Expert pakub rohkem võimalusi

sõidumugavus, praktilisus sisemüra

Peugeot’ kaubiku Experti kolmas põlvkond on saadaval senisest suuremas versioonivalikus ning on suuteline vedama ka rohkem kaupa.

Kaubik-Experti pakutakse kahe telgede vahe pikkusega ning kahe katusekõrgusega. Kokku on versioone siiski kolm, võimalikust neljast kombinatsioonist puudub lühikese telgede vahe ja kõrge katuse sulam. Suurim Expert mahutab seitse kuupmeetri kaupa, kandevõimeks märgitakse 1,2 tonni.

Olulise uuendusena saab Experti tagaratastele tellida õhkvedrustuse, mis aitab hoida auto kõrgust samana koormast sõltumata või vajadusel, näiteks maa-alusesse parklasse sõites vähendada auto kõrgust.

Experti alghind 289 900 krooni on samas kandis sõsarmudelite Fiat Scudo ja Cit­roën Jumpyga, ehkki mõlemad nimetatud on mõne tuhande krooni võrra odavamad nagu ka peamine rivaal Renault Trafic.

Mootorivalik koosneb kolmest diislist (90, 120 ja 136 hj) ja ottomootorist (140 hj). Bensiinimootorit Eesti hinnakirjas pole, kuid pakutavatest diislitest kahe võimsama hooldusvälp on varasema 20 000 asemel 30 000 kilomeetrit. Väiksem vajab hooldust iga 20 000 kilomeetri järel.

Ökonoomne mootor

Rooli tagant leiab kaubikujuht sõiduautolikud mugavused. Panipaiku leidub hulgi, alates tavapärasest kindalaekast kuni lae all paiknevate luugiga suletavate riiuliteni. Kaheosalised peeglid hõlbustavad manööverdamist, kuid pikk, juhikohalt nähtamatu esiosa (avariiturvalisuse seisukohalt muidugi väga oluline) nõuab siiski harjumist oludes, kus on vaja väga täpselt tegutseda.

Prooviauto 120hobujõuline diisel lõi kokkumängus kuuekäigulise manuaalkäigukastiga kõik eeldused säästlikuks sõiduks – keskmiseks kuluks märgitakse 7,2 liitrit sajale kilomeetrile.

Maanteetempos stabiilne ja ebatasaselgi teel juhi mugavuse säilitav Expert ehmatab sisemüraga – madala kuminaga, mis pole küll vali, kuid pikematel ühtlase kiirusega maanteeotsadel väga häiriv. Samas oli Expert Tepee (ehk reisijate veoks mõeldud mudel) sellest probleemist prii.

asjalik töövahend, punkti­skoori viib alla sisemüra, mis pikematel maanteeotsadel muutub väsitavaks.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind321 900 kr
MootorR-4, diisel, 1997 cm3
Võimsus88 kW (120 hj) 4000 p/min
Pöördemoment-
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus160 km/h
Kiirendus15,4 s
Kütusekulu7,2 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.