Eriti sportlik pereauto

juhitavus, kiirus, praktilisus hind

Audi RS 4 Avant tõestab, et ülisportlik, 420hobujõulise mootoriga auto võib samaaegselt olla ka praktiline.

Universaalkerega sport-Audi 442liitrises pakiruumis võib tuua maalt vanaema juurest kartuleid või klappida istme seljatoed alla ja sõidutada poest koju vastostetud kummuti. Samas pole probleem sprintida 4,9 sekundiga paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni ning kihutada ringrajal.

Pigistab istmesse

4,2liitrine V-8 on valmis kõigeks. Võib joristada madalate pööretega linnaliikluses või lasta mootoril laulda 8000 pöördeni minutis. Muidugi tuleb arvestada staari mõningate kapriisidega – siduri libistamine saab karistatud kopsaka väljaminekuga autoteeninduses. Nagu võimas ja sportlik auto ikka, tahab ka RS 4, et temaga konkreetselt ja täpselt ringi käiakse.

See puudutab ka sõidutrajektoori ja tempo valikut kiirel sõidul. RS 4 hobujõud valla lastud, hakkavad asjad juhtuma väga kiiresti. Auto paiskub kurvist kurvi meeletus tempos ja nõuab, et juht tantsuga kaasa tuleks. Kui ei tule, on tulemuseks liiga pikaks veninud pidurdusmaad, pikad külglibisemised või spinnid.

Muide, sõidurõõm jääb alles ka siis, kui elekt­rooniline stabiilsuskontroll on sisse lülitatud. Elektroonika lubab autol veidi libiseda, aga kui sekkub, siis täpselt ja tõhusalt. Nelikveolisel autol suunatakse 60% veojõust tavaoludes tagaratastele.

RS 4 sportistmesse mahtumine pole muidugi võrreldav võistlusautosse pugemisega, kuid sajakilosel tuleb siiski veidi manööverdada. Peab ju iste pakkuma tõhusat külgtuge ja jõuliste servadeta poleks see võimalik. Kui vajutada roolil asuvat Sport-nuppu, muutub gaasipedaal järsemaks ja niigi hea külgtugi veel tõhusamaks – iste suisa pigistab juhi endasse.

Üle miljoni

Rool ei ole ringikujuline, vaid alt lapergune. Kuna rooliülekanne on kiire, puudub igasugune vajadus seda lapata ning säärane kuju vähendab ka võimalust takerduda näiteks 200 km/h kurvi sööstes jalgadega rooli.

Audi RS 4-st on olemas ka sedaan- ja kabriolettvariant. Universaal on hinnalt keskmine, makstes 1,16 miljonit krooni.

Ei ole hinnatav tavaautode mõõtkavas. Sportlik ja ­samaaegselt praktiline, kuid väga kallis.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind1 163 300 kr
MootorV-8, otto 4163 cm3
Võimsus309 kW (420 hj) 7800 p/min
Pöördemoment430 Nm 5500 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus4,9 s
Kütusekulu13,5 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.