Canter mahub koduõue

hind, kasutajasõbralikkus, manööverdusvõime sõiduomadused ebatasastel teedel

Mitsubishi Fuso Canter on tõsine töörügaja, mis laob peamised trumbid lagedale oludes, kus manööverdamisruumiga pole priisata.

Suured peeglid võimaldavad tagurdada proovisõidus olnud rohkem kui viiemeetrist madel­autot ülitäpselt. Väike pöörderaadius ja napid mõõtmed lubavad sõita sinna, kuhu suurtel asja pole. Maanteel Mitsubishi Canter end nii koduselt siiski ei tunne. Eriti vastumeelt on laines teed: väikeveok õõtsutab kõvasti.

Samas on lihtsus üks Canteri voorus – eks keerukama vedrustussüsteemiga saaks kiire sõidu ebatasastel teedel mugavamaks, kuid kindla peale hüppaks kohe ka hind üles või tabaksid kaotused kandevõimes.

Canteri hinnad algavad 300 000 kroonist: selle raha eest saab 1,4tonnise kandevõime ja 2,5meetrise telgede vahega raamauto, millel on 110 hobujõuline diiselmootor. Valida on viie erineva telgede vahega versiooni vahel, kabiinitüüpe on neli ja täismass ulatub 3,5 tonnist 7,5ni.

Läbimõeldud juhikoht

Pealisehitis sõltub muidugi tellija vajadustest: valida on madelautost furgoonini ja prügiveokist puksiirabini. Proovisõiduautol, 3,5tonnise täismassiga Canteril oli koormaveoks Silwi Autoehituses valmistatud veokast.

Proovisõidu-Canteri kabiinis leidub kohti kolmele. Ruumikasutuses tuleb kasuks käigukangi paiknemine armatuurlaual. Lisavarustusena pakutakse vedrustusega juhiistet, mida saab spetsiaalse rattakese abil seadistada vastavalt roolikeeraja kehakaalule. Mõistagi saab reguleerida nii istme kaugust roolist, seljatoe nurka kui ka rooli kaugust ja kõrgust.

Keskmise istme seljatoe allaklappimisel tekib kirjutuslaud, mis on leidlikult varustatud klambriga. Pabereid ei pea sõidu ajaks mappi korjama, need võib lihtviisil laua külge kinnitada. Juhile käepärane on ka armatuurlaua keskosas asuv suletav laegas.

Tähtsamatele täite- ja kontrollavadele (aknapesuvedelik jms) pääseb juht kabiinist ligi. Õlitaset saab kontrollida armatuurlaualt ning lõpuks, kui kabiin üles tõsta (ühel mehel igasuguste jõupingutusteta tehtav), on mootor kui peopesal.

Mootorid jäävad võimsusvahemikku 110 hobujõust 180ni. Tippmootor on 4,9liitrise, ülejäänud kolm kolmeliitrise töömahuga. Prooviauto 125hobujõuline diisel saavutab tippvõimsuse 3200 pöördel minutis ja 294njuutonmeetrise pöördemomendi 1700-l.

Kütusekulu sõltub asjaoludest

Kütusekulu pole võimalik üheselt välja tuua: sõltub see ju veoautol eelkõige pealisehitusest. Raamauto numbrid poleks seetõttu kuigi kujukad. Proovitud madel-Canteri keskmine kulu jääb maaletooja teatel kümne liitri kanti saja kilomeetri kohta. Käigud jaotuvad mootori võimsuskarakteristikus ühtlaselt. Kui ülim ökonoomsus pole eesmärk, saab linnasõidus väheste käiguvahetustega hakkama.

Kasutuskulusid silmas pidades on oluline, et Canteri juhi käsutuses on mootoripidur, mis on tõhus abi näiteks laskumistel – ei pea pidureid koormama (ja ülearu tihti klotse vahetama).

Hooldevälp on Canteril kuni 22 500 kilomeetrit, garantii kolm aastat või 100 000 kilomeetrit.

Asjalik väikeveok eelkõige linnasisesteks vedudeks.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind300 000 kr
MootorR-4, otto 2977 cm3
Võimsus92 kW (125 hj) 3200 p/min
Pöördemoment294 Nm 1700 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus-
Kiirendus-
Kütusekululigikaudu 10,0 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.