Täitsa kobe tükk

hind, ruumikus, praktilisus välimus, nõrgavõitu diisel

Mullu müüdi Eestis 302 Dacia Loganit, kuid tänavu peaks neid kaubaks minema veel rohkem. Üheks põhjuseks on uus universaalkerega Logan MCV, mis jõuab müügile lähikuudel.

Teeme ühe asja kohe selgeks: Logan MCV ei ole trendiauto, millega linna peale edvistama või sõprade ette kekutama minna. See pole isegi ilus. See on ausa mehe auto, mis täidab suurepäraselt seda rolli, milleks auto kunagi üldse välja mõeldi: veab inimesi ja asju ega maksa absurdselt palju, nagu uutel autodel sageli kombeks.

Ülisoodne hind

Täpselt ei ole uue universaal-Dacia hinnad veel teada, kuid baas-hind jääb arvatavalt umbes 140 000 krooni kanti. 1,6liitrise mootoriga seitsmekohaline mudel maksvat alla 10 000 euro. Sellega oleks MCV tava-Loganist (baashind 99 900 krooni) küll üksjagu kallim, kuid siiski konkurentsitult odav, kui hakata otsima potentsiaalseid rivaale. Universaalkerega Škoda Fabia hinnad algavad 150 400 ja näiteks istmetega Citroën Berlingol 179 900 kroonist, kuid mõlemad on Logan MCV-st väiksemad. Logani-suuruse auto leidmiseks tuleb vaadata juba mahtuniversaalide poole, kuid nende hinnad kipuvad üle 200 000 krooni.

Suur on Logan MCV tõepoolest. 20 cm pikem kui sedaan ja ka kõrgem. Ruumi on viiele inimesele rikkalikult ning lisatasu eest saab pakiruumi veel kaks istet, kuhu mahuvad täiskasvanud probleemideta istuma. Seitsmeistmelisena sõites kahaneb pakiruum küll kahesajaliitriseks, kuid n-ö tavaseades ehk viieistmelisena neelab MCV 700 liitri jagu pagasit. Nii suurt pakiruumi ei ole ühelgi teisel universaalil. Kõige lähemale küündivad Volkswagen Passat Variant 603 liitriga ja Mercedes E-klass 690 liitriga.

Kuigi Loganil pole moodsat istmete kokkuklappimise süsteemi nagu paljudel kallimatel autodel, saab teise istmerea esiistmete taha kenasti kokku klappida. See liigutus suurendab pakiruumi 2350 liitrini, millesarnast pakuvad ainult mahtuniversaalid ja suured džiibid. Seega on MCV pagasi- ja kaubaveos tõeline meister ning polegi ime, et sellest on valmimas ka kaheistmeline tagaakendeta kaubikuversioon.

Vaikne diisel

Erinevaid transpordivajadusi täites võib takistuseks saada vist ainult üks aspekt: liiga nõrk mootor. Baasmudelil on 1,4liitrine bensiinimootor võimsusega 75 hj. Kallimal proovisõiduautol oli aga 1,5liitrine diisel, millel on ette näidata kõigest 70 hobuse jõud. See oli üsna nõrguke ja eeldas maanteekiiruseni jõudmiseks ja hiljem möödasõitudel üksjagu kannatust. Kui võrrelda Dacia kiirendust kunagiste Žigulide omaga, polegi võrdlus kuigi ekslik.

Logani päästavad häbist kaks olulist aspekti: esiteks on diiselmootor 5,3liitrise keskmise kütusekuluga taskusõbralikult ökonoomne ning teiseks üllatavalt vaikne. Odavad diiselmootori ja isegi bensiinimootoriga autod ei kipu kuigi vaiksed olema, kuid Logan MCV 1,5 DCI on. Tuule- ja teemüra kostub sõitjateni samuti meeldivalt vähe ning sõitjateruumi suur tagaosa ei esine häiriva kõmisemise või naginatega.

Kui tahta paremini kiirendavat autot, pakub Dacia Loganile ka 1,6liitrist 16 klapiga bensiinimootorit, mis arendab 105 hj. See on valiku kõige võimsam mootor ja tagab MCV-le täiesti rahuldava dünaamika. Küll aga tuleb arvestada suurema mootorimüraga maanteekiirusel, kõrgemast kütusekulust rääkimata.

Kehvad istmed

Kahjuks ei olnud võimalust proovida odavamaid mudeleid, mis tõenäoliselt turul siiski kõige populaarsemaks saavad. Ühtlasi polnud proovisõidul võtta piisavalt reisikaaslasi ja pagasit, et proovida autot täislastis. Kahekesi sõites jäid MCV sõiduomadused sedaani omadega sarnasteks: üllatavalt mugav vedrustus, kuid mõnevõrra kõikumist kurvides, täiesti tuim ja tundetu rool, kuid üllatustevaba juhitavus. Täpsemalt ja paremalt toimuvad aga käiguvahetused, mida sedaani puhul võis kritiseerida.

Seevastu on samasugusteks jäänud Logani istmed, mis pole kuigi mugavad ega toekad. Esiuste käepidemed on poolpidused ning sõitjateruumis kasutatavad materjalid odavad. Kuid need on nähtavasti kompromissid, mida konkurentsitult madal hind nõuab.

Aus auto, mis hiilgab praktilisuse ja hinnaga. Ei ole mõeldud trendiinimestele.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4, diisel 1461 cm3
Võimsus50 kW (70 hj) 4000 p/min
Pöördemoment160 Nm 1700 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus150 km/h
Kiirendus17,7 s
Kütusekulu5,3 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.