Uus C-klass: soliidselt atleetlik

mugavus, kvaliteet, juhitavus hind

Mercedes-Benzi uus C-klass püüab senisest enam meeldida neile, kes peavad lugu sportlikkusest, kuid jääb seejuures väärikaks.

Lahendus ei ole kompromissides, vaid võimaluses valida erineva disainiga C-klass: tahate nooblit märki kapotile, võtke Elegance või Classic, kui aga Mercedese sportlikele mudelitele omast suurt tähte ehisvõrele ja näiteks ka sellega hästi kokku passivat AMG kerekaunistuskomplekti, sobib Avantgarde. Ei saa öelda, et Avantgarde’i välimus oleks väljakutsuv, kuid väga konservatiivse maitsega daamid-härrad seda ilmselt ei valiks.

Atleetlikkus iseloomustab C-klassi kujustust tervikuna: eenduvad rattakoopad, hoogne lõige küljel, tõusev aknajoon, klaarklaasiga laternad ning paljud teised pisiasjad. Kui valida lisavarustusest AMG pakett, täiendavad auto külgi “seeliku” moodustavad ehisliistud, suuremate õhuvõtuavadega esikaitseraud, ümarad udulaternad, tagakaitseraudki erineb tavapärasest.

Eelkäijast suurem

Hinnatase jäi eelmise põlvkonnaga samaks: odavaima, C 180 saab 455 480 krooni eest, kalleim, C 350 maksab 673 780 krooni. Peamiste rivaalide BMW 3. seeria ja Audi A4 hinnad algavad madalamalt, kuid võrreldavate mootorivõimsuste puhul jäävad samasse kanti.

Baasvarustuse nimekiri on soliidne, sisaldades näiteks vastavalt sõiduoludele automaatselt muudetava jäikusega amortisaatoreid, mõistagi arvukalt turvapatju ja automaatset kliimaseadet, korralikku audiosüsteemi jpm.

Lisade loetellu peaksid pilgu viskama need, kes ihaldavad näiteks istmesoojendusi ja sõitjateruumi nahkviimistlust. Seal aga leidub ka palju põnevamaid asju, olgu nimetet erinevatele sõiduoludele kohandatav esilaternate süsteem (kurvilaternad, vastavalt kiirusele reguleeritav valgusvihk), suuliste käsklustega juhitav raadio, suunar ja kiirusehoidik, samuti võimalus võtit taskust võtmata uksed avada ja mootor käivitada.

Loogiliselt grupeeritud nupud teevad juhikoha kasutamise hõlpsaks. Odavat sära C-klassi sõitjateruumist ei leia, temperatuurivaliku metallääristega pöördnupud ning alumiiniumitooni pinnad lisavad soliidsele kujundusele vürtsi nagu ka klassikaliste, osutitega mõõteriistadega kombineeritud elektrooniline tabloo spidomeetri keskel.

Eelkäijast 5,5 sentimeetrit pikem, 4,2 sentimeetrit laiem ja 4,5 sentimeetrit pikema telgede vahega C-klassis ruumikitsikuse üle kurta ei saa ees- ega tagaistmel. Näiteks tähendas välismõõtmete kasv esiistmetel nelja sentimeetri võrra suuremat õlaruumi.

Pakiruumi mahuks märgitakse 475 liitrit ning seda saab kasvatada tagaistme seljatugede allapööramisega.

Mootoreid igale maitsele

Viiest koosnev ottomootorite valik algab C 180 156hobujõulise kompressoriga reasneljasega ning lõpeb hetkel C 350 272 hj tegeva V-6-ga. Kahele kompressormootorile (C 180 ja C 200) lisandus uuenduse käigus võimsust ja suurenes pöördemoment, kuid vähenes kütusekulu.

Diiselmootoreid pakutakse valida kolme seast: 136, 170 ja 224 hobujõudu. Neist kaks esimest on reasneljased. Need läbisid eelkõige toitesüsteemi puuduva uuenduskuuri – tulemuseks nagu ottomootoritelgi rohkem võimsust väiksema kütusekuluga.

Võimsaim bensiinimootor suudab C-klassi kiirendada paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 6,4 sekundiga, tehes seda jõulisel, kuid viisakal moel. Ühtlasel kiirusel hääletu mootor käratab jõulisel gaasipedaalivajutusel summutatult ja lihtsalt viskab autot edasi.

Erinevalt teistest jõuallikatest, mille standardvalikuks on kuuekäiguline manuaalkäigukast, kuulub C 350 juurde seitsmekäiguline automaatkäigukast.

Kui esimestel kilomeetritel jätab C-klass endast mulje kui mugavast ja veidi laisast autost, siis kurvilisel mägiteel tõestab ta, et laiskusest pole juttugi. Mugav on C endiselt, kuid samas äärmiselt hästi tasakaalus ja suuteline reageerima juhi soovidele väga kiiresti. Ehk tõesti pole C-klass nii terav kui BMW 3. seeria, kuid kindlasti ei anna sõidutunnetus kindlasti põhjust ka kriitikaks.

Mugav ja kindel

Tõhusa panuse sportlikkuse ja mugavuse kombineerimisse annavad automaatselt muudetava jäikusega amortisaatorid.

Kui lisada siia eeskujulik heliisolatsioon, suudab uus C-klass maanteetempos pakkuda üldiselt suurematele autodele omast mugavust kombineerituna kindla juhitavusega. Vedrustus tuleb toime nii ebatasase asfaldi kui ka kruusateega.

Septembrist lisandub võimaluste nimekirja sportpakett, mis võimaldab nupuvajutusega muuta nii roolisüsteemi, automaatkäigukasti kui vedrustuse kas siis rohkem sportlikkusele või mugavusele orienteerituks.

Hästi juhitav, mugav ja rikkalike varustusvõimalustega auto, mille hind pole odavate killast.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind673 780 kr
Mootor3498 cm3
Võimsus200 kW (272 hj) 6000 p/min
Pöördemoment350 Nm 2400–5000 p/min
Käigukast7käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus6,4 s
Kütusekulu9,7 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.