Saagu valgus!

disain, praktilisus, sõidumugavus, varustus ebamäärane roolitunnetus

Lisaks tohutule, osa katusest haaravale esiklaasile leidub Citroën C4 Picasso sisemuses veel 32 valgustit – öisel maanteel tunnevad sõitjad end kui hubases katusekambris.

Just katusekambris, mitte ööklubis – tähed paistavad tuppa, kuid meeleolu on pigem kodune. Modernne küll, aga mitte ülearu glamuurne. Valgusmängud lisavad kindlasti vürtsi, kuid on üksiti ka praktilised. Sama saab öelda C4 Picasso kujustuse kohta tervikuna, särav välimus ei ole eesmärk iseenesest.

Nii saab armatuurlauast üle esiistmerea kaarduva “katuseakna” vajadusel liigutatavate sirmidega tavapäraseks esiklaasiks kahandada, tagaistujad võivad sirvida ajakirja esiistmete seljatugedesse peidetud väikseid “laualampe” kasutades juhti häirimata ning viimane leida uksetaskust kaardi pimeduses kobamata – kui käsi laekasse pista, süttib valgustus automaatselt.

Pakiruumi valgusti on ühtlasi taskulamp. Kui see asub omal kohal, valgustab ta pakiruumi ja laeb akut. Kui lamp pesast välja võtta, jätkub valgust 40 minutiks – rohkem kui küll, et näiteks purunenud rehviga ratast vahetada.

Valguspakett kuulub küll kõrgeima, Exclusive-varustustaseme juurde, kuid korralik on varustus baastasemelgi. Odavaima, 319 900 krooni maksva C4 Pi­cas­so nimekirjas on seitse turvapatja (sh ka juhi põlvi kaitsev), stabiilsuskontroll, kiirusehoidik, esiistmete soojendus ja laternapesurid, rääkimata elementaarsest nagu ABS-pidurid, helisüsteem jne.

Kiiresti ümberseatav

Juhikoht on kõike muud kui traditsiooniline – nagu “tavalisel” C4-l, pöörleb roolil ainult välimine osa, keskosa, kus paikneb hulk kõikvõimalikke nuppe, jääb paigale. Ehkki see võib kõlada võõrastavalt, ei teki päriselus probleemi. Keegi ei keera ju rooli signaalinupust.

Spidomeeter, tahhomeeter ja muu autot puudutav info koondub armatuurlaua keskel asuvale vedelkristallekraanile. Peale valgustuse hele-tumeduse saab sel muuta ka taustavärvi ning reguleerida infohulka, nupuvajutustega võib kaotada näiteks tahhomeetri või kütusenäidiku.

Seitsmekohalise C4 Picasso muutmine maht­universaalist kaheistme­liseks “kaubikuks” käib hõlpsalt – istmed kaovad põrandasse vaimse ja füüsilise pingutuseta ning moodustub sile pind. Nagu nelja ja poole meetriste mahtuniversaalidega enamasti, sobib ka C4 Picasso viimane istmerida lastele, n-ö hädaolukorras ka täiskasvanutele. Probleem viimase rea kasutuselevõtul eelnevalt seda planeerimata siiski tekib – pakiruumi katteruloole pole kohta.

Kui autol on tagaratastel õhkvedrustus, võib pakiruumi laadimisel tagaosa langetada 14 sentimeetri võrra. Ilmselt kõige enam kasutatavas istmete seades (tagumine rida põrandasse klapitud ja keskmine lükatud jalaruumi huvides kõige tagumisse asendisse) on pakiruumi mahuks 576 liitrit.

Mugavad sõiduomadused

Odavaimat C4 Picassot viib edasi 1,8liitrine ottomootor, valikus on veel kaheliitrine bensiini ning kaks diiselmootorit – 1,6- ja kaheliitrine. Väiksem neist liigutas oma 110 hobujõu ja 240 njuutonmeetriga ka testiautot.

Ehkki tegu on äärmiselt säästliku jõuallikaga (keskmine kütusekulu vaid 5,9 l / 100 km), ei saa sugugi öelda, et kõik muud omadused oleksid ökonoomsusele allutatud. C4 Picassol jätkub jaksu möödasõitudeks ning mootor töötab vaikselt ning viimistletult.

Vedrustus on pereautole sobilikult pehme, halba teed C4 Picasso ei karda. Maanteekiirusel võiks rool kindlamat tunnetust pakkuda, kuid muus osas ei anna Citroëni mahtuniversaali käitumine põhjust norida – pehme vedrustus ei tähenda õõtsumist ning sõit on pingevaba.

Sarmikas, mugav ja praktiline mahtuniversaal paljude nutikate lahendustega.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind339 900 kr
MootorR-4, diisel 1560 cm3
Võimsus80 kW (110 hj) 4000 p/min
Pöördemoment250 Nm 1750 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus180 km/h
Kiirendus12,7 s
Kütusekulu5,9 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.