Mitte ainult vaatamiseks
disain, sõiduomadused, kiirus, varustus praktilisus
Opeli pisike GT näeb välja kui õlitatud musklihunnik ja teeb häält kui keset talve koopast välja aetud karu. Õnneks pole see kõik, mida GT suudab – kord rooli taha pääsenud, ei taha sealt kohe kuidagi enam välja ronida.
Kaks kohta, eesmootor ja tagavedu, ideaalilähedane kaalujaotus,194 kW ja 0–100 km/h 5,7 sekundiga. See pole enam sportlik, vaid päris sportauto. Ja kuidas see reaalsuses toimib? Maiuspalana igaühele, kel sõita meeldib!
Kiire, kuid säästlik
Kui päike paistab, tuleb mõistagi kõigepealt alla keerata GT pehme katus. See käib lihtsalt ja kergelt, paari käeliigutusega on Opelist saanud lahtine. Edasi libistate end madalale nahksele istmele peaaegu vastu asfalti, käivitate mootori ja võtate kohalt. Kusjuures täiesti sujuvalt – sidur-gaas ja käigukang liiguvad küll raskelt, kuid see-eest täpselt ning rahulik sõitki sujub jõnksutamiseta. Küll käivad iga liigutusega kaasas uhked heliefektid – summuti uriseb ja mootorikatte alt kostab igal kiirendusel-aeglustusel turbomootorile omaseid vilesid.
GT otstarbe kohaselt pedaale sõtkudes avaldub aga hoopis teine iseloom. Rehvid vingatavad ning pöörded jooksevad sedavõrd kiiresti piirajasse, et ole ainult mees ja vaheta õigel ajal käiku. Õigupoolest tundubki veidi kummaline, et piiraja sekkub sisuliselt juba tahhomeetri punase ala piirilt ehk hoopis varem, kui ootaks. Käike on kokku viis, kuid kuna mootor veab tõrkumata sisuliselt igal hetkel-pöördel, on viimase käigu ülekanne jäetud piisavalt pikk, et maanteel ökonoomselt sõita (6,9 l / 100 km). Keskmine kütusekulu jääb igati keskmise pereauto tasemele, tehase andmeil vaid 9,2 liitri juurde.
Mõistagi on GT-gi igasuguseid tänapäevaseid turvalisusvidinaid täis topitud. Õnneks saab kõik “juhiabid” nupuvajutusega välja lülitada ja enda oskused proovile panna. Hoiatus – neist võib väheks jääda. Näiteks foori alt startides ja siis suvalisel hetkel nii muuseas kiirendades pole ime, kui tagumistest rattakoobastest rehvisuitsu tõusma hakkab. Eriti kriitiliseks võib seis muidugi minna, kui sama teha kurvis märjal teel.
Peaaegu konkurentsitu
Kui nüüd praktiliseks hakata ja GT miinuseid otsida, siis neidki jagub küllaga. Näiteks raputab vedrustus, mis kihutades auto otsekui teele kleebib, aukudes prillid ninalt. Kui katus on peal, on nähtavus kuhu suunda tahes väga piiratud ning pakiruumi mahub heal juhul vaid ranits, spordikott aga kindlasti mitte. Seda nimekirja võiks veelgi jätkata.
Kuid et GT pole mõeldud mugavaks pereautoks, võib kõik selle kergekäeliselt andeks anda. Sellise pilgupüüdja ostja tahab tõenäoliselt kõikide teiste liiklejate tähelepanu ja kolmele autole piisavaid hobujõude ühes ning seda pakub pisike Opel kogu raha ehk peaaegu poole miljoni krooni eest. Seejuures kuulub praktiliselt kogu mugavusvarustus hinna sisse ning lisade nimekiri sisaldab vaid mitmevärvilist nahksisu, tõhusamat stereosüsteemi ja metallikvärvi.
Tegelikult pole Opel GT enam sugugi värske auto. Täpselt samasugused Pontiac Solstice ja Saturn Sky sõidavad USAs ringi juba 2005. aastast peale. Kuid Opeli väärtust ei kahanda see sugugi. Sama ilusat, kiiret ja nauditavat sõiduvahendit pole kuigi paljude tootjate mudelivalikus üldse, otsestest konkurentidest rääkimata. Täpselt kvalifitseeruvad näiteks Nissan 350Z Roadster (619 900 kr) ja Honda S2000 (635 000 kr), kuid mõlemad on lisaks kallimale hinnale aeglasemad ja janusemad, eelmisest sajandist toodetud Honda lisaks moraalselt vananenud.
praktilisuselt “nulli” väärt, kuid sõltuvusttekitavalt kiire ja nauditava juhitavusega auto.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind497 352 kr |
MootorR-4 turbo, otto, 1998 cm3 |
Võimsus194 kW (264 hj) 5300 p/min |
Pöördemoment353 Nm 2000-5200 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkast |
Tippkiirus230 km/h |
Kiirendus5,7 s |
Kütusekulu13,9/6,9/9,2l/100 km |
Hooldevälp30 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad4 |