Topeltlaetud
tõmme kõrgetel pööretel, sõiduomadused tõmme madalatel pööretel, hind
Volkswageni sportlike Golfide valik täienes äsja vaid 1,4liitrise, kuid 170hobujõulise mudeliga GT.
Selline arv hobujõude saavutatakse 1,4liitrisest töömahust tänu n-ö topelt-ülelaadimisele. Nimelt on otsepritsega neljasilindrilisel mootoril nii turbolaadur kui ka automaatselt lülituv mehaaniline kompressor.
Turbo ja kompressori koostöö tulemuseks on 170 hj ja pöördemoment 240 Nm, mis on miniatuurset töömahtu arvestades erakordsed näitajad. Neile sekundeerib madal keskmine kütusekulu 7,2 l / 100 km, mis näikse kuuluvat pigem 100- kui 170hobujõulise mootori repertuaari.
Keeruline tehnoloogia kipub aga kallis olema ja nii ka Golf GT puhul. Viieukselise mudeli eest tuleb välja käia 337 400 krooni ehk kõigest 25 000 krooni vähem kui legendaarse nimega ja 200hobujõulise Golf GTI eest. Kas Volkswageni matemaatika peab paika?
Nobe minek
Otsepritsega mootoritele tüüpilist häält tegev GT rapsab edasi igatahes üsna teravalt. Mitte päris sama jõudsalt kui GTI, ent siiski aplalt: 0–100 km/h võtab aega 7,9 sekundit GTI 7,2 vastu. Lisanaudinguna kostub kõrgematel pööretel sõitjateni ka turbovilin ning selleks ajaks on ammu ununenud, et kapoti all töötab vaid 1,4liitrine mootor.
Paraku tuleb see taas meelde, kui rahulikumat sõidustiili proovida. Turbo ja kompressori kombinatsioon peaks teoorias tagama tugeva tõmbe juba madalatelt pööretelt, kuid igatahes proovisõidul ei õnnestunud sellele kinnitust saada. Kuni turbo rakendumiseni tekib madalatel pööretel siiski auk – auto küll kiirendab, ent mitte nagu 170hobujõuline.
Sestap tuleb gaasi-pedaalile piitsa anda, et Golf GT-d täiel määral nautida. See aga viib üles kütusekulu. Võrdselt nii linnas kui maan-teel kulgenud proovisõidul saime pardakompuutri järgi keskmiseks 9,0 l / 100 km, mis jääb ametlikult lubatud 7,2 liitrist kaugele. Teadagi pole pardakompuuter absoluutselt täpne, kuid midagi näitab see ometi.
GTI on paremVolkswageni matemaatika peab paika sinnamaani, et Golf GT näol on tõesti tegu huvitava ja sportliku alternatiiviga tavalistele Golfidele. Kõrgevõitu hinna tõttu ei ole aga tegu mingi säästuautoga ning kiirusekummardajatele on GT õnnetuseks Volkswageni mudelivalikus olemas Golf GTI.
Huvitav ja sportlik alternatiiv teistele Golfidele, kuid see ei õigusta sajaprotsendiliselt nii kõrget hinda.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind337 400 kr |
MootorR-4, otto 1390 cm3 |
Võimsus125 kW (170 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment240 Nm 1500–4750 p/min |
Käigukast6käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus220 km/h |
Kiirendus7,9 s |
Kütusekulu7,2 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |