Turbomõnuleja
sõidurõõm, kasutatavus igapäevaautona hind, vaateväli juhikohalt
Vähem kui poole minutiga kupeest kabrioletiks või vastupidi muutuv Peugeot 207 CC lisab tordile kirsi, kui 150 turbohobujõudu ellu ärkavad.
Nupuvajutusega saab pingul musklitega kupeest armsa välimusega väike kabriolett. Kui esimesena näib auto peamiseks sooviks olevat kurvide kugistamine, siis teine näib üle kõige nautivat mereäärsel maanteel Roy Orbisoni saatel “lonkimist”.
Mootorivaliku 150hobujõuline tipp suudab mõlemat. Võib käratseda punase joone lähedal, kiirendada auto paigalt sajani 8,6 sekundiga ning reageerida teravalt gaasipedaali liikumisele. Kuna 240njuutonmeetrine pöördemoment tehti kasutatavaks väikese, bensiini põletava jõuallika kohta uskumatult madalal ehk 1400-l pöördel, saab pingutusteta ja peaaegu hääletult kulgeda ka madalatel pööretel.
Mais Eestis müügile jõudva 207 CC hindade algus 319 900 kroonilt teda siiski nii ahvatlevaks ei tee kui sõiduomadused. Lähima rivaali Nissan Micra C+C hinnad algavad 274 900 kroonist, Opel Tigral 254 463 kroonist. Tõsi, Tigra on kahekohaline.
Ennekõike kahekohaline
Kui kroomääristega valgel taustal näidikud ning haljad, läbipuuritud pedaalikatted toonitavad sportlikkust, siis loogilise ülesehitusega nupumajandus ning avarad-mugavad olud esiistmeil lisavad 207 CC-le vajalikke omadusi igapäevaautona kasutamiseks.
Katus pea kohal, mahutab pakiruum 370 liitrit, kui see on kokku pakitud, siis 145. Tagaiste sobib ennekõike n-ö lisapakiruumiks, äärmise vajaduse korral ka sihtotstarbeliseks kasutamiseks, kuid sellisel puhul pole lõpuni rahul ei ees ega taga istujad. Istekohtade arvuks märgitaksegi 2+2.
Katuse kokku- ja lahtipakkimisel piirneb juhi roll nupu allhoidmisega umbes 25 sekundi vältel. Kui esmapilgul võib tunduda, et võimalus muuta auto keretüüpi ka liikumisel kuni 10 km/h ei oma eriti tähtsust, siis reaalsuses võib see vahel väga vajalikuks osutuda. Näiteks kui vihmahoog tabab teosammul kulgevas liiklusummikus.
Lisaks nimetet turbomootorile võib 207 CC kapoti alla valida veel 120hobujõulise 1,6liitrise vabalthingava kombineerituna viiekäigulise manuaal- või neljakäigulise automaatkäigukastiga või sama töömahuga 109hobujõulise diisli. Viimane on ökonoomsusmeister – kulub vaid 5,2 liitrit kütust sajale kilomeetrile.
Võimsaima ottomootoriga versiooni vedrustuses pandi rohkem rõhku sportlikkusele kui mugavusele (jäigemad vedrud ja amortisaatorid, jämedam stabilisaatorvarb), see teatab aukudest teekattel piinliku täpsusega, aga püsib kurvides kui kleebitult. Teised variandid aga on kehva tee suhtes leplikumad ja teekäänakutes pisut laisemad, kuid samuti kindla juhitavusega.
Tugevdatud kere
Vaateväljale ette ja külgedele ei saa teha etteheited CC-ga ei kupee ega kabrioletina sõites, küll aga piirab jäme ja kaarduv A-piilar oluliselt nähtavust diagonaalsuunas.
Tavapärase katusekonstruktsiooni puudumine nõuab täiendavaid tugevdusi kere muudes osades: näiteks kesktunnelis, lävetalades, ustes, mõistagi piilarites (nn esiakna postid) ning mitmes paigas veel.
Istmete taga paiknevad kroomitud metallkaared paiskuvad auto ümbermineku ohu korral (vastavatel anduritelt tuleva info põhjal) üles, kaitstes koostöös esiklaasi raamiga nõnda sõitjaid.
Kallivõitu, kuid väikeste kupeekabriolettide seas kahtlemata üks paremaid.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind319 900 kr |
Mootor1598 cm3 |
Võimsus110 kW (150 hj) 5800 p/min |
Pöördemoment40 Nm 1400 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus210 km/h |
Kiirendus8,6 s |
Kütusekulu7,2 l/100 km |
Hooldevälp- |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |