X-Trail – uue hooga vanal rajal

puudub puudub

Uut Nissan X-Traili vaadates võib arvata, et see 2001. aastal esitletud linnadžiip on saanud veidi ilukirurgiat. Aga ärge laske end eksitada. Tegu on läbi ja lõhki uue autoga, mis ka kõige värskemate võistlejate taustal tundub kõigiti konkurentsivõimeline.

Uus mudel sai välimuselt üsna eelkäija nägu peamiselt X-Traili seniste omanike tahtel. Neid on maailmas umbes 800 000 ja enamusest loodetakse potentsiaalseid kliente edaspidigi. Pealegi on Nissanil nüüd valikus ka ümaram ja sõiduautolikum Qashqai, mis lubas X-Traili juures suurematest disainikompromissidest loobuda.

Niisiis tegidki Nissani tegelased X-Traili senist välisilmet säilitades mõneti riskantse otsuse. Riskantse sellepärast, et sisuliselt on ju tänaseks tegemist juba kuus aastat vana disainiga, mis kipub uudsuse võlu kiiremini kaotama.

Ostuhuvilistele teadmiseks, et uue X-Traili hind algab üsnagi konkurentsivõimelise 359 000 krooni juurest ning diiselmootoriga varustatult 411 000 kroonist.

Proovisõiduautoks olnud automaatkäigukastiga 2,0 dCi SE kuulub oma 460 000kroonise hinnaga valiku kallimasse poolde. Tabelis toodud varustuskriteeriumid täidab aga ka baasmudel XE, lisaks kuuluvad hinna sisse näiteks kiirusehoidik ja Bluetoothiga integreeritud käed-vabad-süsteem. Veelgi paremini varustatud mudelitele saab tellida ka navigatsiooniseadme ja tagurduskaamera, samuti nn intelligentse võtme. Ksenoontulesid pakutakse siiski ainult kalleimale (LE) varustustasemele.

Autot lähemalt takseerides selgub, et uue X-Traili lisasentimeetritest suurim osa on läinud pakiruumi arvele. Sellel on topeltpõhi, mille alla mahub ka asjalik sahtel, lisaraha eest saab sinna tellida teisegi. Veidi ebamugav on varuratast kätte saada, sest topeltpõhja eemaldamine nõuab mõningaid lisaoperatsioone.

Eelkäijast suurem

Sama tuleb teha, kui soovitakse pakiruumi mahtu maksimaalseks kasvatada. N-ö tavanumbritele 479–1649 liitrit saab siis 124 liitri jagu lisa. Eriarvamusi võib tekitada põhjaplaatide ikka veel suhteliselt libe pealispind. Aga jällegi võeti kuulda kliente, kes eelistasid just kergemini puhastatavat materjali.

X-Trail ei kuulu ilmselt kõige ruumikamate linnadžiipide hulka, kuid ei jää neist ka palju maha. Juhikoht on mugav, sest iste pakub mitmekülgset tuge, rool on sisse-välja (baasvariandil XE puudub) ja üles-alla reguleeritav ning ka parema küünarnuki alla jääb mõnus tugi. Tänu sirgele kapotijoonele on esinurkasid aimata tavalisest mõnevõrra lihtsam, ka muidu paistab väljavaade hea. Küll aga mitte kõikjale, sest taganurkades laiutab paks D-piilar.

Armatuurlaud on loomulikult uus ja erinevalt eelmisest põlvkonnast asub näidikuplokk juhi silme ees, mitte keskel. Keskele saadi nõnda koht ka navigatsiooniseadme ekraani tarvis. Viimistlusmaterjalid tunduvad soliidsed ja kvaliteetsed.

Värskel X-Trailil ei ole eelkäijaga ühtegi ühist kerepaneeli. Eelkõige torkab see silma endisest palju kogukama, kuid samas lennuka D-piilari juures. Pikkust on lisandunud tublisti (+ 175 mm), laius ja kõrgus muutusid vaid marginaalselt. Auto veermik põhineb Renault’-Nissani ühisel C-platvormil, st on sarnane Qashqaiga. Kliirensit jätkub linnadžiibile tublid 200 mm.

Täiustatud nelikveosüsteem All Mode 4x4-i võimaldab nagu eelkäijalgi ainult esiveoga sõitu (2WD), nelikveo automaatset lülitamist (AUTO) ning lukustatud nelikvedu (LOCK). Viimasel puhul on veojõu jaotus nüüd 50/50, seda kuni kiiruseni 40 km/h, misjärel ülekanne läheb automaatselt AUTO asendisse. Mitmesuguste andurite abil on süsteem suuteline veojõudu suunama ratastele või rattale, millel on kõige rohkem pidamist.

Uus veermik, uued mootoridUudsete maastikusõitu hõlbustavate funktsioonidena on lisandunud nn mäest laskumise kontroll (DDS) ning järsult nõlvalt startimise abi (USS). Need toimivad siis, kui nelikveosüsteem on LOCK-režiimis. Süsteemi juhtida on lihtne, tuleb vaid pöörata käigukangi ees asetsevat lülitit.

Mootoreid pakutakse X-Trailile nelja, eelkäijalt on sealjuures üle võetud vaid üks. Sedagi 2,5liitrist, nüüd 169 hj arendavat ottomootorit on täiustatud. Muu valik sisaldab uut kaheliitrist 141 hj ottomootorit ning kaht koos Renault’ga arendatud kaheliitrist turbodiislit (150 ja 173 hj).

Suhteliselt mitmekesine sai käigukastide nimekiri. Kuuekäigulise manuaalse asemele saab ottomootorite puhul tellida variaatorkäigukasti CVT ning 150 hj diislile kuuekäigulise automaatkäigukasti. Eriti viimane variant on X-Trailile suureks plussiks, kuna taoliselt varustatud otseseid konkurente leidub õige napilt.

Rõhk on pigem mugavusel

Mugavuse tunne säilib ka sõites. Kuigi müramõõtja näitab üsna keskpäraseid numbreid, sisse kõrva järgi suuremat müra ei kostu. Oma osa on selles ka automaatkäigukastil, mis hoiab mootoripöörded madalal – kiirusel 100 km/h näiteks umbes 1800 p/min juures.

Vedrustus on mugavapoolne ning sobib hästi ka kruusateedele. Kiiret kurvisõiduvahendit ei maksa X-Trailist oodata, kere kaldub omajagu ning ega elektromehaaniliselt võimendatud roolgi ülemäära täpset tunnetust paku. Platsikatsed sooritab X-Trail siiski kindlalt, auto hoiatab liigse kiiruse eest ning stabiilsuskontrolli ESP korrigeeriv käsi sekkub diskreetselt. Küll võiks pidurdusmaa veidi lühem olla.

Mootor ja käigukast on ülesannete kõrgusel. Kiirenduskatse sujub kaks sekundit nobedamalt kui tehaseandmed oletada lubavad. Muljetavaldav on jõuline möödasõidukiirendus. Ka kehvemates teeoludes on linnadžiibi omanikul automaatkäigukasti toel ilmselt hõlpsam toime tulla. Seega igati soovitatav kombinatsioon, kuigi erksusele tuleb siiski pisut lõivu maksta ning ka kütust kulub keskmiselt liiter 100 km kohta enam (proovisõidul sõiduarvuti järgi 9,3 l / 100 km).

Pisikese tõrvatilga meepotti toob moodsa ühisanumpritse, piesopihustite ja kahe tasakaalustusvõlliga diiselmootorist kanduv vibratsioon, mis väljendub teatavatel kiirustel tahavaatepeegli kerges värinas.

puudub

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind460 000 kr
MootorR-4, turbodiisel, 1995 cm3
Võimsus110 kW (150 hj) 4000 p/min
Pöördemoment320 Nm 2000 p/min
Käigukast6käiguline automaatkäigukast
Tippkiirus181 km/h
Kiirendus12,5 s
Kütusekulu10,5/6,7/8,1 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.