1,6liitrine mootor kulutab keskmiselt 6,4 liitrit bensiini sajale kilomeetrile.

Sobib auklikule teele

Küll aga ihkaks Accent just maantessõiduks veel kuuendatki käiku. 110 km/h kiirusel tõuseb tahhomeetri osuti peaaegu 3500 pöördeni – suureneb kütusekulu ning väiksematel kiirustel vaikse sõitjateruumiga hellitanud Accenti sõitjate kõrva hakkab kostuma mootori jorin.

Ehkki Hyundai insenerid on mürasummutusega kõvasti vaeva näinud, poleks teinud paha ka tõhusam isolatsioon just tagumistes rattakoobastes – kruusateel kostavad kivide löögid sisse heledate plaksatustena.

Küll aga sobib uue Hyundai Accenti vedrustus küllalt hästi sõiduks kehvematel, sealhulgas kruusateel. See summutab hästi teekonarused ja saab korralikult hakkama ka treppis teega.

Kui eelmisele Accentile heitsime testis ette piirolukorras asfaldil külglibisemise tekkimist (muide, eelmise põlve Accent oli 2000. aasta juulikuus Autolehe esimene katseauto, millele tegime mõõtmised), siis uus on ootuspärasema käitumisega. Libisema läheb see loogiliselt esiratastega ja juht saab ülekiirusest varakult aimu.

Vedrustus on põhjalikult üle käidud: muudetud geomeetriat, vahetatud välja amortisaatorid jms. Siiski ei kuulu katsete tulemused tippu – hinnang on “keskmine”. Kumho Solusi rehvid lähevad asfaldil üllatavalt kergelt libisema.

Turvavarustus erineb eelkäijast oluliselt. Kui 2000. aastal märkisime neid testiartiklis baasvarustuses olevat kaks, siis nüüd on kuus. Kui toona oli ABS lisana saadaval, on see nüüd baasvarustuses. Kõrvalistme turvapadi on lapseistme paigaldamiseks hõlpsalt väljalülitatav.

Küllalt hästi varustatud ning praktiline auto, kuid saadaval vaid kahes üsna kallis spetsifikatsioonis.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind205 000 kr
MootorR-4 otto 1599 cm³
Võimsus82,4 kW (113 hj) 6000 p/min
Pöördemoment145,1 Nm 4500 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus190 km/h
Kiirendus10,2 s
Kütusekulu6,4 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.