Kiire, aga mitte nii vihane

kiirus, disain, juhitavus, kasutatavus igapäevautona suur pöördering, väga jäik vedrustus

Uus Honda Civic Type R õigustab igati nimes sisalduvat vihjet võidusõidule, kuid pakub eelkäijast suuremaid mugavusi igapäevastes asjatoimetustes.

Uues Type R-is (R nagu racing – võidusõit) peitub kaks iseloomu. Üks neist, mitte just pehmeke, aga sõbralik ja leplik elab kaheliitrise vabalthingava jõuallika pöörete alumises osas, terava ütlemise ja kõrge enesehinnanguga tüüp aga tipu lähedal. Tulemusena võib linnas sõita kokkuhoidlikult ja mugavalt isegi viienda käiguga, aga ringrajal kapoti all tukkunud mustangid valla päästa ja käiguvahetuste mõõtkava hoopis teiseks seada.

Civic Type R-i hinnad algavad 309 900 kroonist. Tõsi, selle raha eest saab nn võidusõiduauto tooriku, mil puudub helitehnika, pakiruumi kate ja müra-isolatsiooni on vähem. Igapäevasõitudeks sobivama, nn alasti versioonist 40 kg raskema variandi hind tuleb 345 000 krooni ehk odavam kui senine “kiirete ja vihaste” hinnaliider VW Golf GTI.

Kaks ühes

Disaini saab kirjeldada õige lühidalt. Piisab parklas tukkuvale Type R-ile pilk heita, kui kõrvades juba kostab 8000 pöörde kandis töötava mootori metsik hüüe, rinnas taob ning käed tõmbuvad tuliseks.

Mootor käima, iste paika, rihm kinni ja minek! Estorili ringrada hakkab end Type R-i ees lahti kerima. Teine, kolmas, neljas – käigud lülituvad ülitäpselt. “Teise käigu kurv, trikiga trajektoor, sõitke täpselt minu jälge,” teatab tempoauto juht raadio teel. Khm, plaanisin just neljandalt kolmandale minna Ω liiga madalad pöörded järelikult.

Vahetus teisele käigule: Type R-i lihased tõmbuvad kiskjalikult pingule, järgneb rünnak. Kapoti alt kostnud Viini valss vahetatakse Rammsteini vastu. Type R näitab, mida suudab: reageerib gaasipedaali liikumisele välkkiirelt, korviste hoiab juhi kindlalt süles ning 18tollistel velgedel asfalti haaravad rehvid kleebivad Type R-i Estorili asfaldile.

Linnaliikluses seevastu puudub igasugune vajadus jõuallikat karjutada, seda nii praktilisest kui ka emotsionaal-sest vaatevinklist. Jõudu jätkub liikluses vajaminevas mahus madalatelgi pööretel ja tähelepanematuks ei jää Type R ka esinemata.

Sõidumüragi püsib tagasihoidlikul tasemel. Vedrustus pole muidugi mugavuse otsijatele, sest isegi need augud on tunda, mida silmaga ei märganud. Igapäevasõidus nõuab arvestamist ka küllalt suur pöördering – 11,8 meetrit (näiteks Honda linnadžiibil CR-V-l on sama näitaja 11,1 meetrit). Kolmeukselises Type R-is jätkub piisavalt ruumi tagaistujatelegi. 485liitrist pakiruumi saab hõlpsalt tagaistmete arvelt suurendada.

Kapotialune

Emotsioone saab seletada numbritega: Type R-i 201hobujõuline i-VTEC-mootor muudab klapiajastust ning -tõusu vastavalt mootori töörežiimile. Madalatel pööretel töötab see kui tavamootor, kõrgetel nagu võidusõidumootor.

Näiteks õnnestus inseneridel 90 protsenti 193njuutonmeetrisest pöördemomendist teha kasutatavaks juba 2500-l pöördel minutis – väga mugav linnaliikluses. Momendi hari ja tippvõimsus saabuvad aga vastavalt 5600-l ja 7800-l pöördel minutis. Teravust tõstab omakorda kerge hooratas.

Vedrud, amortisaatorid ja nende puksid töötati välja spetsiaalselt Type R-i jaoks, auto kliirensit langetati tavamudeliga võrreldes 15 millimeetri võrra, põhja täiendati jäikuse huvides risttaladega. Rool on tava-Civicust kiirem (2,29 pööret) ja täpsema tunnetusega.

Endiselt kiire, kuid eelkäijast palju

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind345 000 kr
MootorR-4, otto 1998 cm3
Võimsus148 kW (201 hj) 7800 p/min
Pöördemoment193 Nm 5600 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus235 km/h
Kiirendus6,6 s
Kütusekulu9,1 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.