Cupra valitseb kiirust
kiire, hästi juhitav, efektse välimusega igavavõitu sõitjateruum
Kui läinud sajandi sportlaseks valitud Muhammad Ali ütles, et hõlju kui liblikas, nõela kui mesilane, kõneles ta muidugi poksist, kuid võinuks rääkida ka Seat Leon Cuprast.
Cupra “hjumine” sarnaneb väga kolmekordse raskekaalu maailmameistri Ali ähvardava, lööki ettevalmistava liikumisega. See ei ole baleriin “Luikede järves”. Cupra on valmis iga hetk näitama, mida tähendab 240 hobujõudu, kui see pannakse kokku mängima trimmis ja peenhäälestatud vedrustusega.
Kui parempoolne pedaal embab põrandat, järgneb torge. Täpne ja kiire. Asfaldil loivanud puuvarjud ja päikeselaigud pressitakse valgussähvatusteks, laiana tundunud asfalttee kahaneb kitsaks rajaks, puutüved sulavad tunneliks, kurvid hüplevad teel kui viirastused. See pole Cupra kontrolli alt põgenenud kiiruseorgia, sõge bensiinituleriit. Kõik liigutused on mõõdetud, kõik käigud ette teada. Ideaalilähedane tunnetus, loogiline, ettearvatav käitumine ja kiire reageerimine juhi soovidele teevad sõidu, mis mõne muu autoga tundunuks hullumeelsusena, kiirusepeoks, mis ei välju sündsuse piiridest.
Eelkäijast odavam
Cupra jääb sportlaseks ka väljaspool ringi. Liiga suuri panuseid sõidumugavusele panna ei maksa, kuid sportliku auto kohta on tegu siiski väga igapäevakasutajasõbraliku seadega.
Erinevalt tavapärasest saab uue Leon Cupra osta odavamalt kui eelkäija. Hinnasildile märgitakse uuel 379 990 krooni, vana, 225hobujõuline Cupra R maksis üle 400 000 krooni. Lisavarustuse nimekirja tasub uue Cupra puhul uurida vaid siis, kui vaja biksenoonesilaternaid või Bluetooth-ühendust mobiiltelefoniga, kõik muu sisaldub hinnas.
Et tegu on enamaga kui lihtsalt Leon, kõneleb – just kõneleb, mitte ei röögi – ka disainikeel. Sportlikkust toonitavaid elemente leidub, kuid nendega pole mindud liiale. Sisemuses ootavad ees korvistmed, näidikuploki keskel kohal troonib valgel taustal tahhomeeter. Samas jätkub ruumi ka tagaistujatele ja tavamõõdus pakiruumi mahtugi võib istmete arvelt kasvatada.
Kaheliitrine otsepritsega turbomootor on tuttav mitmel teiseltki Seati, Volkswageni ja Audi mudelilt, kuid selle võimsus kasvatati Cupra tarvis 240 hobujõuni. Uus on turbo, kasutatakse vahejahutit, tugevdati kolbe, kepse, mootoriplokki ennast. Plokikaas valmistati eriti kuumuskindlast sulamist, muudeti ka väljalaskeklappide ajastust. Paigaltstardist suudab Leon Cupra sprintida sajakilomeetrise tunnikiiruseni 6,4 sekundiga. 300njuutonmeetrine pöördemoment on saadaval alates 2200 pöördest minutis.
Aitab roolida õiges suunas
Esivedrustuses kasutatakse alumiiniumkomponente, tagarattaid toestab mitmikhooblahendus. Mõistagi on tavamudelist jäigemad nii vedrud kui amortisaatorid. Võrreldes tava-Leoniga, on Cupra kliirens 14 mm madalam.
Pidureid täiendati ketaste kuivatussüsteemiga – kui klaasipuhastid on sisse lülitatud, puudutavad klotsid aeg-ajalt juhile märkamatult pidurikettaid, hoidmaks neid kuivana ja pidureid seega maksimaalselt efektiivsena. Stabiilsuskontrolliga (ESP) koostöös toimib roolimisabi – ülejuhitavuse tekkides on sõidusuuna korrigeerimiseks kergem õiges suunas rooli keerata.
ideaalilähedane nn igapäevasportauto – pakub rohkelt sõidurõõmu ega pole minetanud praktilisi omadusi. Hea hinna ja varustuse suhe.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind379 990 kr |
MootorR-4, otto, 1984 cm3 |
Võimsus177 kW (240 hj) 5700–6300 p/min |
Pöördemoment300 Nm 2200–5500 p/min |
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus247 km/h |
Kiirendus6,4 s |
Kütusekulu11,4/6,5/8,3 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad6 |