Teistmoodi tegelikkus

mugavus, kvaliteet, tehnika valikus hetkel vaid üks mootor

Lexus LS 460 Start-nupu vajutus ei ärata ainult 381 hobujõudu, vaid tähendab ka argipäevast kaugele viiva sõidukogemuse algust.

Elamuse kirjeldamiseks ei saa rääkida eraldi õhkvedrustusest, kaheksakäigulisest (!) automaatkäigukastist, muutuva ülekandega roolisüsteemist, 19 kõlariga Mark Levinsoni helitehnikast, nahast ja puidust interjöörist, ülivaiksest sõitjateruumist ning viimase kui pisiasjani lihvitud kvaliteedist – tulemus on kõigi nimetatute ja paljude teiste unustamatu kokkumäng. Et tegu on lipulaevaga, pole 1,3 miljonist kroonist algava hinnaga auto loojad unustatud hetkekski.

Kuigi Audi A8, Mercedese S-klassi ja BMW 7. seeriaga konkureeriva LS 460 V-8 (ainus mootorivõimalus hetkel) suudab auto paigalt saja kilomeetrini tunnis kiirendada 5,7 sekundiga, ei tekkinud kordagi mõtet, et lülitaks stabiilsuskontrolli täielikult välja (seegi on uuel mudelil võimalik) ning laseks 380 hobujõul ja 493 njuutonmeetril kuskil kõigile asjaosalistele ohutus paigas märatseda. See tundus kuidagi kohatu – nagu tõllaga traavivõistlustel. Ehkki võit poleks olnud võimatu.

Kaitseb sõitjaid

Kui “sakslased” on läinud sõitjateruumis kesklüliti teed ehk koondanud paljude funktsioonide juhtimise ühe nupu alla, olgu selle nimeks iDrive, MMI või Command, siis Lexuse juhtimiskeskuseks on puutetundlik ekraan.

Ja seadistusvõimalusi jätkub: kas tahate pehmet või sportlikumat vedrustust, kõrgemat või madalamat kliirensit (need käivad eraldi nuppude, mitte ekraani abil)? Häälestada saab isegi audiosüsteemi helipildi pisemaid nüansse.

Ohutusvarustus on muljetavaldav: alates kokkupõrkeohtu tuvastavatest radaritest-kaameratest ja kriitilist olukorda lahendada aitavatest seadmetest kuni auto avariiks ja reisijate kaitseks ettevalmistava süsteemini.

Kui kriitiline olukord näib vältimatu, muudetakse näiteks roolisüsteemi seadistust tundlikumaks, esiamortisaatorid jäigemaks ja valmistatakse pidurisüsteem ette hädapidurduseks – luues nii eelnevalt heli- ja valgussignaaliga ohust hoiatatud juhile suuremad võimalused seis päästa. Turvapatjadest tuleb ära märkida juhi ja kõrvalistuja põlvi kaitsvad kui vähem levinud.

Pika mugavusvarustuse nimekirja tipus troonib audio-videosüsteem, mis teeb LSi tagaistmel sõitja (esiistmetelt nähtav kuvar sõidu ajal DVD-lt tulevat pilti ei näita) kilomeetrid eriti nauditavaks. Helisüsteem annab silmad ette ilmselt enamikule nn kodukinodele ja külmkapi vahet ei pea käima – see asub käetoe taga, haardeulatuses.

Tipptehnika

Mõistagi on tipptasemel lõbustustehnika vaid jäämäe veepealne osa. Roolikeerajat rõõmustab enamgi see, mis on silme eest pidetud.

4,6liitrise mootori 381 hobujõudu suunduvad tagaratastele läbi kaheksakäigulise automaatkäigukasti. Eksib see, kes arvab nüüd, et kohalt võttes ja maanteekiiruseni kiirendades tuleb üle elada seitse käiguvahetusnõksatust. Vahetused käivad Lexuses märkamatult, aga samas kiiresti. Ega ausalt öeldes peagi huvituma, millised hammasrattad parasjagu töös on: LS spurdib n-ö igast asendist ja on samas ökonoomne. Keskmine kütusekulu on 11,1 liitrit sajale kilomeetrile.

Muidugi tuleb õnnestunud dünaamika ja ökonoomsuse põhjuseid otsida mujaltki kui vaid mootoriga ülihästi kokku mängivast käigukastist. Esmalt muidugi mootorist endast. Näiteks juhitakse klappide ajastust elektrooniliselt, mis võimaldab erinevalt hüdraulilisest juhtimisest muuta seda kogu pöörete ulatuses ja ka külmal mootoril. Iga silindri kohta on kaks pihustit – üks asub silindris, teine sisselaskekollektoris. Sõltuvalt mootori töörežiimist lülitatakse sisse üks, teine või mõlemad.

Märkimist väärib ka LS-i aerodünaamika: õhutakistustegur on uskumatult madal – 0,26.

Tipptasemel luksusauto igas mõttes: alates mootoris, käigukastist, veermikust kuni meelelahutus- ja kõikvõimalike muude mugavusseadmeteni.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind1 530 000 kr
MootorV-8, otto 4608 cm3
Võimsus280 kW (381 hj) 6400 p/min
Pöördemoment493 Nm 4100 p/min
Käigukast8käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus5,7 s
Kütusekulu11,1 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.