Kas olla džiip või mitte olla?

uhke välimus, hea varustus, praktiline jäik vedrustus, ei sobi maastikule

Volkswagen andis äsja suure panuse sõiduautode ja džiipide vahelise piiri hägustamisse, lisades oma ­mudelivalikusse kolm Cross-mudelit, mille seast CrossGolf lubab veel ka mahtuniversaali omadusi.

Kuigi tundub segasevõitu, on asi tegelikult lihtne: CrossGolf on edevamaks tuunitud välimusega Golf Plus ja viimane kujutab endast teatavasti kõrgemaks tõstetud katusega tava-Gol­fi. Džiipide kontekstis saabki CrossGolfist rääkida üksnes välimuse tõttu, sest tehnikalt on ta tavaline esiveoline luukpära.

3 Cross-mudelit

Lisaks CrossGolfile valmisid Volkswagenil ka CrossPolo ja CrossTou­ran. Needki on suunatud inimestele, kes nagu tahaksid džiibilikku sõidukit, kuid sõidavad peamiselt linnas või asfaltteedel ega vaja nelikvedu tõenäoliselt kunagi. Seega inimestele, kes sõidavad praegu džiibiga üksnes nende edevama välimuse pärast.

Edevam näeb CrossGolf tõepoolest välja, kusjuures sugugi mitte negatiivses tähenduses. Kui Golf Plus on välimuselt üsnagi tavaline ja ihaldamatu, siis suured 17tollised rattad, agressiivne tuuletamm ja katusekaared teevad selle välimusega imet. Sarnaseid kaunistisi on lisandunud ka sõitjateruumi, kuid peamine erinevus seisneb kõrgemas isteasendis. CrossGolfi juht istub 9,5 cm kõrgemal kui tavalises Golfis, mis tähendab paremat nähtavust liiklusmöllus.

Võrdluses Golf Plusiga on erinevus aga taaskord väike, vaid 2 cm, mis tuleneb samavõrra kõrgemaks tõstetud kliirensist. Veel 5 cm lisavad katusekaared, mis kasvatavad CrossGolfi kõrguse tõepoolest linnadžiibiliku 165 cm-ni.

Sõiduomadustelt on CrossGolf aga pigem Golf kui linnadžiip. Kere kõikumist ja pikisuunas kiikumist esineb küll kriipsu võrra rohkem, kuid muidu hoiab juba originaalis trimmis vedrustus auto kindlalt teel. Peamine puudus tuleneb tõenäoliselt 17tollistest madala profiiliga rehvidest, mille kaudu jõuab teravalt sõitjateni enamik asfaldi ebatasasustest. Kruusateel CrossGolfi proovida ei õnnestunud, kuid tõenäoliselt polekski see kuigi nauditav kogemus.

Head mootorid

Küll aga on nauditavad CrossGolfile pakutavad mootorid, vähemasti kaks võimsamat, mida proovida õnnestus. Valiku alumises otsas on 1,6liitrine (102 hj) ja 1,9liitrine diisel (105 hj), ülemises aga kaheliitrine diisel (140 hj) ja sama võimas 1,4liitrine TSI ehk turbo ja kompressoriga otsepritsemootor. Viimane veab 1,4tonnist CrossGolfi väiksest töömahust hoolimata väledalt edasi ning näitab seejuures võimsama diiselmootoriga võrreldavat kütusekulu. Miinuseks jääb ainult otsepritsemootoritele omane terav hääletoon.

Avar sõitjateruum

Küll aga hiilgab CrossGolf Golf Plusi praktilise sõitjateruumiga. Pearuum on avar, panipaiku raske kokku lugeda ning vajadusel saab tagaistet kahes osas edasi-tagasi nihutada – vastavalt suurendades kas paki- või jalaruumi.

CrossGolfi täpne hind pole veel teada, kuid tõenäoliselt võivad huvilised arvestada umbes 30 000 krooni võrra enamaga kui samaväärse mootori ja varustusega Golf Plusi puhul ehk minimaalselt umbes 300 000 krooniga. See hinnavahe tundub mõistlik, sest sama palju ja rohkemgi võib kulutada Golf Plusile lisavarustusest 17tolliseid velgi või stabiilsusprogrammi ESP valides, mis CrossGolfil kuuluvad seeriavarustusse. Teisest küljest võib pisut enama kui 300 000 krooni eest osta ka nelikveolise n-ö pärislinnadžiibi.

Uhke välimusega ja praktiline Volkswagen, mille hind küündib n-ö pärislinnadžiipide omale väga lähedale.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4, turbokompressor 1390 cm3
Võimsus103 kW (140 hj) 5600 p/min
Pöördemoment220 Nm 1500–4000 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus193 km/h
Kiirendus9,4 s
Kütusekulu7,2 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.