Ihaldusväärne, aga mitte täiuslik
välimus, juhitavus, nähtavus sõidumugavus, varustus pole täielik
Volkswageni Cross-mudelite sarja väikseim esindaja CrossPolo kujutab endast ülespumbatud välimusega väikeautot, mille edasijõudnud linlane võiks pere teiseks autoks soetada küll.
Polo-laadsete väikeautodega on tihti see häda, et nad on üksjagu igavad. Ja seda nii välimuselt kui ka sisult, täites ainult ühte kitsast eesmärki säästliku ja hästi manööverdava linnaautona. Sellistele autodele on tahes-tahtmata külge jäänud naisteauto maine.
Volkswagen CrossPolo on aga tabav tõestus, kuidas igavast väikeautost saab lihtsate vahenditega väga huvitav väikeauto, millega tahaksid sõita inimesed soost hoolimata. Jättes kohe kõrvale pettekujutelma, et tegu võiks olla linnadžiibi aseainega, tuleb Volkswageni püüdlusi mudelivaliku rikastamisel tunnustada.
Tänapäeval saab autoost sageli alguse välimusest ja see ongi CrossPolo peamisi trumpe. Suured 17tollised kergrattad, jõulisemad kaitserauad ning uhked katusekaared koos pisut kõrgendatud vedrustusega jätavad üldpildist üsna maskuliinse mulje, mis on tänu kompaktsetele mõõtmetele ehk isegi õnnestunum Volkswagen CrossGolfi omast.
Üleshaibitud teema jätkub sõitjateruumis. Baasvarustusse kuuluvad erilise kangaga kaetud sportistmed, pilti täiendab hästi kätte istuv nahkkattega rool.
Linnas vilgas
Varustus on parem kui tavalisel Polol, juba seerias on olemas näiteks külgturvapadjad, neli elektrilist aknatõstukit, mõned lisapanipaigad ja tagaistme allaklappimise võimalus. Siiski tuleb tõdeda, et paljugi, mida selliselt autolt ootaks, jääb puudu: raadio, kiirusehoidik, kliimaseade ja stabiilsusprogramm ESP.
Eesti turule tuleb CrossPolo ainult ühes mootoriversioonis. 1,4liitrise töömahuga neljasilindriline arendab 80 hobujõudu ja tagab esimesel-teisel-kolmandalgi käigul üsna rahuldava dünaamika. Linnas liigeldes nobedusest puudu ei jää, maanteel möödasõite sooritades aga küll. Kuna CrossPolo on väga kerge, ainult 70 kg jagu tavamudelist raskem, pole märkimisväärselt suurenenud ka keskmine kütusekulu – see on nüüd 6,6 l / 100 km 6,4 asemel.
Tänu nn halva tee vedrustusele ja suurematele ratastele istub juht CrossPolos tavamudeliga võrreldes 32 mm võrra kõrgemal. See tundub küll väike number, ent on rooli tagant selgesti tunda. Nähtavus liiklusmöllus on parem, manööverdades saab auto gabariitidest paremini aru.
Suurenenud kõrgust arvestades (katusekaarteni mõõtes kokku pluss 70 mm) võiks eeldada, et CrossPolo kõigub ka sõites rohkem, kuid seda erinevust on kaht autot kõrvuti proovimata raske tuvastada. Põhjus peitub juba mainitud 17tollistes kergratastes, kuhu on tõmmatud rehvid mõõduga 215/40. Seega on sisuliselt tegu sportrehvidega, tänu millele püsib CrossPolo juhitavus vilka ja nauditavana kõigis sõidusituatsioonides.
Jäik vedrustus
Paraku paljastavad needsamad uhke välimusega rattad ka auto suurima puuduse. Vedrustusmugavus on praktiliselt olematu, auto rapub suurtel ja väikestel tee ebatasasustel tugevalt, sõitjad tunnevad taguotsaga praktiliselt kõiki muudatusi teeoludes.
CrossPolo ostmisele mõeldes tuleb seega kaaluda, kui palju tuleb sõita ebatasasel või lausa auklikul asfaldil (kruusateedest rääkimata). Tegu on ihaldusväärse väikeautoga, kuid ülijäik vedrustus teeb ihaldusväärsusele paratamatult omad korrektsioonid.
Teine tõehetk saabub hinnakirja vaadates. 237 900 krooni polegi CrossPolo uhket välimust ja edevamat varustust arvestades väga palju. Aga lisades veel ülal loetletud varustuse, mida CrossPolole ilmselt sageli ka tellitakse, jõuab kogusumma üle 280 000 krooni. Seda on aga liiast.
Maskuliinse välimusega ja ihaldusväärne väikeauto, mille liiga jäik vedrustus ei sobi meie teeoludega.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind237 900 kr |
Mootor1390 cm³ |
Võimsus59 kW (80 hj) 5000 p/min |
Pöördemoment132 Nm 3800 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus170 km/h |
Kiirendus13,5 s |
Kütusekulu6,6 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |