Teravate elamusteta C-klass
varustus, juhitavus, mootorid konkurentidest kallim
Kui võimsa südamega Mercedese C-klassi sõidumuljeid vahendasime Lõuna-Euroopa teedelt, siis väiksema mootoriga uustulnukat proovisime Eestis.
Esimene kohtumine autoga on meeldiv. Silm puhkab välimusel ning siseviimistlus on kvaliteetne. Kiire pilk juhtnuppudele – needki paiknevad igati loogilistes kohtades. Kuna prooviauto varustuses puudub istme kõrguse reguleerimise võimalus, tekkib üle keskmise pikkusega juhil siiski õige isteasendi leidmisel raskusi.
Diiselmootori häält pole sõitjateruumi kuulda. Kohaltvõtt on meeldivalt sujuv, linnakiirusel sõites ning ka ummikus istudes vahetab automaatkäigukast käike märkamatult.
Maanteel möödasõiduks gaasi vajutades võtab käigukast ehk liiga pika mõttepausi, kasutades Sport-režiimi, muutub seis paremaks.
2000 pöörde juures koguni 400njuutonmeetrist momenti pakkuv diiselmootor suhtub alguses kiirendusse kahtlevalt, justkui oodates, kas juht ikka tahab just seda. Kui aga auto liikuma hakkab, ei peata teda miski.
Kel Mercedesega vähem kogemusi, seda võib häirida margile omane suunatulede ja klaasipuhastite juhtimine samalt hoovalt. Selle kohal paikneb veel ka kiirusehoidiku juhthoob, mida sõrm suunatulesid lülitades tihti tabab.
Liigaktiivne veojõukontroll
Vahepeatus Aravete kardirajal annab võimaluse autot proovida ekstreemsemates oludes. Elektroonika uljalt külg ees sõita ei lase, küll aga veenab C-klass oma kindlas juhitavuses.
Kui rajal võis elektroonilist abimeest kiruda, siis hiljem liikluses võib seda ainult tänada. Kui Piibe maanteel otsustas ühe Volkswageni juht ilma igasuguse märguandeta ning möödasõitu alustanud autost hoolimata vasakpöörde sooritada. Jõuliselt pidurdav Mercedes säilitas juhitavuse ning kokkupõrkeohtu ei tekkinud.
Auto käitub meeldivalt tasakaalukalt, vedrustus summutab mööda auklikku Piibe maanteed sõites päris suuredki ebatasasused.
meeldiva välimuse ning etteaimatava ja kindla juhitavusega auto. Sobib neile, kes teravaid elamusi ei otsi.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind500 320 kr |
MootorR-4-diisel, 2148 cm3 |
Võimsus125 kW 3800 p/min |
Pöördemoment- |
Käigukast5käiguline automaatkäigukast |
Tippkiirus228 km/h |
Kiirendus8,2 s |
Kütusekulu6,9 l / 100 km |
Hooldevälp25 000 km või 1 aasta |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |