Mini toob päikese välja

sõidurõõm, juhitavus, stiil hind

Veerand tundi ringrajal toob Mini Cooperi juhile päikese välja, mis sellest, et kõigil teistel on 13. detsember, kottpime ja ladistab vihma.

Hoolimata la-mellrehvidest, üleujutatud asfaldist ning vihmahoost, millega toimetulekuks on klaasipuhastid lülitatud kõige kiiremale tempole, ei ole Cooperi roolis sugugi tunnet, nagu püüaks hambapastat tagasi tuubi suruda. Vastupidi, Mini teeb innukalt kõike, mida juht soovib, tormates mahlaka mootorimeloodia saatel ühest kurvist teise, nagu sahiseks rehvide all suvine Nürburgring, mitte unustatud Harjumaa autodroom.

Käigukang liigub ülitäpselt, roolitunnetus annab täpse info, millises asendis on rattad ning kas, millal ja kui palju on vaja neid pöörata. Pidurdusjõudu õnnestub õigesti doseerida juba teises-kolmandas kurvis. 1,6liitrise mootori 120 hobujõu käikulaskmiseks ei tohi pööretega koonerdada.

Kuid üliheast juhitavusest hoolimata pole Mini Cooper ju sportauto ning tema kõiki muid omadusi pole painutatud kiirust kummardama. Tempos, kus rooli tagant paistev tahhomeetrinäit ei oma enam elulist tähtsust, on auto omadused sama sõbralikud kui välimus.

Sõitjateruum on vaikne ja vedrustuse töö viimistletud. Ebatasane asfalttee pole sugugi vastunäidustatud, isegi kruusatee mitte. Viimasel pole Mini Cooper siiski mugav, vaid pigem talutav sõiduvahend.

Muudetav sisevalgustus

120hobujõuline mootor suudab tavapärastes liiklussituatsioonides vedada jõuliselt juba päris madalatel pööretel: momenditippu, 160 njuutonmeetrit pakutakse küll 4250 pöördel minutis, kuid umbes 140 on kasutada paaril tuhandel. Siit johtub madal kütusekulu: 5,8 liitrit sajale kilomeetrile.

Mini on väliselt ikka Mini, hoolimata sellest, et uuel mudelil ei jäänud vanaga võrreldes ükski kereosa disaineritest puutumata. Et uus Mini on varasemast kuus sentimeetrit pikem, pole samuti võimalik pelgalt silmamõõdu abil tuvastada. Märkamaks, et esilaternad ja suunatuled moodustavad erinevalt eelkäijast ühise ploki ja et radiaatorivõre pole enam jaotatud kaheks, peab oleme tõeline Mini-ekspert.

Sisemuses troonib aukohal keskmise seinakella mõõtu spidomeeter, mille alumises osas on leitud ruumi raadio nuppude tarvis. Kui armatuurlaua keskosast kiirust jälgida tundub ebamugav, saab selle näidu elektrooniliselt kuvada ka tahhomeetril asuvale ekraanikesele.

Minile omased lülitid ehk väikesed kangikesed, mis on inspireeritud võidusõiduautost, on jaotatud kahte plokki – auto sisevalgustust puudutavad paiknevad lae all. Ja seal pole vaid kaardilugemislambikeste lülitid: nimelt on võimalik Mini sisevalgustust muuta oranžist siniseks ja vastupidi.

Esiistmetel jagub ruumi lahedalt, tagaistegi pole lihtsalt kaunistus. Kui juhiiste on keskmist kasvu meesterahva järgi paigas, saab tema selja taga teine samasugune istuda. Laiutama ei mahu, kuid olukord, kus Minis sõidab neli keskmist kasvu meest, on nagunii pigem erand kui reegel. Lastel ei tohiks kurtmist olla.

3,7 meetri pikkuse auto puhul pole põhjust loota hiiglaslikku pakiruumi, Mini Cooperil on mahuks 160 liitrit. Praktilisust lisab võimalus istmeseljatoed alla klappida ja nii maht 680 liitrini kasvatada.

Ei ole odavMini ei ole odav auto: Cooperi eest tuleb välja käia 289 500 krooni, 175hobujõulise Cooper S-i eest 345 800 krooni. Kuid ka varustus on rikkalik: näiteks kuus turvapatja, stabiilsuskontroll, mõistagi helisüsteem, kergrattad, istmesoojendused jne. Olulisematest asjadest tuleb lisade nimekirjast otsida vaid konditsioneeri.

Väga hea juhitavusega ja palju sõidurõõmu pakkuv stiilne auto, mida soetada pole odav.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind289 500 kr
MootorR-4, otto 1598 cm3
Võimsus88 kW (120 hj) 6000 p/min
Pöördemoment160 Nm 4250 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus203 km/h
Kiirendus9,1 s
Kütusekulu5,8 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.