Kia Magentis: mugavus maksab

- -

Kia Magentis sõidab pehmelt ka kehvadel teedel ning alla 300 000kroonise hinna sisse mahuvad nii automaatkäigukast, kliimaseade kui ka palju muud elu mugavamaks muutvat.

Pealegi on kaheliitrise ottomootoriga varustatud uus Magentis äärmiselt vaikne. See on tõeliselt mõnus kaaslane pikal maanteesõidul: mootorit peaaegu ei kuulegi, tuule- ja veeremüra on samuti minimaalsed.

Miinuseks aga just pikki reise silmas pidades on kiirusehoidiku puudumine. See kuulub diiselmootoriga Magentise varustusse, kuid kaheliitrise ottomootoriga versioonile nagu testiauto seda ei pakuta.

Veidravõitu on ka see, et ehkki üldiselt väga hästi varustatud, puudub nimekirjast raadio, on vaid raadiovalmidus. Integreeritud raadio lisandub varustusse lähiajal.

Auto omamise seisukohast on muidugi oluline garantii – Kia pakub seda viieks aastaks läbisõidupiiranguta.

Mugavusel on siiski ka teine külg: sportlikuma sõidu nautijatel tasub Magentisest suure kaarega mööda käia. Kehvadel teedel kasuks tulev pehme vedrustus laseb kere kurvides kõvasti kalduma, roolitunnetus on pehmelt öeldes tagasihoidlik, iste ei paku kuigivõrd külgtuge ja Kumho rehvid on saatanlikult libedad.

Muidugi ei oodanud testijad Magentisest erilist sportlikkust – eelnev oli öeldud keskautode kontekstis. On ju Magentise konkurendid teiste seas ka Mazda6 ja Ford Mondeo, mis seavad klassis juhitavusstandardeid.

Ruumi on juures

Kui eelmise põlvkonna Kia Magentis nägi välja kui Ameerika auto, siis uus põlvkond on välimuselt pigem eurooplane, seejuures konservatiivne eurooplane. Soliidne joon jätkub ka auto sisemuses: tumedad viimistlusmaterjalid, lihtne juhikoht, ei ühtki vallatust ega maitsevääratust.

Magentise kasutusvõimalusi avardab läbilaadimise võimalus, tagaistme seljatoed saab alla lasta. Külmkappi just ei vea, kuid suusavarustusega pole probleemi. Kui tagaistmeid kasutada nii, nagu need on mõeldud, ei ole ruumipuuduse üle kurta ka pikematel reisijatel.

Ehkki Magentisest võib leida küllalt palju sarnaseid detaile Hyundai Sonataga, ei jaga need kaks mudelit enam platvormi (nn auto põhja). Küll aga jagab Magentisega alust uus mahtuniversaal Carens.

Eelmise põlvkonnaga võrreldes on uus Magentis suurem – näiteks on telgede vahe kaks sentimeetrit pikem ja auto ise seitse sentimeetrit kõrgem – siit ka suuremad mugavused. Pakiruumigi mahtu on juures, nüüd on see 420 liitrit.

Turvavarustus on Magentisel korralik. ABS koos pidurdusjõujaoturiga on tänapäeval elementaarne, kuid stabiilsuskontroll ESP mitte alati – Magentisel on see hinna sees. Autol on põhivarustuses kuus turvapatja, sh külgmised turvakardinad.

Kaheliitrine 144hobujõuline ottomootor ei tee Magentisest raketti, kuid ei anna ka põhjust kriitikaks dünaamika aadressil. 11,2 sekundit 0–100 km/h kombineeritud automaatkäigukastiga on ju pereautole piisav.

Diisel polegi ülikallis

Mootori poolest sujuksid ka möödasõidud vaevata, kuid neljakäigulise automaatkäigukasti toimetused on järsu gaasivajutuse korral natuke aeglasevõitu.

Tõsi, käigukast on n-ö iseõppiv ehk kohandub juhi sõidustiilile, kuid nii või teisiti tähendab järsk gaasivajutus ühemõtteliselt kiirendussoovi, olgu pealegi, et eelnev sõit kulges rahulikus rütmis.

Samas saab käiguvahetusegi puhul kiita mugavust – automaatkäigukast toimetab sujuvalt. Keskmine kütusekulu 8,1 liitrit sajale kilomeetrile on igati mõistlik näitaja. Manuaalkäigukastiga varustatuna on sama näitaja 7,7 liitrit.

Palju säästlikum on muidugi diiselmootor – kuus liitrit keskmiselt sajale kilomeettrile ja 11,7 sekundiga sajani. Manuaalkäigukastiga samal varustustasemel Magentisel on kaheliitrise otto- ja sama töömahuga diisli hinnavahe 30 000 krooni.

Mootorivaliku tipus troonib 2,7liitrine V-6, mis 188 hobujõu toel ja 9,2liitrise keskmise kütusekulu hinnaga lubab Magentise kiirendusvõimeks 0–100 km/h 9,1 sekundiga. Eesti Kia esinduse hinnakirjast see mudel puudub, kuid tellida on seda võimalik. Hind on lähedane diisel-Magentisele.

Mugava auto ihaldajale hea valik, peamised miinused tulenevadki liiga ebamäärasest juhitavusest.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind299 900 kr
MootorR-4 otto 1998 cm3
Võimsus106 kW (144 hj) 6000 p/min
Pöördemoment188 Nm 4250 p/min
Käigukast4käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus195 km/h
Kiirendus11,2 s
Kütusekulu8,1 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.