Rohkem kui lihtsalt mahtuniversaal
hind, varustus, juhitavus, disain, praktilisus istmete klappimisel ei moodustu sile põrand
Seat Altea XL ei tingi praktilisuses, kuid suudab pakkuda ka elamusi, mida mahtuniversaalilt tavaliselt ei oodata.
Hoogne välimus ning sportlikult vahetu juhitavus pole ju mahtuniversaali puhul esmatähtsad, aga kuni neid ei saavutata põhiomaduste arvelt, on kindlasti boonuseks. Mõlemast “ekstrast” saavad osa Altea XL-i sõitjad, eriti muidugi roolikeeraja.
Ehkki tava-Alteast 18,7 sentimeetrit pikem, ei too suurus kaasa kohmakust. Altea on endiselt lennukas, mingist “mullistumisest” või “väljavenimisest” pole juttugi. Samas loobusid disainerid ka vastuolulistest vimkadest, näiteks nagu Toledo nn kolmemahuline kere – pisike aste tagaluugil lisaks justkui pakiruumi.
Nn väikesest Alteast 20 000 krooni võrra kallima, 249 900 kroonist algavate hindadega XL-i pole püütud mahutada kolme istmerida nagu mitmel rivaalil. Viieistmelisena maksab odavaim Mazda5 277 200 krooni (tõsi, sel on võimsam mootor), soodama hinnaga Opel Zafira (seitsmeistmeline) eest tuleb välja käia 258 060 krooni.
Mahukas pereauto
Varustusega Altea XL-is ei koonerdata: baashinnas sisalduvad näiteks stabiilsuskontroll, eesmised ja külgmised turvapadjad, istmesoojendused, laternapesurid, konditsioneer jpm.
Armatuurlaua sügavusse uputatud punase taustavalgustusega näidikud annavad vihje, et XL suudab olla muudki kui praktiline pereauto, kuid on sõitjateruumi kujustuselt siiski ennekõike viimast. 16 sentimeetri ulatuses liigutatav tagaiste võimaldab ühtpidi sõites avardada pakiruumi, teises suunas liikudes luua tagaistujatele avaramad olud. Tagaistmel leiduvad ka Isofix-kiirkinnitused lapseistmele.
N-ö tavaasendis märgitakse pakiruumi mahuks 532 liitrit ning ka tagaistmel reisijad tunnevad end mugavalt. Eesmises äärmises asendis mahutab Altea isegi 635 liitrit, kuid sellisel juhul kahaneb tagaistujate jalaruum äärmiselt tagasihoidlikuks. Istmete kokkuklappimine näib küll lihtne, kuid siledat põrandat ei moodustu. Mugavalt on lahendatud pakiruumi katte eemaldamine – piisab sellele vajutamisest ning ruloo kerib end kokku.
Panipaiku leidub ohtralt – mahukad uksetaskud, käetugi, tavapäratumad suletavad laekad esiistmete all. Miinusena tuleb märkida kindlalaekast puuduvat valgustust.
140hobujõuline diiselmootor sobib Altea XL-iga valatult: kulutab DSG-käigukastiga liidetuna keskmiselt vaid kuus liitrit kütust sajale kilomeetrile, kuid suudab 320 njuutonmeetri toel sooritada nobedaid möödasõite. Kiirendusajaks 0–100 km/h märgitakse kümme sekundit.
Topeltsiduriga DSG vahetab käike välkkiirelt: võib sõita nagu tavalise automaatkäigukastiga, seada selle sportrežiimile või vahetada käike käsitsi.
Nauditav juhitavus
Eestis pakutakse Altea XL-i kapoti alla veel 1,6-, 1,8- ja kaheliitrist ottomootorit võimsustega vastavalt 102, 160 ja 150 hobujõudu, 1,9liitrist 105 hobujõudu tegevat ja kaheliitrist 170hobujõulist diislit.
Roolis võib kergesti meelest minna, et sõidukiks on mahtuniversaal: Altea XL reageerib roolipööretele innukalt, ei kaldu kurvides, pakub eeskujulikku roolitunnetust ning pole kõige selle taustal sugugi sportlikult ebamugav. Ees MacPherson- ja taga mitmikhoobvedrustus teevad juhitavuse küll konkreetseks, kuid seade pole sugugi ülearu jäik.
Hästi tasakaalustatud sõiduomadused teevad pikemategi otsade läbimise mugavaks. Tühikäigul sisse kostuv diislihääl kahaneb sõidul olematuks. Kui rataste all on sile asfalt, jääb veeremüra tagasihoidlikuks. Pinnatud asfaldil on Altea XL siiski üpris häälekas.
Hästi varustatud praktiline mahtuniversaal, mis suudab pakkuda ka sõidurõõmu.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind329 900 kr |
MootorR-4, diisel 1968 cm3 |
Võimsus103 kW (140 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment320 Nm 1750–2500 p/min |
Käigukast6käiguline DSG-käigukast |
Tippkiirus201 km/h |
Kiirendus10 s |
Kütusekulu6,0 l / 100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |