Linnadžiip kiirusekummardajatele: Mazda CX-7
dünaamika, mugavus, kvaliteet puudub mootori- ja käigukastivalik
Mazda linnadžiibi CX-7 260 hobujõudu panevad kas õlgu kehitades kütusehinnale mõtlema või löövad silmad särama ja pulsi kiiremaks.
Kui läheneda ratsionaalsest vaatevinklist, piisab linnadžiibile 150hobujõulisest turbodiislist küll ja küll, kui aga emotsionaalsest, pole 260 turbohobust ju sugugi paha. Vastupidi, väga hea! Reibast minekut ja head juhitavust hindavat ja seejuures mitte ainult asfaltteedega piirduvat inimest Mazda oma sportauto, mahtuniversaali ja linnadžiibi sulamiga jahibki. Tulevikus – võimalik, et järgmisel aastal – lisandub valikusse ka diiselmootor ja huviliste hulka n-ö tavalisi inimesi, kuid esialgu on ainsaks võimaluseks 2,3liitrine ottomootor.
Septembris Eestis esitletav CX-7 maksab odavaimas versioonis 449 600 krooni. Baasmudeligi varustusnimekiri ei anna norimiseks võimalust. Kui valida järgmine varustustase ja maksta 499 500 krooni, lisanduvad olulisematena ksenoonlaternad, sõitjateruumi nahkviimistlus ning Bose helitehnika.
Kahe klassi vahel
Mazda positsioneerib CX-7 kahe autoklassi vahele, ühele poole jäävad n-ö tavalinnadžiibid nagu Toyota RAV4 ja Honda CR-V, teisele nn samalaadsed luksuslikumad sõidukid nagu BMW X3 ja Land Rover Freelander.
CX-7 kalleima versiooni hind läheneb BMW X3 odavaima mudeli hinnale, kuid võrreldava võimsuse puhul maksab BMW paarsada tuhat krooni enam. CR-V hinnad algavad oluliselt madalamalt kui Mazda linnadžiibil, kuid tipnevad kõrgemal kui CX-7 lagi. Samas pole Hondal jälle sellist hobujõudude karja välja käia. Kõige lähemale astub Subaru Forester oma 230 hobujõuga ja hindade algusega 424 900 kroonil, kuid glamuuri jääb “metsamehel” CX-7-ga võrreldes muidugi väheks.
Keskmisest linnadžiibist sportlikuma välimusega CX-7 disainist leiab vihjeid nii Mazda sportautole RX-8 kui sportlikule sedaanile Mazda6 MPS. Hoogne kujustus peidab silmale auto 205millimeetrise kliirensi – ehkki auto põhja kõrgus maapinnast võimaldab keerata südamerahus roopas metsateele, ei näe CX-7 sugugi maastikuautolikult kohmakas välja.
Hoogne välimus
Hoogsust jätkub ka sisekujundusse, õnneks mitte mugavuse arvelt. Kliimaseadme ja helisüsteemi nupud koonduvad temaatiliselt keskkonsoolile, paar harvemini vajatavat nagu veojõukontrolli ja kõrvalistuja turvapadja väljalülitamise nupud on roolist vasakul, nii-öelda silma alt ära. Juhikoha puudusena läheb kirja rooli sügavuti reguleerimise võimaluse puudumine, samuti ihkaks just auto sportlikku iseloomu silmas pidades pisut jämedamat rooliratast.
Tagaistujad tunnevad end mugavalt. Nende puudumisel saab 455liitrise pakiruumi kasvatada 774 liitrini. Nutika lahendusena saab seljatoed pakiruumis paikneva hoovakese abil ühe liigutusega peaaegu siledaks põrandaks langetada.
Kaheksa sekundiga sajani
260hobujõuline ja 380njuutonmeetrist pöördemoment arendav otsepritsega turbomootor on ühendatud kuuekäigulise manuaalkäigukastiga. Automaatkäigukasti pole CX-7 Euroopa versioonil isegi mitte lisade nimekirjas.
Kohaltvõtt nõuab tähelepanu, sidur pole muidugi nii järsk kui sportautodel, kuid gaasi õige doseerimine lülitushetkel on olulisem kui tavaliselt.
Täpsete lülitustega käigukast baseerub Mazda6 MPS-il kasutataval, kuid muudetud on käikude ülekandesuhteid. Kuues käik võimaldab sõita madalate mootoripööretega ja säästa kütust – maanteekuluks märgitakse 8,1 liitrit sajale kilomeetrile (linnas 13,8 ja keskmiselt 10,2 l / 100 km).
Paigalt suudab Mazda CX-7 kiirendada sajakilomeetrise tunnikiiruseni kaheksa sekundiga. Mõistagi sujuvad möödasõidud vaevata ja mootorit kõrgete pööretega koormamata, ehkki tõesti, väga madalatega pole mõtet ees venivat veoautot ründama minna. Dünaamika parimate hetkede nautimiseks peaks tahhomeetri osuti näitama vähemalt 3000 pööret minutis.
Kurvilisel teel käitub CX-7 üsna sõiduautolikult, kuid muidugi mitte sportautolikult. Linnadžiibi kohta kaldub ees MacPherson-tüüpi ja taga mitmikhoobvedrustusega CX-7 vähe ja annab rahuldavat tagasisidet rataste all toimuvast. Maanteetempol jääb sõitjateruum vaikseks, kui kerge vihin A-piilarite ja peeglite ümbruses välja arvata.
Vaikne minek
Aukliku kruusatee kogemus on küll põgus, kuid CX-7 tundis end seal väga koduselt nii vedrustust kui nelikveoskeemi silmas pidades. Esimene suutis hästi ebatasasusi järgida ning teine toimetas operatiivselt ja juhile märkamatult, kuid efektiivselt. Nimelt jagab CX-7 nelikveosüsteem veojõudu vastavalt haardetingimustele, rooli asendile, kiirusele, külgkiirendusele ja veel mitmele parameetrile esi- ja tagarataste vahel suhtest 100/0 kuni suhteni 50/50.
lennuka välimusega, kiire ja mugav linnadžiip, mis ahvatleks kindlasti rohkemaid ostjaid, kui valikus leiduksid automaatkäigukast ja diiselmootor
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind499 500 kr |
MootorR-4, otto, 2261 cm3 |
Võimsus191 kW (260 hj) 5500 p/min |
Pöördemoment380 Nm 3000 p/min |
Käigukast6käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirus210 km/h |
Kiirendus8,0 s |
Kütusekulu13,8/8,1/10,2 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad6 |