Taas järjekordne Boxster?
väga hea juhitavus, seksikas välimus. kehvapoolne nähtavus
Sellise klišeega on Porsche uusimat mudelit Caymani süüdistatud mudeli esitlusest alates ja mõni ilmselt jääbki seda Boxsteri kõva katusega versiooniks pidama. Kas see on nii?
Esimesena jääb silma muidugi välimus. Lisavarustusse kuuluvate suuremate velgede ja aktiivses ehk ülestõstetud asendis tagatiivaga meenutab Cayman profiilis hoopis Porsche superautot Carrera GT-d. Mulje kinnistavad sarnase disainiga esituled. Autot esimest korda ihusilmaga nähes võib üldmulje hinnata koguni seksikaks.
Ergas mootor
Kui mootorivalikut vaadata, võib Boxsterilt pärit 245hobujõuline baasversioon mõne jaoks lahjavõitu tunduda. Kuigi Porsche lubab muutuva klapiajastuse mehhanismi VarioCam Plus abil arvestatavat pöördemomenti juba madalail pööretel, käib see ilmselgelt tavapärase linnas kulgemise kohta, sest õige elu tuleb mootorile sisse alates 4000 pöördest minutis. Koos sõltuvust tekitava hääletämbriga kestab puhas mõnu kuni 7200 pöördeni minutis, mil sekkub piiraja.
Maksimaalvõimsus saavutatakse 6500 pöördel minutis, kuid jõud ei rauge ka pärast nimetatud piiri. Tahhomeetri osuti kiirustab sealt rõõmsalt punase jooneni ning selja taga asuv jõuallikas paiskab õhku mehise möiratuse. Kiirus 100 km/h tuleb paigalt kätte 6,1 sekundiga, tippkiirus on 258 km/h.
Suurimaid rõõme on Caymaniga sõites käiguvahetus. Kuigi kõigest viiekäiguline, ei teki käiguvahetuse ajastamisega kordagi probleeme, sest kui tahes kiirelt üritaks juht neid lülitada, õnnestub kiirendusel alati käik vaid viiv enne piiraja sekkumist vahetada.
Ülim roolitunnetus
Juhitavuse kirjeldamiseks peaks ilmselt kirjutama eraldi artikli, sest Caymani puhul on saavutatud peaaegu ülim kompromiss mugavuse ja kiiruse vahel. Erinevalt Porsche 911-st, kus mootori asend (taga) tahes-tahtmata seab omad piirangud, asub Caymani mootor keskel. Lahtisest Boxsterist on Caymani kinnine kere jäigem, Porsche väitel koguni 100% võrra, ning seda on sõites tõepoolest ka tunda.
Ees ja taga kasutatakse MacPherson-tüüpi vedrupüstmike ning jäikasid vedrusid-amortisaatoreid. Juhitavuse ülim täpsus pole seega imekspandav. Küll aga on imekspandav kergus, millega Cayman jäiga vedrustuse ja 18tolliste rataste kiuste Tallinna tänavaid alistab.
Kuid nagu igal autol, on ka Caymanil oma puudused. Sportauto puhul täiesti tavaline probleem on ruumipuudus, mis Caymanis eriti valusalt esile tuleb.
Vilets nähtavus
Auto on kahekohaline ja elegantse kerejoone nimel on ohvriks toodud hea nähtavus esiaknast. Linnas sõites peab keskmist kasvu juht valgusfoorist väga kaugele seisma jääma, et rohelist tuld näha, kuna esiklaasi ülaserv varjab vaatevälja. Samuti peab tagurdades enamasti ukse lahti tegema, vastasel korral jäävad diagonaalsuundadesse pimedad punktid.
Pagasit mahub Caymani kahte pakiruumi (ees ja taga) aga küllaga ja luukpäradisain võimaldab vedada väga pikki esemeid, seda enam, et pakiruum pole sõitjateruumist seinaga eraldatud ja mootor moodustab pakiruumi põrandale lihtsalt väikese kõrgenduse.
Enimlevinud viga Porschede puhul on muidugi see, et auto ei kuulu testijale. Hind, kuigi see ei ületa miljoni krooni piiri, paneb enamiku meist lihtsalt nukralt ohkama.
Kvaliteetne, hea välimusega ja naudingut pakkuv sõiduriist, kuid kõik see maksab raha. Ja mitte just vähe.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind776 500 kr |
MootorB-6, otto 2687 cm3 |
Võimsus180 kW (245 hj) 6500 p/min |
Pöördemoment273 Nm 4600–6000 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus258 km/h |
Kiirendus6,1 s |
Kütusekulu9,3 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |