Topeltlaetud

tõmme kõrgetel pööretel, sõiduomadused tõmme madalatel pööretel, hind

Volkswageni sportlike Golfide valik täienes äsja vaid 1,4liitrise, kuid 170hobujõulise mudeliga GT.

Selline arv hobujõude saavutatakse 1,4liitrisest töömahust tänu n-ö topelt-ülelaadimisele. Nimelt on otsepritsega neljasilindrilisel mootoril nii turbolaadur kui ka automaatselt lülituv mehaaniline kompressor.

Turbo ja kompressori koostöö tulemuseks on 170 hj ja pöördemoment 240 Nm, mis on miniatuurset töömahtu arvestades erakordsed näitajad. Neile sekundeerib madal keskmine kütusekulu 7,2 l / 100 km, mis näikse kuuluvat pigem 100- kui 170hobujõulise mootori repertuaari.

Keeruline tehnoloogia kipub aga kallis olema ja nii ka Golf GT puhul. Viieukselise mudeli eest tuleb välja käia 337 400 krooni ehk kõigest 25 000 krooni vähem kui legendaarse nimega ja 200hobujõulise Golf GTI eest. Kas Volkswageni matemaatika peab paika?

Nobe minek

Otsepritsega mootoritele tüüpilist häält tegev GT rapsab edasi igatahes üsna teravalt. Mitte päris sama jõudsalt kui GTI, ent siiski aplalt: 0–100 km/h võtab aega 7,9 sekundit GTI 7,2 vastu. Lisanaudinguna kostub kõrgematel pööretel sõitjateni ka turbovilin ning selleks ajaks on ammu ununenud, et kapoti all töötab vaid 1,4liitrine mootor.

Paraku tuleb see taas meelde, kui rahulikumat sõidustiili proovida. Turbo ja kompressori kombinatsioon peaks teoorias tagama tugeva tõmbe juba madalatelt pööretelt, kuid igatahes proovisõidul ei õnnestunud sellele kinnitust saada. Kuni turbo rakendumiseni tekib madalatel pööretel siiski auk – auto küll kiirendab, ent mitte nagu 170hobujõuline.

Sestap tuleb gaasi-pedaa­lile piitsa anda, et Golf GT-d täiel määral nautida. See aga viib üles kütusekulu. Võrdselt nii linnas kui maan-teel kulgenud proovisõidul saime pardakompuutri järgi keskmiseks 9,0 l / 100 km, mis jääb ametlikult lubatud 7,2 liitrist kaugele. Teadagi pole pardakompuuter absoluutselt täpne, kuid midagi näitab see ometi.

GTI on paremVolkswageni matemaatika peab paika sinnamaani, et Golf GT näol on tõesti tegu huvitava ja sportliku alternatiiviga tavalistele Golfidele. Kõrgevõitu hinna tõttu ei ole aga tegu mingi säästuautoga ning kiirusekummardajatele on GT õnnetuseks Volkswageni mudelivalikus olemas Golf GTI.

Huvitav ja sportlik alternatiiv teistele Golfidele, kuid see ei õigusta sajaprotsendiliselt nii kõrget hinda.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind337 400 kr
MootorR-4, otto 1390 cm3
Võimsus125 kW (170 hj) 6000 p/min
Pöördemoment240 Nm 1500–4750 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus220 km/h
Kiirendus7,9 s
Kütusekulu7,2 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.