Legend libedust ei karda

- -

Ehkki uue Honda Legendi esimesed sõidumuljed vahendas Autoleht juba suvel, otsustasime margi lipulaeva ka Eesti hilissügistes oludes proovile panna.

BMW 5. seeria, Audi A6 ja Mercedes-Benzi E-klassiga konkureeriva Legendi hindade algus on 769 000 kroonil, langedes nimetatud mudelite lähedaste näitajatega mootorite ja nelikveoliste versioonidega samasse kategooriasse. Õigupoolest on Legend küll pisut kallim, kui aga viia varustus võrdseks, hoopis odavam.

Küll aga on erinevuseks rivaalidest mootori, käigukasti ja veoskeemi valikuvõimaluste puudumine. Legend on alati 3,5liitrise 295hobujõulise bensiinimootoriga, viiekäigulise automaatkäigukastiga ning nelikveoline. Valida saab vaid kahe varustuspaketi vahel.

Viimased sisaldavad aga peaaegu kõike, mida rohkem või vähem vaja läheb, erinedes teineteisest avariiennetussüsteemi, distantsitundliku kiirusehoidiku ja ventileeritavate esiistmete poolest. Rahas väljendudes on erinevus 60 000 krooni.

Keskealistele ja vanematele ostjatele suunatud Legendi välimus on konservatiivne, isegi anonüümne. Võimalik, et selle auto ostjad ei tahagi Legendi omamisega ühiskonnale mingit avaldust teha, või vastupidi – nende sõnum ja soov ongi omada silmatorkamatut, kuid kõrgtehnoloogiat pungil, hästi varustatud ja kallist autot.

Ruumi jätkub nii esi- kui tagaistmele. Ega pakiruumgi otseselt väike ole, kuid on väiksem kui mitmel konkurendil ning nurgelise kujundusega, mis seab samuti piiranguid. Juhikoha ergonoomikas on kõik korras, nupud on hõlpsalt leitavad ja kasutatavad.

Väga kindel juhitavus

Olulisem tehnikauudis Legendil on SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive). Selles, et nelikveo puhul esi- ja tagarataste vahel veojõudu vastavalt olukorrale ringi mängitakse, pole midagi uut, küll aga jõuvahekorra muutumises rattapaarisiseselt.

Ühtlase kiirusega sirgel teel sõites jaotub veojõud esi- ja tagarataste vahel suhtes 70:30, tugeval kiirendamisel on suhe vastupidine. Veojõu jagamine parema ja vasaku tagumise ratta vahel saab tänu elektromagnetilistele siduritele olla 100:0 kuni 0:100.

Tulemus on see, et Legend liigub nõtkemalt ja täpsemalt, kui peaaegu kahetonnisest tühimassist oodata oskaks. Täpsem on öelda, et juhitavuselt on Legend kui palju väiksem auto: pikkadel maanteelõikudel sõites küll rahulik ja pingevaba, kuid kurvilisel teel konkreetne ja kiire reaktsiooniga.

Muidugi ei suuda ka Honda Legend füüsikaseadusi üle mängida, kuid tavapärasest rohkem neid ohutu sõidu huvides ära kasutada küll. SH-AWD mängib kokku stabiilsuskontrolliga – nagu veensid juhitavuskatsed – väga tulemuslikult. Võimalikku libisemisohtu ei taltsutata esmalt pidurdamisega, vaid veojõudu varieerides pööramisele kaasa aidates. Kui see ei aita, sekkub stabiilsuskontroll tavapärasel moel ehk vajalikku ratast pidurdades.

Vedrustus on Legendil küllaltki jäik, eks siingi peituvad hea juhitavuse saladused. Ei saa väita, et kehval teel oleks Honda lipulaev talumatult ebamugav, kuid kindlasti ei hõlju Legend aukudest pehmelt üle.

Muudab sõidu ohutumaks

Legendi mootor on küll viimistletud ja vaikse käiguga, kuid päris janune – saja kilomeetri läbimisele kulub keskmiselt liiter rohkem kui konkurentidel. Samuti on mootori pöördemomendi tipp saadaval kõrgetel pööretel (5000), mis tähendab, et jõulise mineku saavutamiseks tuleb see üsna tugevalt pöördesse lasta.

Ehkki dünaamikanumbrid on sportlikud (tehaseandmetel 0–100 km/h 7,3 sekundiga, mõõdame 7,8), ei ole Legend kärsitu, pigem rahulikult jõuline. Viiekäiguline automaatkäigukast paistab silma pikkade käikude poolest, kuid vahetab siiski kiirelt ja sujuvalt.

Juhi ja reisijate elu muudavad mugavamaks ning ohutumaks nii avariiennetussüsteem CMBS (Collision Mitigation Brake System) kui ka sellega kooskõlas töötav distantsitundlik kiirusehoidik.

Radiaatorivõre taga asuv radar jälgib Legendi kaugust eesolevatest sõidukitest. Kui mõni auto satub liiga lähedale ja tekib kokkupõrkeoht, kostub helisignaal ning ekraanile näidikulaul ilmub ingliskeelne kiri “brake” ehk “pidurda”. Kui vahemaa kahaneb jätkuvalt, pingutab elektrimootor lühikeste tõmmetega juhi turvavööd. Kui juht pole ikka reageerinud, pingutatakse juhi ja kaasreisija turvavöid ning auto pidurdab tugevalt, kuid ei tee seda seismajäämiseni – juht peab üle võtma. Muidugi käib kõik palju kiiremini, kui kulus aega nende ridade lugemisele.

Distantsitundliku kiirusehoidikuga saab Legendi panna ka eessõitjaga sama pikivahet ja kiirust hoidma.

Kindla juhitavuse ja hea varustusega esindusauto, mis ihkaks paindlikumat mootorit ning võiks olla isikupärasema disainiga.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind769 000 kr
MootorV-6 otto, 3471 cm³
Võimsus217 kW (295 hj) 6200 p/min
Pöördemoment351 Nm 5000 p/min
Käigukast5käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus7,3 s
Kütusekulu11,9 l/100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.