Sinise rätikuga Roomster

ruumikus, praktilisus, varustus kolmesilindrilise diisli müra ja käiguühtlus

Škoda Roomster Scout kannab küll skaudi ­kaelarätti, kuid morsetähestiku ja kahekordse soodisõlme ­tegemise oskust ei maksa talt oodata.

Esiveoline nagu tava-Roomstergi, kuid täiendatud maastikusõidule vihjavate disainielementidega, klaaskatusega ning välismõõtmetelt pisut suurem – nii kõlaks Roomster Scouti lühiiseloomustus. Maastikusõiduomadused vastavad tava-Roomsteri omadele ehk on sellised, nagu ühel sõiduautol ikka.

Muidugi pole öeldu mingi Roomster Scouti paljastus – ega tootja väidagi, et tegu on maastikuautoga, vaid sõidukiga aktiivse eluviisiga inimesele. Ja ega selleski ju midagi halba ole, kui auto uhke välja näeb, eriti kui arvestada, et Roomster Scout on sama praktiline ja hästi juhitav nagu vähem edev sõsar.

Rikkaliku varustusega Scouti eest küsitakse sõltuvalt mootorist 12 000 – 15 000 krooni võrra kallimat hinda kui kõrgeimal, Comfort varutustasemel tava-Roomsteri eest. Hinnad algavad 240 400 kroonist.

Väike, aga võimekas

Scout-versiooni kapoti alla ei pakuta Roomsteri tagasihoidlikumaid mootoreid, valida antakse kahe otto- (81 ja 105 hobujõudu) ja kahe diiselmootori (80 ja 105 hobujõudu) vahel. Võimsamat bensiinimootorit saab kombineerida ka automaatkäigukastiga.

Prooviauto 1,4liitrise diisli kolmest silindrist, 80 hobujõust ja 0–100 km/h 14,7sekundilisest kiirendusajast ei tasu lasta tujul langeda. Mootor on suutlikum, kui neist näitajatest oskaks oodata: 195njuutonmeetrise pöördemomendiga jõuallikas tuleb maanteel möödasõitudega väga särtsakalt toime. Keskmiseks kuluks märgitakse 5,1 liitrit sajale kilomeetrile.

Säästliku mootori miinuseks on tugev vibratsioon ja lärmakus linnatempos sõites – maanteekiirusel käik ühtlustub ja heliefektid kaovad.

Efektse välimusega praktiline mahtuniversaal, mille puuduseks on karuse käiguga diiselmootor.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind265 400 kr
Mootor1422 cm3
Võimsus59 kW (80 hj) 4000 p/min
Pöördemoment195 Nm 2200 p/min
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus165 km/h
Kiirendus14,7 s
Kütusekulu5,1 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.