Expert Tepee: praktilisus ennekõike

ruumikus, mugavus puudub automaatkäigukast, napp baasvarustus

Peugeot Expert Tepee ei püüagi hüpata üle oma varju. Glamuurse elustiilisõiduki otsijad võivad selle südamerahus unustada, praktilisuse soovijad leiavad aga autos rohkem plusse kui miinuseid.

Nimi viitab selgelt sugulusele kaubikuga, kuid Tepee akendega kaubikuks kutsuda oleks ülekohtune. Vaikne sõitjateruum ja sõiduautolik vedrustusmugavus ei anna selleks põhjust, materjalide varustus baastasemel pole aga nii rafineeritud kui nn sõiduautopõhiste mahtuniversaalide parimatel eksemplaridel.

Expert Tepee hinnad algavad 309 900 kroonist, selle raha eest saab kuueistmelise nn lühikese versiooni. 324 900 krooni maksev Grand Tepee (pikkus 5,1 meetrit tavamudeli 4,8 vastu) mahutab üheksa inimest ja jätab seejuures rohkem kui pool kuupmeetrit pagasi tarvis.

Mõõdukate hindade taga tuleb näha tagasihoidlikku varustust. Näiteks kuulub odavaima reisijaveo-Experti baasnimekirja ainult juhi turvapadi. Lisaraha tuleb maksta stabiilsuskontrolli ja palju muu eest, mis sõiduautopõhistel mahtuniversaalidel on rohkem kui tavapärane. Samas ulatuvad aga lisavõimalused mitmetsoonilise kliimaseadme ja automaatse plaadivahetiga helisüsteemini ning turvapatjade arvu võib kasvatada kuueni.

Märkimist väärib tagaratastele pakutav õhkvedrustus, mis parandab juhitavust koormatuna ning muudab mugavamaks laadimise – auto põhja saab langetada.

Kohti üheksale

PSA ja Fiati koostöös valminud Expert on üks kolmest õest – Citroëni mudelireas kannab see nimetust Jumpy, Fiatil Scudo. Kõndides tarbeauto ja mahtuniversaali piiril, ei õhku Tepee disainist sellist hoogu nagu mõnest rivaalist, kuid inimeste vedamise kastist ei saa samuti rääkida. Tõusev aknajoon lisab välimusele reipust, kuid katuse langetamisega pole vigurdama hakatud. Ja parem ongi, see läheks mahtuniversaali põhiväärtuse ehk praktilisuse kallale.

Viimase puhul saab norida vaid ühe asja kallal. Kui vaja läheb suuremat pakiruumi, pole pääsu istmete väljatõstmisest – põrandasse peitmise võimalust pole. Küll aga saab istmeseljatoed alla klappida ja niiviisi suuremate esemete jaoks ruumi luua.

Rohkem kui tonnise kandevõimega pika telgede vahega versioon suudab mahutada lisaks juhile kaheksa reisijat. Reisijate elu muudab mugavamaks laealuste düüsidega ventilatsioonisüsteem, mis ulatub kolmanda istmereani. Juht saab jälgida tagumistes ridades toimuvat lainurkpeegli abil.

Sõiduautolikku juhikohta täiendavad arvukad panipaigad. Omapärasemad neist, mis on samas mugavalt kasutatavad ja äkilisemal kiirendusel asjade pähepudenemise vältimiseks kaanega suletavad, paiknevad lae all.

Automaatkäigukasti pole

136hobujõuline Fordiga koostöös valminud diiselmootor uhkeldab 320njuutonmeetrise pöördemomendiga. Päris elus tähendavad numbrid reibast möödasõidukiirendust, kuid samas nappi kütusekulu – 7,4 liitrit sajale kilomeetrile. Paindlik jõuallikas ei nõua ka sagedasi käiguvahetusi. Valikusse kuuluvad veel 90- ja 120hobujõuline diisel ning 140hobujõuline ottomootor.

Võimsaima diisli hobujõud läbivad teekonnal mootorist ratasteni kuuekäigulise manuaalkäigukasti. Armatuurlaua “rõdul” paiknev valits ei söö põrandaruumi ning asub juhile mugavalt otse rooli kõrval. Sama käigukasti kombineeritakse ka 120hobujõulise diisliga, ülejäänud varustatakse viiekäigulise manuaalkäigukastiga. Olulise miinusena puudub valikuvõimalustest automaatkäigukast.

Asjalik sõiduvahend inimesele, kes eelistab mugavust sportlikkusele ja praktilisust glamuurile.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind385 900 kr
Mootor1997 cm3
Võimsus100 kW (136 hj) 4000 p/min
Pöördemoment320 Nm 2000 p/min
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus170 km/h
Kiirendus13,8 s
Kütusekulu7,4 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.