Värsked tuuled Koreast

kena välimus, ruumikus, hea diiselmootor odavad materjalid sõitjateruumis, kesine mootorivalik

Lühikese ajavahemiku järel valmis Kial juba teine mahtuniversaal – uuendatud Carnivalile lisandus täiesti uueks sündinud kompaktsem mudel Carens.

Uue Carensi loomisel ei jätnud Kia disainerid-insenerid kivi kivi peale. Edasiminekut on autot vaadates näha ja sõites ka tunda. Samas on ka konkurents kompaktsete mahtuniversaalide klassis paari viimase aastaga väga karmiks muutunud, mis teeb võrdluse vana mudeliga mõttetuks. Et suurte perede soosingut võita, peab Carens küündima klassi parimate maht-universaalide tasemeni, mis tähendab Opel Zafirat, Volkswagen Tourani ja Renault Scenicut.

Uus Carens on vanast mudelist märksa kogukam ning tervelt 13 cm võrra pikema telgede vahega, mis peaks eelkõige ruumikusele positiivselt mõjuma. Seega asetuvad Kia gabariidid umbes samasse auku Opel Zafira omadega ning ka ruumi on Carensis sama palju.

Seitse istet pardal

Carensit tehakse viie- ja seitsmeistmelisena, kuid Eestis tuleb müügile üksnes viimane. Nagu konkurentidel, saab ka Carensi tagumisi istmeid vastavalt vajadusele mitmel moel ümber seada. Keskmist istmerida saab edasi-tagasi nihutada, suurendades sedasi vastavalt kas teise või kolmanda istmerea jalaruumi. Tagumisse istmeritta pääsemiseks saab teise rea istmed hõlpsalt ette käänata. Ruumi jagub viimases reas keskmist kasvu inimesele, kes pikem on, saab seda oma põlvede ja peaga valusalt tunda.

Kui autot siiski seitsmeistmelisena kasutada, jääb istmete taha pagasi jaoks naeruväärne 77liitrine pakiruum (Zafiral 140 l). Seega reisile Carensiga seitsmekesi minna ei saa, pigem viiekesi, sest siis suureneb pakiruum kolmanda istmerea põrandasseklappimise järel 430 liitrini (Zafiral 645 l). Kaheistmelisena sõites mahutab pakiruum 2106 liitrit pagasit (Zafira 1820 l).

Reisides kuluvad kindlasti marjaks ka rohked panipaigad kõikide istmeridade juures ning selgesti loetavad-kasutatavad näidikud-juhtseadmed. Ka koostekvaliteet tundub vaatluse järgi korralik, kuigi mõned materjalid jätavad üsna odava mulje.

Sõitma asudes jääb pisut häirima juhiistme reguleerimisulatus – tõeliselt mugavat tunnet ei teki, kuid selg samas pikal teel ära ei väsi. Märksa häirivam on juhi küünarnukist liiga madalale ja taha jääv käetugi – iseenesest pisiasi, kuid pikal teekonnal ebamugav.

Sõites tundus Carens vaikne – seda küll Saksamaa sileda kattega teedel. Eesti kohta seda üks ühele üle kanda ei saa, samuti kui vedrustusmugavust – Saksa teedel tundus Carens mõnusalt sujuv, kuid üksikutest aukudest läbi sõites kolksuv. Sõiduomadustelt on Carens tüüpiline mahtuniversaal – kohmakavõitu, kurvides küljele kalduv, kuid samas kindel.

Kahest pakutavast mootorist valmistas positiivse üllatuse Kia uus kaheliitrine turbodiisel. See pakub 140 hobujõudu ja toekat 305 Nm pöördemomenti, mis saavad Carensi kogukusega kenasti hakkama. Pärast pisikest viivitust läheb auto turbo rakendudes krapsakalt paigast ja kiirendab reipalt ka kiireteekiirustel.

Mitte nii odav...

Proovisõiduautol oli automaatkäigukast, mis numbreid kõrvutades on küll kehvema kiirendusega, ent sobib Carensi iseloomuga suurepäraselt. Kuigi kõigest neljakäiguline, ei ole pöörded maan-teekiirustel liiga kõrged ning käiguvahetused toimuvad sujuvalt.

Küll aga võiks mööda vaadata bensiinimootori ja automaatkäigukasti kombinatsioonist, sest see tundus vastupidiselt diislile ootamatult uimane – nii kohaltvõtul kui ka maanteel.

Uus Carens jõuab Eestisse kuu-kahe jooksul. Kaheliitristest väiksemaid mootoreid sellele erinevalt konkurentidest pakkuma ei hakata. Bensiinimootoriga varustatuna peaks hinnad algama umbkaudu 300 000 kroonist, diisli omad 20 000 võrra kõrgemalt. Automaatkäigukast lisab hinnanguliselt veel 20 000 krooni, mis teeb prooviauto hinnaks laias laastus 340 000 krooni.

Summa pole sugugi nii väike, kui Korea margilt oodata võiks. Võrreldavad Opel Zafira ja Renault Scenic maksavad Kiast isegi vähem ning Volkswagen Tou-ran ja Toyota Corolla Verso pole palju kallimad. Siiski peaks Kia trumbiks kujunema varustus, pealegi pole enamikul konkurentidest baasvarustuses kolmandat istmerida.

Kena ja asine mahtuniversaal, mis diiselmootoriga varustatuna väärib kaalumist. Varustus on hea (sh seitse istet), kuid viiekohalise mahtuniversaali leiab odavamalt.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindu 340 000 kr
MootorR-4, diisel 1991 cm3
Võimsus103 kW (140 hj) 4000 p/min
Pöördemoment305 Nm 1800–2500 p/min
Käigukast4käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus187 km/h
Kiirendus12,6 s
Kütusekulu7,1 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.