Uus BMW X3 sai superdiisli

diiselmootor, juhitavus, sõidumugavus hind

Uuendatud BMW X3 mootorivaliku tipus troonib 286hobujõuline kahe turboga diiselmootor, mis annab maastikuautole tiivad.

Reaskuuene kolmeliitrine paiskab BMW väiksema maastikuauto paigalt sajani 6,6 sekundiga ja tarvitab keskmiselt 8,7 liitrit kütust sajale kilomeetrile, töötades seejuures käratult ja viimistletult.

Tehnika poolelt on lisaks mootorivaliku värskendamisele uus ka automaatkäigukast. Sa muti käidi mudeliuuenduse käigus üle nii X3 välimus kui ka sõitjateruum. Nelikveosüsteem on endiselt mitmekettalise siduriga xDrive, kuid uuendusi on selle kokkumängus juhitavusabidega.

Uuendatud X3 hinnad algavad 528 000 kroonist, tippmudeli (nimetatud diiselmootoriga) puhul on hinnasildil 758 700 krooni.

Kui eelmise X3 puhul domineeris eestvaates kaitseraua robustsem osa, siis uuel on kaitseraud küll endiselt kaheosaline, kuid musta plasti pidu ja pillerkaari on oluliselt koomale tõmmatud. See on jäänud alaserva, kõige kriimustustealtimasse piirkonda. Tagaosa ilmestavad valgusdioodidega laternad, sealgi on must plast taandunud, andmaks teed värvitud pindadele.

Peale värskete materjalide ja värvitoonide sisemuses on uus ka kolme kodaraga rool. iDrive’i-nimelist kesklülitit X3-l pole, kuid nupuuputust samuti mitte.

Kui ergonoomikas annab üldse midagi kritiseerida, siis aknatõstukite lülite paigutust: need asuvad kohal, kuhu nõjatub käsivars. Eriti ebamugav on tagumisi aknaid avada.

Kiirust ei karda

Kui aga sõiduks läheb, sunnib X3 pisiasju unustama. 580njuutonmeetrise pöördemomendiga diisel paneb maastikauto liikuma sportautoliku väledusega. Kui lisada uus automaatkäigukast, mis vahetab varasemast kiiremini (uus konverter ja tarkvara), korralik roolitunnetus ja äärmiselt kindel käitumine ka kurvilisel teel ja suurel kiirusel, pole sõna sportauto kasutamine võrdluses seda enam kohatu.

Muidugi ei konkureeri 20sentimeetrise kliirensiga X3 kurvineelamises päris sportautodega, kuid ettearvatava ja vahetu käitumisega on see küll.

xDrive’i nelikveosüsteem jagab veojõudu tavaoludes esi- ja tagarataste vahel suhtes 40:60. Olude muutumisel on see suuteline kiiresti suhet muutma – vajadusel suunama peaaegu kõik mootori pingutused ühele rattapaarile. Kiire ja õige otsuse langetamiseks teeb xDrive koostööd stabiilsuskontrolli ja mootori juhtarvutiga, infot kogutakse ka vedrustuste anduritelt.

Kuus mootorit

Maastikusõidul näitab xDrive klassi – probleemitu kohaltvõtt mudast püdelal pinnal käib kui muuseas, liiati et tegu on ju üldlevinud arvamuse järgi nn pargimaasturiga. Küllap lõpevad aga enamiku maastikautoomanike vajadused-tahtmised enne kui X3 võimed.

Mootorivalikus on kokku kolm otto- ja kolm diiselmootorit. Tippmootori, 286hobujõulise diisli eelkäijaks on BMW 535-l 2004. aastal debüteerinud kahe turboga jõuallikas. Uuel on tänu nii sisse- kui väljalaskesüsteemi modifitseerimisele 14 hobujõudu ja 20 njuutonmeetrit enam.

Tööpõhimõte on lihtne: madalatel mootoripööretel töötab väike turbo, kui juht vajab lisajõudu, astub mängu suurem. Nii välditakse turboviivitust – tulemuseks on ühtlasem veojõujaotus kogu pöörete vahemikus ja seeläbi sujuvam sõit. Alumiiniumist plokiga mootor kaalub vaid 208 kg.

Teine reaskuuene diisel arendab ühe turbo kaasabil 218 hobujõudu ja valiku tagasihoidlikuma neli silindrit põletavad kütusest välja 150 hobujõudu. Ottomootorid jäävad võimsusvahemikku 150–272 hobujõudu.

X3 suudab vedada kuni kahetonnist haagist, sõiduohutust suurendab spetsiaalne stabiilsuskontroll, mis tuvastab n-ö pendliefekti tekkimise algfaasis ning pidurdab nii autot kui haagist.

Auto, mis suudab rahuldada enamike inimeste maastikusõiduvajadused suure varuga ja käitub asfaldil kindlamini kui nii mõnigi sedaan. Odavalt aga seda lõbu endale lubada ei saa.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind758 700 kr
MootorR-6, diisel 2993 cm3
Võimsus210 kW (286 hj) 4400 p/min
Pöördemoment580 Nm 1750–2250 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus240 km/h
Kiirendus6,6 s
Kütusekulu8,7 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.