Kui kurvidest saavad sirged

kiirus, dünaamika, juhitavus, disain, sõiduelamused suhtelised; sportautole omased kompromissid praktilisuses

Stardis tundub, et Audi R8 tahab kogu Riia ringraja asfaldi endale kõhu alla kokku kraapida. Järgnevad ringid, mis ei lase juhil õhtul uinuda.

420 hobujõudu, tippkiirus 301 kilomeetrit tunnis, kiirendusvõime 0–100 km/h 4,6 sekundit, nelikvedu – nende näitajatega saab siiski vaid vihjata R8 sõiduelamusele. Kui lisada hüpnotiseeriv V-8 crescendo, kuuma mootori, rehvide ja pidurite lõhn, kiivri alt voolavad higinired ja surisevad randmed, pole pilt ikka täielik. Veel tuleb juurde panna kohati sõna otseses mõttes käeulatuses vonklev betoonbarjäär, eessõitja rataste alt aeg-ajalt üles paiskuvad tolmupilved, stroboskoobina vilkuvad puuvarjud ning jõud, mis kord suruvad istmesse, seejärel tahavad paisata vastu rooli, kurvides aga paigutada juhi maksa vasakule ja südame paremale.

Väärikad rivaalid

Manuaalkäigukastiga varustatuna 1,63 miljonit krooni maksev (kui hobujõud siirduvad mootorist ratastele läbi robotiseeritud vahetustega R tronicu, siis 1,76 miljonit) kesk­mootoriga Audi R8 peab Eesti turul rinda pistma arvatavasti ennekõike Porsche 911 Carrera 4S-iga ning Corvette Z06-ga.

Esimene, samuti nelikveoline rivaal arendab 355 hobujõudu ja sööstab paigalt sajani 4,8 sekundiga, makstes 1,5 miljonit krooni. Tagaveoline Z06 käib välja 505 hobujõudu, 3,7sekundilise kiirendusaja ja 1,4miljonikroonise hinna. Porschel on pakkuda muidugi ka võimekam mudel 911 Turbo, kuid see maksab R8-st peaaegu pool miljonit rohkem – 2,1 miljonit krooni. Nagu kuulujutud kõnelevad, tuleb konkurente peatselt juurde.

R8 lisavarustusnimekirja tuleb vaadata vaid tõepoolest erisoovide korral, baashinnas sisaldub kõik vajalik ja enamgi veel.

Juht on R8-s kuningas, iga väiksemagi detaili paigutus arvestab tema vajadustega. Ega kaasreisijalgi millegi üle kurta ole, ruumi jätkub, mugavust samuti, kuid näiteks auto kiirusse, eriti siis, kui spidomeetri osuti ronib suuremate näitudeni kui 120 km/h, teda ei pühendata.

Väliskujustuselt hüppeks valmistuvat kiskjat meenutava R8 sõitjateruumi pääs käib väga lihtsalt. Mõnegi vähem sportlikuma auto juhikohale pääseda ja sealt lahkuda on ebamugavam. Väiksema kandami saab paigutada istmete seljatoe taga olevale riiulile, suurematele leidub pakiruum auto esiosas mahuga sada liitrit.

Suuri ja selge skaalaga spido- ja tahhomeetrit täiendavad lisaks tavapärastele kütusejäägi ning jahutusvedeliku temperatuuri näidikutele ka mootoriõli temperatuuri ja laadimispinge näiturid. Kõik on paigutatud nõnda, et kiirel sõidul oleks pingutamata võimalik lisaks tee jälgimisele heita aeg-ajalt kiirpilk auto eluliselt tähtsatele näitajatele ning mitte lasta end häirida kõrvalisest. Samas ei tähenda see mugavustehnika viimist n-ö nurga taha: klimaatori nupud keskkonsooli alaservas on mugavad kasutada, tulede lülititki roolist vasemal ei pea otsima.

Armastab pöördeid

R8 käivitub vanal heal moel – tuleb keerata süütevõtit, ei mingeid nuppe ega kaarte. Kui autol on R tronic käigukast, käib kiire start õige lihtsalt: sportprogramm sisse, stabiilsuskontroll välja, gaasi- ja piduripedaal põhja (sidur on automaatne) ning pidur lahti. Ülejäänu eest hoolitseb auto. Proovida seda süsteemi siiski ei õnnestunud, kuna ohutuse huvides polnud katseautodel võimalik ESP-d välja lülitada.

Kuivkarteriga mootor (nii tagatakse piisav õlitus ka tugevate külg- ja pikikiirenduste puhul, samuti saab paigutada mootori madalamale ning viia raskuskeset seega allapoole) armastab pöördeid. Tippvõimsus saabub 7800 pöördel minutis, maksimaalne pöördemoment 430 njuutonmeetrit 4500 pöördel minutis.

Tänavasõidusõbralikkust lisab asjaolu, et 90 protsenti momendist on saadaval vahemikus 3500–7600 pööret minutis.

R tronic vahetab käike ülikiiresti, lisaks tavalisele automaatsele ja sportlikule automaatsele režiimile saab valida ülekannet ka käsitsi, liigutades valitsat vastavalt edasi-tagasi või kasutades roolil paiknevaid labasid. Kaalujaotusega 44:56 sportautol suunab nelikveosüsteem quattro esiratastele sõltuvalt vajadusest 10 kuni 35 protsenti veojõust.

Konkreetne ja tasakaalukas

Kiire rool ja äärmiselt tasakaalus käitumine muudavad mõned Bikernieki kurvid R8-le sirgeteks. Juht tunneb, kuidas raskusjõud teda küll ühele, küll teisele poole üritab tirida, kuid ei mingit kaldumist ega ebamäärasust käitumises

Paraku puudub kogemus tänavasõidust R8-ga, kuid jahutusringid, kus aega ka veidi ringi vaadata, andsid Bikernieki sugugi mitte ideaalselt siledal kattel vihje, et Audi sportauto ei tohiks olla talumatult ebamugav kaaslane ka näiteks poereisil.

silmatorkava välimusega, kiire ja hästi juhitav sportauto. Hind pole odav nagu rivaalidelgi.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind1 760 000 kr
MootorV-8, otto, 4163 cm3
Võimsus309 kW (420 hj) 7800 p/min
Pöördemoment430 Nm 4500–5500 p/min
Käigukast6käiguline robotiseeritud käigukast
Tippkiirus301 km/h
Kiirendus4,6 s
Kütusekulu20,8/9,5/13,6 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.