Üks päris hea valikuvariant
praktilisus, mugavus, juhitavus baasvarustus, välimus, pisut jõuetu mootor
Uuel Volkswagen Golf Variantil on üks võit juba kirjas: eelmises Autolehes (AL nr 29) ilmunud võrdlustestis võitis ta kerge vaevaga Ford Focust ja Opel Astrat. Siis olid vaatluse all diiselmudelid, kuid kas uus universaal-Golf on hea valik ka väiksema bensiinimootori ja kesisema varustusega?
Nagu võrdlustestist ilmnes, ei ole vastne universaalkerega Golf enam mingi kompaktauto. 4,56 meetri pikkusena on ta tavamudelist 35 cm pikem ja sestap praktiliselt sama pikk kui näiteks 1994. aasta Passat Variant. See tänaseni populaarne universaal pole aga teatavasti sugugi väikeste killast.
Kasvanud mõõtmete kõrval on ostjatele meeldivamgi uudis uue Golf Varianti hind. Hinnad algavad (mudel 1,4 Trendline) 233 900 kroonist, mis ei tee Variantist küll odavaimat omalaadsete seas, kuid ka mitte oluliselt kallimat autot tavalise viieukselise Golfiga võrreldes. Mõelda vaid, makstes vaid 900 krooni rohkem, saab koguni 35 cm pikema auto!
Nagu Volkswageni ja mõne teisegi Saksa margi puhul ei tasu ennast baashindadest siiski eksitada lasta. Proovisõiduauto oli baasvarustuse (Trendline) ja 1,6liitrise bensiinimootoriga (102 hj) ning maksis 249 900 krooni. Seega on hinna ja omaduste suhtelt tegu võimalikest ehk optimaalseima variandiga, kuid üksjagu varustust tuleks siiski juurde osta.
Baasvarustust võiks rohkem olla
Turvapadjad ja -kardinad kuuluvad baasvarustusse, kuid elektrooniline stabiilsuskontroll ESP mitte (11 900 krooni lisaks); kliimaseade on olemas, kuid istmesoojendused puuduvad (talvepakett, 4900 krooni); CD-mängija on hinna sees, kuid kiirusehoidik mitte (komfortpakett 8100 krooni) jne. Samuti tuleb juurde soetada paljud just universaali jaoks vajalikud asjad nagu läbilaadimisvõimalus tagaistmes, 12 V pistik pakiruumis, topsihoidjad taga (koos käetoega esiistmete vahel) ning esimesed ja tagumised põrandamatid.
Kui auto on enda ja oma pere vajaduste järgi komplekteeritud ning kopsakavõitu liisinguleping allkirjastatud, on Golf Varianti näol tegu vägagi meeldiva pereliikmega. Nagu testistki selgus, on sõiduomadustes leitud väga hea kompromiss mugavuse ja juhitavustäpsuse vahel. Ruumi on rohkelt sõitjatele ja veel rohkem pagasile ning koostekvaliteet tipptasemel.
Mootor võiks jõulisem olla
Maksimumhindeid ei saa väljastada proovisõiduautol olnud 1,6liitrisele jõuallikale. 102hobujõuline tahab kiirendamisel üksjagu pöördeid ning mitmekesi või koormaga sõites jääb kogukale autole nõrgaks. Diiselmootor oleks jõulisem, kuid samas kallim valik (al 284 900 kroonist).
Lõpuni veenev ei ole ka uue Varianti välisdisain. Olgu, tegu on subjektiivse küsimusega, kuid uus Variant näeb välja täiesti emotsioonitu, igavavõitu ning, mis seal salata, natuke liiga kogukas. Disainerid ütlevad, et ajatu, kuid allakirjutanu hinnangul oli eelmine Golf Variant sootuks õnnestunuma ja isegi ajatuma disainiga.
tänu praktilisusele ja mugavusele suurepärane pereauto, kuid kesise baasvarustuse ja igavavõitu välisilmega
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind249 900 kr |
MootorR-4, otto, 1595 cm3 |
Võimsus75 kW (102 hj) 5600 p/min |
Pöördemoment148 Nm 3800 p/min |
Käigukast5käiguline manuaalkäigukast |
Tippkiirusk184 km/h |
Kiirendus12,3 s |
Kütusekulu9,9/6,0/7,4 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad8 |