Mazda3 MPS: parima hinnaga hobujõud

sõidurõõm, kiirus, hind tavamudelist vähe erinev disain

Kui oleks olemas mõõtühik hobujõude krooni kohta, siis sportlike autode edetabeli tipus trooniks Mazda3 MPS – 365 000 krooni eest saab 260 hobujõudu. Ja see pole ainus, millega Mazda3 tippversioon suudab silma paista.

Volkswagen Golf GTI saab küll kolmeukselisena 10 000 krooni MPS-ist odavamalt, kuid see pakub “vaid” 200 hobujõudu. Kui uksi on Mazda3-ga võrdselt, tõuseb GTI hind kallimaks. Ford Focus ST 225 hobuse eest kolmeukselises keres tuleb välja käia Mazdast 20 000 krooni enam, 224hobujõulise Renault Megane RS-i ja 240hobujõulise Astra OPC hinnad ületavad juba 400 000 krooni piiri. Nelikveolise, 250hobujõulise Golf R32 hind läheneb poolele miljonile.

Soodsast hinnast hoolimata pole “kolm-MPSi” näol tegu autoga, millega peaks kaasnema hoiatus “lubatud ainult paadunud kiirusekummardajatele”. Korralik varustus (alates kliimaseadmest kuni soojendusega küljepeegliteni) ning tavamudeliga samaväärne funktsionaal-sus teevad sellest täiesti igapäevaselt kasutatava auto.

Lumerajal kodus

Muidugi, mõningaid sportlikkusega seotud ebamugavusi tuleb taluda. Ent kas kujutaksite ette sulgpehmel vedrustusel, kitsastel ja kõrgetel 14tollistel rehvidel kõikuvat 260hobujõulist MPS-i kiiruseõgijat?! Retooriline küsimus, ei pea vastama.

MPS-iga (Mazda Performance Series) saab rahulikult linna peal asju ajada, ilma et rullnokad iga võimalikul ja võimatul juhul võidu tahaksid sõita. Samas poleks kindlasti paha pisut rohkem erinevusi ja suurem sportliku iseloomu rõhutamine, hea maitse piires muidugi. Välimus erineb tava-Mazda3-st vähe: laiemad poritiivad, suurem õhuvõtuava, efektsed 18tollised kergrattad, kaitserauast välja piiluv rohkem kui kümnesentimeetrise läbimõõduga summutiava ning veel mõned pisiasjad.

Sama vaoshoitud teema jätkub sisemuses: mõni MPS-i logo siin ja seal, sportlikud istmed, parema haarde tagavad pedaalikatted ja 280 kilomeetrini tunnis ulatuv spidomeetriskaala. Kiirusepiirik rakendub Mazda teatel siiski 250 km/h peal.

Väljendid “esivedu”, “260 hobujõudu”, “lamellrehvid” ja “üleöö saabunud talv” ühes lauses panevad naerma ja nutma korraga. Lumerajal saab olema lõbus, teatab optimistlikum pool, aga pessimist kahtleb, kas “üherattavedu” tuleb libedal hobustega toime. Stopp! Mitte üherattavedu: Mazda3 MPS-il on piiratud libisemisega diferentsiaal, mis tähendab paremat haaret kurvidest väljakiirendamisel.

2,3liitrine turbomootor saavutab 380njuutonmeetrise momenditipu juba 3000 pöördel minutis, mis tähendab, et sportlikul sõidul pole mingi kunst hoida seda magusal töökiirusel, nautida turboviivituseta minekut ja ärksat reaktsiooni gaasipedaali asendi muutmisele. Ja MPS tantsib Vasalemma rajal nagu priimabaleriin. Tahate külglibisemist? Aga palun. Ei ole enam vaja? Okei, sõidame siis otse.

Muidugi ei ole käitumine võrreldav nelikveolise autoga, kuid esiveolise kohta on sõidurõõmu isegi rohkem kui oodanuks.

Ehkki stabiilsuskontrolli (DSC) saab välja lülitada, tulid kiiremad ringid just seda abilist kasutades. DSC laseb viia auto mõõdukasse libisemisse, kuid sellega kokku mängiv kaapeväldik pakub tõhusat abi kiirendamisel (ehkki emotsioon ütleb esialgu vastupidist).

Mõõdukalt mugav

2,3liitrine mootor suudab Mazda3 MPSi kiirendada paigalt sajani 6,1 sekundiga. Möödasõidu äkilisemal kiirendusel puksivad la-mellrehvidega rattad asfaldilgi. Sõiduviga, loomulikult. Juht vajutas liiga palju gaasi.

Hellas ringikäimises pedaalide ja rooliga peitub MPS-i puhul nii kiire kui ka mugava sõidu võti. Esimesel juhul ei takista rapsimine autol sõitmist, teisel saab ära hoida häirivad nõksatused kohaltvõttudel ja käiguvahetustel.

Mootori mahlakat jorinat võiks sõitjateruumi rohkemgi kosta, kuid Eestis lubatud kiirustel ja lamellrehvidega ei anna MPS vähimatki põhjust nurinaks müra üle.

Võrreldes tavamudeliga istub MPS jäigematel vedrudel. Neid täiendavad jämedamad stabilisaatorvarvad ning sportlikumad amortisaatorid, mis peavad koostöös tagama kindla käitumise suurtel kiirustel.

Talvised olud ei võimaldanud hinnata, kuidas käitub auto ringrajatingimustes, kuid tänavasõiduomadustele võib sportlike autode seas anda tugeva “nelja”. Mazda3 MPS pole nii mugav kui näiteks Ford Focus ST, kuid mugavam kui Renault Megane RS.

Hea hinnaga kiire auto, mille välimus võiks pisut enam tavamudelist eristuda.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind365 500 kr
MootorR-4, otto 2261 cm3
Võimsus191 kW (260 hj) 5500 p/min
Pöördemoment380 Nm 3000 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus6,1 s
Kütusekulu9,7 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.