Touareg käis kosmeetiku juures

tee- ja maastikusõiduomaduste kompromiss, mugav ja avar sõitjateruum odavamate versioonide baasvarustus

Volkswagen ei läinud Touaregi uuenduskuuriga liiga hoogu ja nii ongi parem – milleks remontida korras asja?!

Värskem välimus, uus mootor ja täiendatud varustus – need ongi peamised märksõnad Touaregi rohkem kui 2300 detaili hõlmavas värskenduses. Endiselt pakub Volkswageni maastikuauto üht paremat kompromissi maastiku- ja teesõiduomaduste vahel.

Touareg on nagu hea mitmevõistleja: pole absoluutne tipp ei kettaheites ega teivashüppes, kuid on tasemel mõlemas. Ning Touaregigi võti peitub tehnikas, mitte toores jõus. Õhkvedrustusega muudetav jäikus ja seatav kliirens teevad Touaregi paindlikuks. V-10-diiselmootor (seda ei uuendatud) võib oma 750 njuutonmeetri ja 313 hobujõu toel anda lausa sportautoliku dünaamika 12,6liitrise keskmise kütusekulu hinnaga.

Uued vidinad

579 900 kroonist algavate hindadega Touaregi eest võib maksta ka 1 035 900 krooni – seda juhul, kui valida nimetatud V-10. Peamised rivaalid tulevad samuti Saksamaalt: nn rahvaauto peab rinda pistma eliitmarkide mudelitega – Mercedes-Benzi M-klassi ja BMW X5-ga.

Uued esi- ja tagalaternad, kaitserauad, kroomikarva ehisvõre ja veel mitu detaili kaasajastavad neli aastat tagasi ilmavalgust näinud Touaregi välisilme, jättes selle siiski eksimatult äratuntavaks. Sisemuseski jäi Touareg Touaregiks, kuid muudatusi muidugi tehti. Olgu nimetatud näiteks suurem näidikupaneel, mis mahutab ekraani, kuhu kuvatakse navigatsioonisüsteemi ning juhti abistavate süsteemide teave.

Avar sõitjateruum ning hõlpsalt kasutatavad juhtimisseadmed tulid üle eelmiselt Touaregilt nagu ka mahukas pakiruum (555 liitrit). Uudiseks on aga võimalus spetsiaalse lisavarustuse abil pakiruumi sektoriteks jagada.

Uus pidurisüsteem ABSplus loodi vähendamaks pidurdusmaad libedal kattel. Volkswageni teatel vähendab see rataste lühiajalist blokeerumist võimaldav ABSi versioon maastikusõidul pidurdusteekonda viiendiku võrra.

Touaregi varustusnimekirja kuulub ka nüüd distantsitundlik kiirusehoidik, mis erinevalt paljudest rivaalidest suudab eessõitja peatumise korral sama tehaka Touaregiga. Sõiduohutust suurendab veel reavahetusabi – kõrval olevast sõidukist annab märku peeglil olev tuluke.

Kõik nimetatud, väljaarvatud ABSplus, kuuluvad lisade loetellu nagu enamikul mudelitel ka palju lihtsamad asjad, näiteks laternapesurid ja istmesoojendused.

Võimsam V-8

Kolmest otto- ja sama paljudest diiselmootoritest koosneva valiku võimsus jääb 174 ja 450 hobujõu vahele. Tõsi, viimast numbrit esindavat W-12, mis viskab Touaregi paigalt sajani 5,9 sekundiga, on oodata alles suvel.

Hetkel esindab tippvõimsust V-8-ottomootor 350 hobujõuga. Muide, tegu on esimese otsepritsega V-8-ga Volkswagenil. Eelkäijaga võrreldes pakub FSI sama töömahu juures rohkem võimsust (eelmisel oli 310 hobujõudu) ning põletab samas liitri jagu kütust saja kilomeetri kohta vähem. Säästlikkus on muidugi suhteline, sest keskmiseks kuluks märgitakse 13,8 liitrit.

Vaikse käiguga mootor reageerib nobedalt gaasipedaali liikumisele ning mängib veatult kokku kuuekäigulise automaatkäigukastiga, võimaldades seejuures aeglasel ronimisel kehvades teeoludes täpset kiirust doseerida. Uuele V-8-le on jõukohane 3,5tonnine haagis.

Võimekas nii asfaldil kui maastikul. Avar sõitjateruum, mahukas pakiruum ning korralik haagiseveovõime lisavad praktilisust.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind868 900 kr
Mootor4163 cm3
Võimsus257 kW (350 hj) 6800 p/min
Pöördemoment440 Nm 3500 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus234 km/h
Kiirendus7,5 s
Kütusekulu13,8 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.