Diisel-Sonata ei vaja tihti tankimist

kütusekulu, sõidumugavus vibratsioon tühikäigul, laisk juhitavus

Hyundai Sonata kaheliitrine diiselmootor võimaldab läbi ajada napi kütusekuluga, kuid tagab seejuures igapäevasteks toimetusteks piisava dünaamika.

Kaheliitrist diislit saab nii automaat- kui ka manuaalkäigukastiga varustatuna, esimesel juhul on keskmine kütusekulu 7,3 liitrit ja teisel 6,1 liitrit sajale kilomeetrile. Samaväärse varustusega kaheliitrise ottomootoriga Sonataga võrreldes on diisliga mudel 50 000 krooni kallim, makstes 299 900 krooni. Diislikütust kulub 1,7 liitrit saja kilomeetri peale vähem, kui põletaks nimetatud ottomootor.

Vaikne minek

Võimsust on valiku värskemal jõuallikal 140 hobujõudu ja maksimaalne pöördemoment 305 njuutonmeetrit on saadaval vahemikus 1800–2500 pööret minutis. Mootoril endal kiirendusteks rammu jätkub, küll aga võiks neljakäiguline automaatkäigukast olla kiirem.

Tühikäigul on mootori vibratsioon sõitjateruumi keskmiselt tunda ning madalatel pööretel ei puudu ka diislile iseloomulik heli. Maanteekiirusel aga kaovad mõlemad. Sonata heliisolatsioon on õnnestunud ning kilomeetrid mööduvad mugavalt.

Mootorivalik algab nimetatud kaheliitrisega, mis toob Sonata hindade alampiiri 249 900 kroonile.

Võimaluste hulgas on 2,4liitrine, mida kirjeldasime täpsemalt läinud aasta 13. Autolehes koos uue Sonata põhjalikuma sõiduprooviga, ja ka 3,3liitrine ottomootor, mis 235 hobujõuga suudab Hyundai keskauto kiirendada paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 7,7 sekundiga.

Pehme minek

Sonata pehme vedrustuse seade on küll mugav kehvadel teedel, kuid muudab juhitavuse laisaks ja sõidu käänulisel teel seetõttu ebakindlaks. Hinnangu kinnituseks tegime ka testiplastil mõõtmised, mis on samaväärsed käesolevas Autolehes avaldatud Kia Magentise tulemustega.

Varustusloetelu on Sonatal juba madalaimal tasemel korralik, sisaldades näiteks istmesoojendusi, soojendusega peegleid, konditsioneeri, MP3-faile mängida suutvat audiosüsteemi (kuid raadiol puudub RDS-funktsioon), kuut turvapatja jne. ESP lisandub GLS-varustustasemel.

Diiselmootor on säästlik ja samas piisava dünaamikaga. Sonata on mugav, kuid juhitavus võiks olla konkreetsem.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind324 900 kr
MootorR-4, diisel 1991 cm3
Võimsus103 kW (140 hj) 4000 p/min
Pöördemoment305 Nm 1800–2500 p/min
Käigukast4käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus200 km/h
Kiirendus1,6 s
Kütusekulu7,3 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.