Miljoni eest Ameerikat: Cadillac Escalade
sõidumugavus, varustus, ameerikalikkus valikus üks mootor, istmete ümberseadmine
Kui tahate miljoni krooni eest midagi väga jänkilikku, on Escalade kindla peale minek.
Tagasihoidlikkusest ei saa Escalade’i puhul rääkida, olgu siis teemaks disain, mõõtmed, mootori võimsus, kütusekulu või hind. Ideeautol Sixteen nähtud kujustus-elemente on julgelt üle kantud General Motorsi uuel nn täismõõdulise SUVi platvormil istuvale Escalade’ile. Tulemus on jõuline ja silmatorkav Ω 6,2liitrise V-8 lõrin sobib pildiga täiuslikult.
Võrreldes Eesti turul tõenäolise peakonkurendi Mercedes-Benzi GL-klassiga, on Cadillac Escalade rikkalikuma baasvarustusega. Samas on Mercedese lisade nimekirjas asju, mida Cadillacile ei saa ka juurde makstes. Mercedesel on laiem mootorivalik ning suuremad maastikusõiduvõimalused, samas on Cadillaci V-8-le kõige lähemal asuv GL 500 kallima baashinnaga.
Üle 400 hobujõu1,1 miljoni kroonise baashinnaga
Escalade’i sõitjateruumi kvaliteet ja kujundus klapivad hinnasildiga. Kui välimuses võib jänkilik suursugusus mõnele vastumeelt olla, siis sõitjateruum peaks põhjaeurooplase maitsega paremini sobima. Juhikoha eripärana ei saa reguleerida rooli sügavust, küll aga pedaalide kaugust.
Käiguvalits ei asu keskkonsoolil, vaid roolisambal. Kuuekäiguline automaatkäigukast võimaldab ka käsitsi valimist, selle tarvis on nupud kangil endal, mitte roolil. Kasutamisega peab küll mõnda aega harjuma, aga tõenäoliselt ei lähe seda funktsiooni niikuinii kuigi sagedasti tarvis. Haagise vedamiseks (ja selle peale on Escalade mihkel: sappa võib haakida 3,1 tonni) saab lülitada vastava käigukastiprogrammi.
Teise istmerea keskmise istme puuduv peatugi küll parandab vaadet tagurdamisel, kuid võib avarii puhul seal istujale kalliks maksma minna. Kui keskmise rea kokkuklappimine viimasesse pääsuks on elektriline ja seetõttu väga mugav, siis viimase rea kaotamine ja uuesti paikapanek nii lihtsalt ei käi. Kui viimane rida on üleval, kahaneb pakiruum tibatillukeseks, kui istmete seljatoed lihtsalt alla keerata, tuleb asjad kõrgele vinnata. Istmed saab ka üles klappida või hoopis välja tõsta, kuid mõlemad on juba üpriski tülikad tegevused.
Kolmas rida sobib pigem n-ö hädaolukorras kasutamiseks. Seal on kitsavõitu ning madala istmepadja tõttu on ka istumisasend ebaloomulik. 6,2liitrise mootori 409 hobujõudu ja 565 njuutonmeetrit suudavad peaaegu 2,6tonnise pideva nelikveoga auto kiirendada paigalt sajani 6,8 sekundiga. Kuuekäiguline automaatkäigukast on seejuures üllatavalt nobe, kuigi äkilisematel kiirendustel mitte eriti sujuvate vahetustega.
Mugav minek
Illusiooni, et selliste tehniliste näitajatega auto sobiks inimesele, kes kütusele kulutada ei raatsi, pole vast kellelgi – keskmine kulu on 16,2 liitrit sajale kilomeetrile. Juhitavus on lõik, milles Escalade suudab enim üllatada ja seda parimas mõttes. Arvestades massi, mõõtmeid ja 23sentimeetrist kliirensit, on ta üllatavalt kiire ja täpse reaktsiooniga roolile (džiipide kontekstis muidugi).
Maanteetempos püsib Escalade pingevabalt kursil. Samas pole põhjust peljata keeramist asfaldilt ära, sest vedrustus on tasemel ka auklikul kattel. Põhjuseid tuleb otsida muuhulgas automaatselt muudetava jäikusega amortisaatoritest.
Mugav ja võimas luksusdžiip, mille praktilist väärtust suurendaks hõlpsamini ümberseatav sõitjateruum.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind1 168 000 kr |
MootorV-8, otto 6199 cm3 |
Võimsus301 kW (409 hj) 5700 p/min |
Pöördemoment565 Nm 4400 p/min |
Käigukast6käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus170 km/h (piiratud) |
Kiirendus6,8 s |
Kütusekulu16,2 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |