BMW 5. seeria targad musklid

võimas, kuid ökonoomne mootor, juhitavus, kvaliteet vedrustusmugavus halbadel teedel

BMW 5. seeria pisut uuendatud välimuse kõrval on olulisemgi silmale varju jääv – täiendatud varustus ja uued mootorid.

Näiteks suudab uus 530i paigalt spurtida sajakilomeetrise tunnikiiruseni 6,3 sekundiga, kuid keskmiseks kütusekuluks märgitakse sel 272hobujõulisel reaskuuesel vaid 7,7 liitrit sajale. Muide, kõik “viienda” üheksa jõuallikat läbisid enne värskendatud mudeli kapoti alla jõudmist uuenduskuuri või on täiesti uued. Ühine on ka täiustamise siht – rohkem võimsust väiksema kütusekuluga.

Varustuse nimekiri täienes näiteks kiirusehoidikuga, mis suudab pidada eessõitjaga muutumatut pikivahet ning kiirust, olles seejuures vajadusel võimeline auto juhi sekkumiseta peatama. Lisavarustusest leiab näiteks ka teisaldatava haagisekonksu (hind 18 308 krooni), mille töövalmis seadmiseks või peitmiseks piisab vaid nupuvajutusest.

Nn premium-segmendis pole hind muidugi esmatähtis, kuid peamiste rivaalide Mercedes-Benz E-klassi ja Audi A6-ga võrreldes küsitakse odavaima 5. seeria mudeli eest rohkem. E-klassi hinnad algavad 541 620 kroonist, A6-l 489 900st, 5. seerial aga 571 300 kroonist. Tõsi, erinevad nii baasmootorid kui ka varustused. Mitme teise mootoriversiooniga hinnapingerida muutub.

Põgus disainiuuendus sisaldab näiteks klaarklaasiga kaetud esilaternaid, nende kroomääriseid, muudetud õhuvõtuava kuju ja sinna lisatud kroomliistu. Uued on ka tagalaternad, tagumistes suunatuledes kasutatakse valgusdioode.

Eriti ökonoomne

Sõitjateruumi uuendus puudutab materjale ja värvitoone, näiteks kasutatakse ustel kahevärvilist polsterdust. Uus automaatkäigukasti elektriline valits kannab tipus nuppu, mille abil saab autot parkides minna otseteed parkimisrežiimile, ilma et peaks kangil õiget asendit otsima. Mõistagi saab juht kasutada sportprogrammi või käike käsitsi valida.

Armatuurlaual leidsid koha kaheksa nuppu, mille alla on võimalik salvestada valmis programme, näiteks enam kuulatava raadiojaama sageduse või tihedamini vajatava telefoninumbri, mida ei pea iDrive’i abil menüüst otsima. Vastava lisavarustuse (14 739 krooni) olemasolul ei pea “võtit” taskust võtma ei autosse sisenemiseks, mootori käivitamiseks ega hiljem uste lukustamiseks.

Et 530i oma 272 hobujõu ja 315 njuutonmeetri juures dünaamikas ei kahtle, peaks olema tõestusetagi selge, küll aga tundus lausa uskumatu alla kaheksaliitrine keskmine kütusekulu. Muidugi ei läbinud proovisõiduauto mingit normeeritud tsüklit (tavaline sõit tavalistes oludes, linn pluss maantee), kuid saavutas hoolimata napist läbisõidust 8,2liitrise keskmise kütusekulu. Kusjuures juht ei pingutanud sugugi, et saavutada maksimaalne ökonoomsus.

Maanteel rühib 5. seeria kui luksusaurik, kuid kurvilisel teel võib juhi soovidele vastu tulles käituda kiirkaatrina. Pingevaba minek ja vaikne sõitjateruum kuuluvad selle autoklassi põhiväärtuste juurde ning 5. seeria pole erand. Samas suudab 4,8meetrine ja pooleteisetonnise tühimassiga luksusedaan reageerida juhi tegevusele sportautoliku väledusega. Ei saa öelda, et 5. seeria oleks auklikul teel talumatult ebamugav, kuid natuurilt vähem sportlik E-klass saab kehvades teeoludes siiski paremini hakkama.

sõidurõõmu pakkuv luksussedaan, mootor on võimas, kuid säästlik. Korraliku varustusega, kuid klassile omaselt kallis.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind967 631 kr
MootorR-6, otto, 2996 cm3
Võimsus200 kW (272 hj) 6700 p/min
Pöördemoment320 Nm 2750–3000 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus6,5 s
Kütusekulul10,8/5,6/7,5 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi (u 20 000 km)
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.